Ewa Wysocka

5 Asan, Które Przygotują Cię Na Nowy Rok

Bardzo często pod koniec grudnia wielu z nas znajduje się w refleksyjnym nastroju. Pojawiają się nowe motywacje, i zaczynamy planować co zrobić, aby przyszły rok był lepszy. Zanim jednak się za to zabierzemy najlepiej jest oczyścić swój umysł i przygotować się tak, aby podjęte postanowienia rzeczywiście mogły zostać wykonane i udało Ci się praktykować jogę w nowy rok. 
Czas ruszyć zastane ciała oraz przygotować się fizycznie i psychicznie na nadchodzące zmiany. Jak tego dokonać? Na przykład za pomocą tych pięciu asan.

1. Wzmocnij się z Chaturanga Dandasaną, Uttanasaną i Deską

nowy rok
Savasana na niewiele się zda, za to szybka seria Vinyasa flow doprowadzi Twoje serce do porządku oraz usprawni krążenie krwi. Wykonując Powitanie Słońca wpleć dwa razy pozycję podpartego kija, czyli Chaturanga Dandasana w swoją sekwencję – przed Uttanasaną oraz dodając po niej deskę, po czym przechodząc jeszcze raz do kija. Jeśli wolisz standardowe rozwiązania, wykonuj sekwencję tradycyjnie, dodając jedynie element deski, który doskonale wzmocni Twoje ciało, poprawiając przepływ energii oraz przygotowując system nerwowy do jeszcze lepszej pracy.

2. Zakorzeń się z Wojownikiem II

nowy rok
Wojownik stanowi idealną równowagę jeśli chodzi o połączenie przyszłości z przeszłością, będąc równocześnie tu i teraz. Zwróć uwagę na ustanowienie balansu podczas wykonywania asany dokładnie w środku, co zaowocuje stanem, w którym pojawi się refleksja przeszłości oraz pewność siebie w dążeniu do przodu wraz z uwagą i zrozumieniem chwili obecnej.

3. Zyskaj jasność umysłu ze skłonem w przód

nowy rok
Może to być zarówno Uttanasana lub Prasarita Padottanasana, w której pozycja Twojej głowy znajduje się poniżej serca. Takie ułożenie sprawia, że system nerwowy zaczyna swobodniej i łagodniej pracować, co z kolei owocuje ułatwionym oddechem oraz jasnością umysłu. Krew przemieści się w okolice głowy dostarczając klarowność i spokój. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać najlepszy scenariusz na nowy, 2019 rok – dokładnie wiedząc, czego chcesz i jakie są Twoje oczekiwania.

4. Zobacz więcej z pozycjami skręconymi

nowy rok
Nie polecamy szczególnie po obfitym deserze, jednak te asany (na przykład Marichyasana) stanowią idealną metodę detoksykacji Twojego organizmu z nadmiaru cukru, tłuszczu a nawet (?!) alkoholu. Twoje ciało zachowa się niczym gąbka i uwolni wszystkie niepotrzebne substancje, które w negatywny sposób na nie oddziałują. Dzięki skrętowi najpierw w jedną, a później w drugą stronę, zyskasz przejrzysty i powiększony obraz swojej rzeczywistości: 360 stopni pełnej świadomości. Nie brzmi to zachęcająco?

5. Odpuść przeszłość, wykonując Pawanmuktasanę

nowy rok
Powodując delikatny nacisk na narządy znajdujące się w Twojej jamie brzusznej, ta asana stymuluje je do lepszej pracy, szczególnie po kilku dniach objadania i świętowania. Jeśli wraz z nią pojawią się efekty uboczne (nie bez powodu to pozycja uwalniająca wiatry…) – świetnie! Wypuszczamy przeszłość!
Każdy rok przynosi zmiany, nowości, wyzwania. Niezależnie od tego, czy szukacie wzmocnienia, spokoju, fizycznych wyzwań czy energii – wszystko to znajdziecie w jodze. A my mamy nadzieję Wam w tym towarzyszyć. Dziękujemy Wam za wspólny rok, który i dla PortalYogi był wyjątkowy. Do zobaczenia na macie!


Jeżeli chcesz jeszcze lepiej przywitać Nowy Rok – mieć zupełnie nową energię i nastawienie względem noworocznych postanowień, to dołącz do wyzwania „Detoks po Świętach”. W 4 dni oczyść ciało i umysł oraz poczuj się lekko i świeżo!
Kliknij TU i rozpocznij swój poświąteczny Detoks z Jogą w Internetowym Studio PortalYogi.

 

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.