Simhasana – Pozycja Lwa

Simhasana, czyli Pozycja Lwa ma na celu zwiększyć pewność siebie i dodać odwagi. Działa korzystnie na drogi oddechowe i wzmacnia odporność organizmu. Praktykując tę asanę poskramiamy strach, stajemy się odporni na negatywne wpływy z otoczenia i chętnie wyrażamy własne zdanie. Jest idealnym treningiem dla osób zmagających się z fobiami i nerwicami.

Specyficzne, a nawet zabawne ułożenie ciała w tej pozycji: szeroko otwarte oczy i usta, mocno wysunięty język oraz wolno wypuszczany charakterystyczny dźwięk powoduje, że podświadomie utożsamiamy się z odgrywaną na macie rolą. Lew wydobywa z siebie ryk wtedy, gdy chce obwieścić swoją obecność. Daje donośny sygnał — jestem, a to jest mój teren! Wykonując Simhasanę możemy odnieść się do tej dzikiej strony naszej natury, pozwalając sobie na ekspresję i uwolnienie skrywanych emocji.

Wariant Pozycji Lwa

Simhasana jest prostym ćwiczeniem energetyzującym. Systematyczna praktyka asany oczyszcza drogi oddechowe i gardło oraz wprawia w ruch często uśpione mięśnie twarzy i jej okolicy, wpływając na lepsze jej ukrwienie i poprawiając jędrność skóry. Dodatkowo rozluźniamy mięśnie barków, szyi, gardła, języka oraz strun głosowych. Do wykonywania tej asany warto zaangażować naszych podopiecznych — będzie to dla nich doskonała zabawa, a ćwiczenie wpłynie terapeutycznie na ich system immunologiczny i emisję głosu.

Typ: pozycja siedząca

Drishti (punkt skupienia wzroku): na „trzecie oko”

 

Wariant Pozycji Lwa

Jak wykonać pozycję Simhasana w siadzie skrzyżnym?

  1. Usiądź w klęku, pochyl się lekko do przodu podnosząc pośladki, a następnie skrzyżuj kostki u nóg. Trzymaj lewą stopę bliżej podłogi. Palce stóp staraj się skierować do tyłu.
  2. Teraz możesz opuścić kość ogonową w stronę podłogi i wyciągnąć w górę kręgosłup (jeżeli jest Ci niewygodnie, opcjonalnie pod stopy połóż zwinięty koc lub przejdź do siadu klęcznego).
  3. Dłonie umieść na kolanach i skieruj je wnętrzem do dołu. Rozłóż szeroko palce, wyprostuj ręce i napnij mięśnie: od barków po końce palców.
  4. Zamknij oczy i weź głęboki wdech. Na wydechu pochyl się do przodu i otwórz szeroko usta wysuwając język jak najdalej przed siebie, kierując go w dół w stronę brody.
  5. Szeroko otwórz oczy i popatrz ku górze koncentrując spojrzenie w stronę „trzeciego oka” (punkt między brwiami).
  6. Podczas wolnego wydechu zaintonuj przeciągle dźwięk „ha”, aż poczujesz tylną część gardła. Wytrwaj chwilę w pozycji oddychając cały czas przez usta. Możesz powtórzyć „ryk” 2 lub 3 razy. Cały czas podążaj za doznaniami swojego ciała, poczuj jak napinają się mięśnie twarzy.
  7. Zamykając pozycję schowaj język, zamknij usta i oczy… niech wypełni Cię cisza.

Przeciwwskazania:

Simhasana może być wyzwaniem dla kolan, dlatego jeżeli dokuczają Ci kontuzje lub czujesz dyskomfort w tej części ciała, wykonaj pozycję siedząc na krześle stosując oddech lwa.

 

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Simhasana:

  • Zwiększa pewność siebie i dodaje odwagi
  • Wzmacnia odporność (pobudza funkcje immunologiczne migdałków i węzłów chłonnych)
  • Oczyszcza gardło i łagodzi ból w jego obrębie
  • Wzmacnia głos i pomaga w problemach zaburzeń mowy np. w jąkaniu
  • Pomaga eliminować nadmierne zaciskanie szczęk np. w przypadku bruksizmu
  • Obniża napięcie w ciele i przeciwdziała stresowi
  • Działa przeciwzmarszczkowo
  • Wzmacnia mięśnie twarzy i karku
  • Pomaga pozbyć się tzw. „drugiego podbródka”

 


Obudź w sobie moc lwa! Kieruj się odwagą i podejmuj decyzje z większym przekonaniem. A jeśli szukasz więcej wzmacniających asan na okolicę twarzy, które mogą zastąpić najnowszej generacji krem przeciwzmarszczkowy, weź udział w wyzwaniu Ulli Wilczyńskiej-Kalak Zachowaj młodość z jogą twarzy”. Dołącz do Studio i zyskaj dostęp do 120 innych sesji jogi.

Studio PortalYogi


O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora