Simhasana – Pozycja Lwa

Simhasana, czyli Pozycja Lwa ma na celu zwiększyć pewność siebie i dodać odwagi. Działa korzystnie na drogi oddechowe i wzmacnia odporność organizmu. Praktykując tę asanę poskramiamy strach, stajemy się odporni na negatywne wpływy z otoczenia i chętnie wyrażamy własne zdanie. Jest idealnym treningiem dla osób zmagających się z fobiami i nerwicami.
Specyficzne, a nawet zabawne ułożenie ciała w tej pozycji: szeroko otwarte oczy i usta, mocno wysunięty język oraz wolno wypuszczany charakterystyczny dźwięk powoduje, że podświadomie utożsamiamy się z odgrywaną na macie rolą. Lew wydobywa z siebie ryk wtedy, gdy chce obwieścić swoją obecność. Daje donośny sygnał — jestem, a to jest mój teren! Wykonując Simhasanę możemy odnieść się do tej dzikiej strony naszej natury, pozwalając sobie na ekspresję i uwolnienie skrywanych emocji.

Wariant Pozycji Lwa

Simhasana jest prostym ćwiczeniem energetyzującym. Systematyczna praktyka asany oczyszcza drogi oddechowe i gardło oraz wprawia w ruch często uśpione mięśnie twarzy i jej okolicy, wpływając na lepsze jej ukrwienie i poprawiając jędrność skóry. Dodatkowo rozluźniamy mięśnie barków, szyi, gardła, języka oraz strun głosowych. Do wykonywania tej asany warto zaangażować naszych podopiecznych — będzie to dla nich doskonała zabawa, a ćwiczenie wpłynie terapeutycznie na ich system immunologiczny i emisję głosu.

Typ: pozycja siedząca
Drishti (punkt skupienia wzroku): na „trzecie oko”
 

Wariant Pozycji Lwa

Jak wykonać pozycję Simhasana w siadzie skrzyżnym?

  1. Usiądź w klęku, pochyl się lekko do przodu podnosząc pośladki, a następnie skrzyżuj kostki u nóg. Trzymaj lewą stopę bliżej podłogi. Palce stóp staraj się skierować do tyłu.
  2. Teraz możesz opuścić kość ogonową w stronę podłogi i wyciągnąć w górę kręgosłup (jeżeli jest Ci niewygodnie, opcjonalnie pod stopy połóż zwinięty koc lub przejdź do siadu klęcznego).
  3. Dłonie umieść na kolanach i skieruj je wnętrzem do dołu. Rozłóż szeroko palce, wyprostuj ręce i napnij mięśnie: od barków po końce palców.
  4. Zamknij oczy i weź głęboki wdech. Na wydechu pochyl się do przodu i otwórz szeroko usta wysuwając język jak najdalej przed siebie, kierując go w dół w stronę brody.
  5. Szeroko otwórz oczy i popatrz ku górze koncentrując spojrzenie w stronę „trzeciego oka” (punkt między brwiami).
  6. Podczas wolnego wydechu zaintonuj przeciągle dźwięk „ha”, aż poczujesz tylną część gardła. Wytrwaj chwilę w pozycji oddychając cały czas przez usta. Możesz powtórzyć „ryk” 2 lub 3 razy. Cały czas podążaj za doznaniami swojego ciała, poczuj jak napinają się mięśnie twarzy.
  7. Zamykając pozycję schowaj język, zamknij usta i oczy… niech wypełni Cię cisza.

Przeciwwskazania:

Simhasana może być wyzwaniem dla kolan, dlatego jeżeli dokuczają Ci kontuzje lub czujesz dyskomfort w tej części ciała, wykonaj pozycję siedząc na krześle stosując oddech lwa.
 

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Simhasana:

  • Zwiększa pewność siebie i dodaje odwagi
  • Wzmacnia odporność (pobudza funkcje immunologiczne migdałków i węzłów chłonnych)
  • Oczyszcza gardło i łagodzi ból w jego obrębie
  • Wzmacnia głos i pomaga w problemach zaburzeń mowy np. w jąkaniu
  • Pomaga eliminować nadmierne zaciskanie szczęk np. w przypadku bruksizmu
  • Obniża napięcie w ciele i przeciwdziała stresowi
  • Działa przeciwzmarszczkowo
  • Wzmacnia mięśnie twarzy i karku
  • Pomaga pozbyć się tzw. „drugiego podbródka”

 


Obudź w sobie moc lwa! Kieruj się odwagą i podejmuj decyzje z większym przekonaniem. A jeśli szukasz więcej wzmacniających asan na okolicę twarzy, które mogą zastąpić najnowszej generacji krem przeciwzmarszczkowy, weź udział w wyzwaniu Ulli Wilczyńskiej-Kalak Zachowaj młodość z jogą twarzy”. Dołącz do Studio i zyskaj dostęp do 120 innych sesji jogi.

Studio PortalYogi

 

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.