3 Wskazówki Jak Opanować Trudne Pozycje Jogi W Domu

Lubisz podejmować wyzwania, ale trudniejszych asan próbujesz tylko w studiu pod okiem nauczyciela? Z tymi 3 wskazówkami możesz zacząć podejmować wyzwania, krok po kroku, samodzielnie, w swoim domu. Przekonaj się jak.

trudne asany

Trudne asany są trudne. Istnieją jednak sposoby jak je „zdobyć”, także podczas samodzielnej praktyki

Niektórzy jogini uwielbiają ćwiczyć asany, które są dla nich wyzwaniem. Większość z nas lubi to ekscytujące uczucie po przyjęciu wyzwania. Teraz jesteśmy chyba bardziej natchnieni niż kiedykolwiek, dzięki zaawansowanym asanom wyświetlanym na bieżąco na Instagramie i bardziej skomplikowanym pozycjom dla udoskonalania równowagi zdobiącymi okładki ulubionych magazynów o jodze.

Wyzwania podejmuj kiedy chcesz, nie tylko na zajęciach

W wielu aspektach, praktyka w domu jest bardziej zaawansowaną praktyką; wymaga bezruchu, silnej woli i stawiania sobie pytań. Jednak wielu joginów, którzy praktykują w domu, zachowuje swoje trudniejsze asany na zajęcia grupowe lub na praktykę z nauczycielem jeden-na-jeden.
Zawsze powinieneś szanować to na jakim etapie jesteś w swojej praktyce, ale wiedz, że możesz pracować nad „wyzwaniami” w ramach swojej praktyki w domu w sposób, który jest bezpieczny, wspierający i dostosowany do Twoich potrzeb.

Kilka wskazówek dla podejmujących wyzwania:

1. Rozbiij To Na Mniejsze Części

Złożone asany składają się z mniejszych, mniej skomplikowanych asan. Kiedy zaczynasz naprawdę rozbierać każdą pozę na mniejsze „kawałki”, staje się ona bardziej dostępna i daje Ci wiedzę o tym, jak działa dostosowywanie postaw i anatomia pracy.
Nie bój się działać konsekwentnie i regularnie przy pozycjach, które budują intelekt, siłę i elastyczność w organizmie. Z czasem te pozy mogą zacząć robić się „nudne” i słabe dla Ciebie (Trójkąt, znowu!), ale trzymaj się ich, gdyż zasługują na wielki szacunek i stanowią podstawę dla zaawansowanych asan.

2. Poznaj Tajniki Pozy

Im dokładniej zbadasz najdrobniejsze elementy, które składają się na bardziej skomplikowane postawy, tym będziesz miał lepsze zrozumienie w jaki sposób można te postawy modyfikować, różnicować i efektywnie wykorzystywać dla każdej innej pozy. Jeśli nie jesteś pewien, co dzieje się w każdej pozycji lub które grupy mięśni są dopracowywane w pozie, zacznij tkać ścieżkę samokształcenia.

3. Nie Zapomnij O Nauczycielu

Praktykowanie w domu nie znaczy, że jesteś joginem pozbawionym nauczyciela, doświadczającym jogi w samotności. W rzeczywistości, każdy powinien szukać nauczyciela, od którego może się uczyć i rozwijać razem z nim. Kogoś, kto może być źródłem dla udoskonalania i utrzymywanie osobistej praktyki w domu. Wykorzystaj czas zaufanego nauczyciela do dalszego doskonalenia postaw i udoskonalania trudniejszych postaw, które są dla Ciebie odpowiednie i budują pewność siebie przy praktykowaniu jogi.

Na suchej skórze szybciej pojawiają się zmarszczki

Basia Lipska podczas warsztatów jogi ze swoją grupą. Większość uczestników na co dzień praktykowała jogę samodzielnie w domu.

Jeśli Twoje wyzwania w jodze są częścią doświadczania jogi i chcesz rozpocząć opanowywać je praktykując w domu, mam nadzieję, że te wskazówki okażą się pomocne. Jakie jest Twoje zdanie na temat praktykowania trudnych pozycji w domu? Czy regularnie je ćwiczysz – dlaczego i czemu nie?
Źródło

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.