Znajdź Najlepsze Zajęcia Jogi Online – Ćwicz Oddech Ujjay

Oddychanie jest najważniejszą funkcją organizmu, która często odbywa się poza naszą świadomością. Przez zdecydowaną większość naszego życia nie zwracamy uwagi na sposób w jaki oddychamy, a tym samym nawet nie zdajemy sobie sprawy, że oddychamy źle. A przecież wdychając powietrze dotleniamy wszystkie komórki naszego ciała oraz oczyszczamy je z dwutlenku węgla i innych toksyn. Oddechem wpływamy także na emocje- pozbywamy się napięcia i czujemy się bardziej obecni w swoim ciele.

joga online

Ćwiczenia oddechowe są nieodzownym elementem praktyki jogi. Podstawową techniką zaś jest tzw. oddech Ujjay. Najprościej opisać ją można jako kontrolę wdychanego i wydychanego powietrza oraz natężenia wydawanego przy oddechu dźwięku podczas praktyki asan. Dźwięk ten przypomina trochę ten, który wydajemy chuchając na szybę czy okulary lub po prostu wypowiadając literę ‘h’. Istotne jest, aby dźwięk ten rezonował w gardle, a nie w nozdrzach.

Oddech Ujjay krok po kroku:

Oddech Ujjay w Virasana

  • 1. Usiądź na macie w wygodnej pozycji- najlepiej w siedzie skrzyżnym w Svastikasana lub na stopach w Virasana.
  • 2. Weź wdech nosem. Na wydechu wysuń język i wydaj bardzo głośny dźwięk, z tylnej ściany gardła.
  • 3. Wdech. Wydech już bez wyciągniętego języka, ale usta lekko otwarte, wciąż z dźwiękiem.
  • 4. Wdech. Wydech zrób w dwóch częściach: pierwszą połowę przez usta, drugą przez nos.
  • 5. Wdech. Wydech tylko przez nos, ale utrzymaj gardłowy dźwięk.
  • 6. Podczas wdechu wycofaj język, aby poszerzyć gardło. Nie martw się trudnościami- utrzymanie oddechu UJJAYI bez wytwarzania napięcia wymaga praktyki. Ważne, abyś pozostał świadomy starań jakie wkładasz w oddychanie.

Korzyści:

– wzmaga wymianę tlenu i krążenie krwi – pomaga w koncentracji
– pomaga uwolnić napięcie



O autorze

Justyna

Inne artykuły tego autora