Portal Yogi

5 asan, które przygotują Cię na Nowy Rok

Oczyść Swój umysł i ciało, aby podjęte postanowienia rzeczywiście mogły zostać wykonane i udało Ci się praktykować jogę cały rok.

Bardzo często pod koniec grudnia wielu z nas znajduje się w refleksyjnym nastroju. Pojawiają się nowe motywacje, i zaczynamy planować co zrobić, aby przyszły rok był lepszy. Zanim jednak się za to zabierzemy najlepiej jest oczyścić swój umysł i przygotować się tak, aby podjęte postanowienia rzeczywiście mogły zostać wykonane i udało Ci się praktykować jogę w nowy rok.

Czas ruszyć zastane ciała oraz przygotować się fizycznie i psychicznie na nadchodzące zmiany. Jak tego dokonać? Na przykład za pomocą tych pięciu asan.

1. Wzmocnij się z Chaturanga Dandasaną (Kij) lub Pozycją Deski

Obie pozycje wzmacniają górną połowę ciała. Występują w najbardziej znanej sekwencji jogi na świecie – Powitaniu Słońca. Chaturanga Dandasana nie jest łatwa, dlatego koniecznie zobacz, jak ustawiać ciało w tej pozycji:

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez PortalYogi (@portalyogi_pl)

Szybka seria Powitań Słońca doprowadzi Twoje serce do porządku oraz usprawni krążenie krwi. Wykonując Powitanie Słońca wpleć dwa razy pozycję podpartego kija, czyli Chaturanga Dandasana w swoją sekwencję (opis dla osób znających podstawowe asany Powitania Słońca):

  1. Po pozycji skłonu (Uttanasana) wykonaj Deskę lub Chaturangę
  2. Po pozycji psa z głową do góry (Urdhva Mukha Śvanasana) jeszcze raz dodaj Deskę lub pozycję kija

Jeśli nie znasz jeszcze podstawowego Powitania Słońca, zobacz szybki instruktaż dla bardzo początkujących, przez który przeprowadzi Cię krok po kroku Gosia Kobus-Kwiatkowska.

Jeśli wolisz standardowe rozwiązania, wykonuj sekwencję tradycyjnie, dodając jedynie element deski i przytrzymaj ją 5 oddechów. Dzięki temu uzyskasz efekt wzmacniania ciała oraz poprawisz przepływ energii. Dodatkowo przygotujesz system nerwowy do wyzwań nadchodzących w nowym roku – nie tylko tych jogowych.

2. Zakorzeń się z Wojownikiem II

 

nowy rok
Wojownik stanowi idealną równowagę jeśli chodzi o połączenie przyszłości z przeszłością, będąc równocześnie tu i teraz. Zwróć uwagę na ustanowienie balansu podczas wykonywania asany dokładnie w środku, co zaowocuje stanem, w którym pojawi się refleksja przeszłości oraz pewność siebie w dążeniu do przodu wraz z uwagą i zrozumieniem chwili obecnej.

bon-podarunkowy-portalyogi

3. Zyskaj jasność umysłu ze skłonem w przód

nowy rok
Może to być zarówno Uttanasana lub Prasarita Padottanasana, w której pozycja Twojej głowy znajduje się poniżej serca. Takie ułożenie sprawia, że system nerwowy zaczyna swobodniej i łagodniej pracować, co z kolei owocuje ułatwionym oddechem oraz jasnością umysłu. Krew przemieści się w okolice głowy dostarczając klarowność i spokój. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać najlepszy scenariusz na nowy rok – dokładnie wiedząc, czego chcesz i jakie są Twoje oczekiwania.

4. Zobacz więcej z pozycjami skręconymi

nowy rok
Nie polecamy szczególnie po obfitym deserze, jednak te asany (na przykład Marichyasana) stanowią idealną metodę detoksykacji Twojego organizmu z nadmiaru cukru, tłuszczu a nawet (?!) alkoholu. Twoje ciało zachowa się niczym gąbka i uwolni wszystkie niepotrzebne substancje, które w negatywny sposób na nie oddziałują. Dzięki skrętowi najpierw w jedną, a później w drugą stronę, zyskasz przejrzysty i powiększony obraz swojej rzeczywistości: 360 stopni pełnej świadomości. Nie brzmi to zachęcająco?

5. Odpuść przeszłość w nowym roku –  Pawanmuktasana

nowy rok
Powodując delikatny nacisk na narządy znajdujące się w Twojej jamie brzusznej, ta asana stymuluje je do lepszej pracy, szczególnie po czasie świąt. Jeśli wraz z nią pojawią się efekty uboczne (nie bez powodu to pozycja uwalniająca wiatry…) – świetnie! Wypuszczamy przeszłość!

A na koniec – przywróć blask skórze twarzy

Zadbaj także o dobrostan Twojej skóry w nowym roku. W jesienno-zimowych miesiącach delikatna skóra twarzy jest narażona na chłód i trudne dla niej  warunki pogodowe. Potrzebuje więcej troskliwej opieki i regeneracji. Dlatego na nowy rok proponujemy wykonanie serii maseczek odżywczych, na które przepisy znajdziesz w naszym e-booku.

pobierz e-book z przepisami na naturalne maseczki

Każdy rok przynosi zmiany, nowości, wyzwania. Niezależnie od tego, czy szukacie wzmocnienia, spokoju, fizycznych wyzwań czy energii – wszystko to znajdziecie w jodze. A my mamy nadzieję Wam w tym towarzyszyć. Do zobaczenia na macie!


Nie masz jeszcze prezentu dla bliskiej osoby? Mamy coś idealnego! W tym roku podaruj czas wolny od zmartwień, przyjemność z ruchu oraz spokojny umysł.                                  Podaruj  3-miesięczny bon podarunkowym do Studio PortalYogi!

bon-świąteczny-portal-yogi


KUP BON PODARUNKOWY

Osoba, która otrzyma nasz Bon na 3 miesiące dostępu do Studia PortalYogi, będzie mogła brać udział w wyzwaniach i nauczyć się regularnie praktykować. Wraz z bonem podarunkowym otrzyma dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku.
Będzie mogła zadawać w niej pytania naszym nauczycielom jogi oraz być częścią jogowej społeczności!

Ile kosztuje bon podarunkowy na 3 miesięczną praktykę w Studio PortalYogi?
Teraz tylko 75 zł, zamiast 90 zł!

W tym roku podaruj praktykę jogi!

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.