Czy Wiesz Jak Praktyka jogi Może Wpłynąć na Twoje Zdrowie i Dobre Samopoczucie?

Istnieje wiele sposobów na to, żeby uzyskać lepsze samopoczucie i zdrowie. Oprócz aktywności fizycznej, takiej jak bieganie, fitness czy ćwiczenia na siłowni, można także pokusić się o uprawianie jogi, którą możesz wykonywać nawet w zaciszu swojego domu – w dodatku o jakiejkolwiek tylko porze sobie zamarzysz.
 

Joga a zdrowie

Przede wszystkim praktyka jogi pozwala na poprawę krążenia. Dzięki większej aktywizacji wszystkich partii ciała oraz mięśni dbamy o prawidłowe dotlenienie, przy okazji pozbywając się zbędnej tkanki tłuszczowej. Regularne ćwiczenia jogi pozwalają na usystematyzowanie swojego trybu życia. Szczególny udział w zbawiennym działaniu jogi na zdrowie mają ćwiczenia o nazwie asana, które, najczęściej w postaci głębokich skłonów, przyczyniają się do zwiększenia wydolności sercowo-naczyniowej oraz krążenia wieńcowego, jednocześnie zmniejsza się zużycie tlenu przez cały organizm.
Ćwicząc więc jogę nie przemęcza się całego układu krążenia, dlatego osoby cierpiące na nadwagę, które na przykład chcą zrzucić zbędne kilogramy podczas biegania, jako alternatywę mogą wybrać właśnie jogę.
Joga pozwala także zwalczyć nadciśnienie. Regularne ćwiczenia, w tym również i wspomniane już asany, pozwalają na zmniejszenie wystąpienia ryzyka zawałów, udarów, czy też pozostałych, niezwykle groźnych powikłań i komplikacji wynikających z nadciśnienia tętniczego. Ciśnieniowcy powinni zatem włączyć do swojego programu dnia kilkanaście minut jogi.
Dzięki jodze zatrzymuje się także proces starzenia się komórek w organizmie. Wynika to z prawidłowego dotlenienia komórek dzięki ćwiczeniom. Skóra staje się widocznie elastyczna oraz świeża w dotyku. Również gruczoły wydzielania wewnętrznego zaczynają lepiej pracować, podobnie zresztą jak układ oddechowy. W jodze bardzo ważny jest bowiem proces oddychania. Z innych korzyści zdrowotnych wynikających z regularnego uprawiania jogi można wyliczyć także między innymi lepsze funkcjonowanie gruczołu przysadkowego oraz pozytywne zmiany neurofizjologiczne.

Joga a samopoczucie

Jak głosi przysłowie: „w zdrowym ciele, zdrowy duch„, tak samo jest i w przypadku jogi. Dzięki polepszeniu się stanu zdrowia poprawia się nam humor i samopoczucie.
Joga wpływa korzystnie na autonomiczny układ nerwowy, który z kolei jest odpowiedzialny za samopoczucie. Regularne ćwiczenia gwarantują więc właściwą równowagę emocjonalną, wyeliminowanie lęków, czy nerwic, a także uporanie się z codzienną nawet silną dawką stresu. Joga jest też polecana dla wszystkich osób, które mają poważne problemy z depresją.
Ogromny wpływ na dobre samopoczucie joga wywiera dzięki swoim technikom medytacyjnym. To właśnie dzięki pracy nad świadomością, duchowością oraz koncentracją osiąga się poziom całkowitego wyciszenia, co przyczynia się do uspokojenia nerwów i rozbieganych myśli.

Joga i kobiety w ciąży

Ćwiczenia jogi to także znakomity sposób na przygotowanie swojego ciała do porodu. Pozwala to na przykład w okresie zaawansowanej ciąży na zmniejszenie uporczywego bólu pleców oraz rozciągnięcie ciała, przez co sam poród staje się mniej bolesny. Joga w ciąży umożliwia także uzyskanie lepszej figury tuż po porodzie. Coraz częściej też młode mamy uczęszczają na zajęcia z dziećmi. Pozwala to na utworzenie jeszcze silniejszej więzi pomiędzy mamą i jej maleństwem. W ten sposób można już od maleńkości zarazić swoją pociechę miłością do aktywnego stylu życia.

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.