Purvottanasana – Dzień 12 z 30 Dni z Jogą

Dzisiaj głębokiego oddechu część dalsza, czyli asana odrobinę według nas łatwiejsza – Purvottanasana. Doskonale rozciąga cały przód ciała. Do dzieła!

Jeżeli umknęły Ci jakieś dni praktyki, pamiętaj, że na blogu w kategorii „30 Dni z Jogą” znajdziesz wszystkie artykuły i asany z poprzednich dni – wracaj do nich gdy tylko będziesz potrzebował pomocy lub rady.

joga praktykajoga ashtanga

Z Paschimottanasany łatwo przejdziesz do Purvottanasany, której opis znajdziesz poniżej.Pamietaj aby poświęcić uwagę dokładnemu wykonaniu także poprzednich asan. Jeżeli w jakimś momencie naszej wspólnej praktyki napotkałeś problemy – zwolnij odrobinę i postaraj się z nimi uporać we własnym tempie.

asany

Purvottanasana – Pozycja intensywnego rozciągania przodu ciała

Purva dosłownie znaczy wschód. Oznacza to przód całego ciała od czoła po palce stóp. W tej asanie przód ciała jest intensywnie rozciągany. Ta pozycja jest doskonałym źródłem energii, przynosi ulgę w zmęczeniu i relaksuje. Jest niewskazana dla osób z problemami z nadgarstkami. Osoby z problemami z szyją powinny podeprzeć głowę na krześle lub ścianie.

purvottanasana

Jak wykonać Purvottanasana krok po kroku

1. Usiądź na podłodze z nogami wyprostowanymi

2. Z wdechem unieś ręce do góry, a z wydechem połóż dłonie około 30 cm za plecami, palce powinny być skierowane w stronę pośladków.

3. Przenieś ciężar ciała na ręce i stopy z kolejnym wdechem , unosząc w tym samym czasie pośladki do góry dociskając przody stóp do podłogi.

4. Dłonie również dociskaj do podłogi i otwórz klatkę piersiową.

5. Ręce powinny być prostopadłe do podłogi od nadgarstków po ramiona, od barków po miednicę, to samo dotyczy się tułowia.

6. Odchyl głowę do tyłu nie napinając szyi.

7. Z wydechem powoli wróć do pozycji wyjściowej kładąc pośladki na ziemię.

Korzyści z wykonywania Purvottanasana

  • Wzmacnia nadgarstki i kostki nóg
  • Zwiększa ruchomość stawów barkowych.
  • Otwiera klatkę piersiową, odciąża biodra i równoważy dół pleców
  • Dodaje energii

Czy udało Ci się dzięki Purvottanasanie pozbyć zmęczenia? To pierwsza asana w naszej praktyce, która tak intensywnie rozciąga przód ciała. Jutro powinieneś poczuć różnicę 😉

W każdej chwili możesz dołączyć do wyzwania 30 Dni z Jogą i otrzymać nie tylko instrukcje w postaci postów, ale też filmy instruktażowe oraz dostęp do Grupy Konsultacyjnej na Facebooku, gdzie na pytania odpowiada (i wszelkie wątpliwości rozwiewa) nauczycielka jogi, Magdalena Bałdys. Wystarczy, że zapiszesz się tutaj:

>> Tak, chcę dołączyć <<



O autorze

Basia Lipska
Jest rozchwytywaną instruktorką Jogi. Już od ponad dekady pogłębia swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie.

Urodziła się w Polsce, ale większość życia spędziła za granicą – w Azji i Kanadzie, by w końcu osiąść w Norwegii. Tam też założyła rodzinę, a swojego męża Norwega poznała właśnie dzięki Jodze.

Co podkreśla na każdym kroku – joga absolutnie odmieniła jej podejście do życia i samej siebie, wyrwała ją ze szponów stresu, ciągłego przemęczenia i niskiej samooceny. Teraz joga pomaga jej zachować optymizm, spokój, balans oraz zdrowie.

Obecnie Basia zajmuje się głównie trenowaniem entuzjastów oraz nauczycieli jogi z całego świata. Organizuje kursy i obozy treningowe w takich zakątkach globu jak Kostaryka, indyjskie Goa, ale także coraz częściej w Polsce – miejsca jednak trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Inne artykuły tego autora