Przekąska po jodze – Kokosowo-orzechowe Kuleczki (Lados)

Dręczy Cię ochota na coś słodkiego, a nie chcesz jeść przetworzonych i sztucznych batoników? Nie musisz już dalej szukać. Dzisiaj mam dla Ciebie przepis na pyszne, łatwe i szybkie w przygotowaniu kokosowo-orzechowe kuleczki. Świetne jako deser, bądź energetyczna przekąska po treningu jogi. W tym przepisie wskazane są orzechy arachidowe, jednak śmiało możesz kombinować również z pistacjami, migdałami, słonecznikiem, czy orzechami nerkowca. Zapraszam do spróbowania!
Przekaska jogina

Składniki:

1/2 szklanki wiórków kokosowych + trochę do posypania
1/4 szklanki zmielonych prażonych orzechów arachidowych (mogą być również inne, bądź mix kilku rodzajów)
1/2 szklanki słodzonego mleczka skondensowanego
1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
1/2 łyżeczki masła lub ghee

Przygotowanie:

1. Na suchej i gorącej patelni upraż wiórki kokosowe, dopóki nie staną się lekko brązowe. Przesyp je do osobnej miseczki.
2. Na pustą patelnię wlej mleczko, dodając masło i miód. Podgrzewaj całość aż zacznie lekko bulgotać i zmieni swoją konsystencję na gęstszą.
3. Dodaj wiórki kokosowe i orzechy
4. Gotuj całość przez 3 do 5 minut, dopóki ponownie nie zbrązowieje
5. Zdejmij całość z ognia i ostudź
6. Kiedy masa będzie chłodna, formuj kulki obtaczając je w dodatkowych wiórkach

Smacznego!

Źródło:
Przepis zaczerpnięty z książki Yogapoint Recipe Book – Recipes from the Ashram Kitchen, napisanej przez Kate Woodworth i Pournima Mandilik

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.