Przekąska po jodze – Kokosowo-orzechowe Kuleczki (Lados)

Dręczy Cię ochota na coś słodkiego, a nie chcesz jeść przetworzonych i sztucznych batoników? Nie musisz już dalej szukać. Dzisiaj mam dla Ciebie przepis na pyszne, łatwe i szybkie w przygotowaniu kokosowo-orzechowe kuleczki. Świetne jako deser, bądź energetyczna przekąska po treningu jogi. W tym przepisie wskazane są orzechy arachidowe, jednak śmiało możesz kombinować również z pistacjami, migdałami, słonecznikiem, czy orzechami nerkowca. Zapraszam do spróbowania!

Przekaska jogina

Składniki:

1/2 szklanki wiórków kokosowych + trochę do posypania

1/4 szklanki zmielonych prażonych orzechów arachidowych (mogą być również inne, bądź mix kilku rodzajów)

1/2 szklanki słodzonego mleczka skondensowanego

1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)

1/2 łyżeczki masła lub ghee

Przygotowanie:

1. Na suchej i gorącej patelni upraż wiórki kokosowe, dopóki nie staną się lekko brązowe. Przesyp je do osobnej miseczki.

2. Na pustą patelnię wlej mleczko, dodając masło i miód. Podgrzewaj całość aż zacznie lekko bulgotać i zmieni swoją konsystencję na gęstszą.

3. Dodaj wiórki kokosowe i orzechy

4. Gotuj całość przez 3 do 5 minut, dopóki ponownie nie zbrązowieje

5. Zdejmij całość z ognia i ostudź

6. Kiedy masa będzie chłodna, formuj kulki obtaczając je w dodatkowych wiórkach

Smacznego!

Źródło:
Przepis zaczerpnięty z książki Yogapoint Recipe Book – Recipes from the Ashram Kitchen, napisanej przez Kate Woodworth i Pournima Mandilik



O autorze

Monika Zaporowska
Absolwentka wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego na kierunku Turystyka i Rekreacja. Swoją przygodę z Indonezją rozpoczęła w 2012 roku, kiedy to została uczestniczką programu stypendialnego Darmasiswa 2012/2013.

Po ukończeniu studiów magisterskich powróciła do Indonezji, która stała się jej nowym domem, aby aktywnie i rzetelnie wspierać buiro podróży Far Horizon. Jej pasją są podróże i gotowanie, a w szczególności kuchnia indonezyjska - przepisy możecie śledzić na blogu Smaki Indonezji.

Inne artykuły tego autora