Natalia Zięba

5 powodów, aby zacząć dzień od Powitania Słońca

To świetny sposób, aby rano obudzić swoje ciało i przygotować je na nowy dzień pełen wyzwań!

Powitanie Słońca to świetny sposób na wprowadzenie regularnej praktyki do Twojego życia. Jeśli nie masz czasu na codzienną godzinną jogę, możesz zacząć od 4 do 6 cykli. Powitania Słońca to łatwy zestaw asan, dzięki, którym rozpoczniesz dzień pełen energii i skupienia.

Regularność w praktyce jogi jest kluczowa i lepiej jest wykonywać codzienne 20–minutowe ćwiczenia niż nieregularne ćwiczenia raz, dwa razy w tygodniu, nawet jeśli są one dłuższe.

5 powodow powitanie slonca

1. Joga zamiast Kawy! Pobudź krążenie i obudź swoje ciało! 

Powitania Słońca to świetny sposób, aby rano obudzić swoje ciało i przygotować je na nowy dzień pełen wyzwań! Pozycję są łatwe, a dzięki modyfikacjom (oraz dzięki użyciu pomocy) praktyka jest dostępna dla wszystkich. Zacznij od paru podstawowych pozycji!

Na pewno poczujesz, jak Twoje tętno wzrośnie, a wraz z nim, temperatura całego ciała. Dzięki powitaniom słońca poprawisz krążenie krwi w ciele, dzięki czemu je dotlenisz, oczyścisz oraz wzmocnisz. Gdy będziesz je wykonywać regularnie Twoje płuca, układ trawienny, mięśnie i stawy na pewno będą Ci za to wdzięczne.

To energetyzująca praktyka pobudzająca energię życiową  – Pranę (energię życiową), która pomaga usunąć blokady energetyczne w ciele.

Seria Powitań Słońca może sama w sobie być przyjemnym ćwiczeniem cardio (sercowo-naczyniowym) z korzyścią dla całego ciała.

2. Powitanie Słońca ujędrni Twoje ciało!

Regularna praktyka powitań słońca stonuję mięśnie, przyniesie Ci więcej siły i elastyczności dla ciała. Rozciągnie ścięgna podkolanowe, ramiona i klatkę piersiową, a także uwolni napięcia w ciele. Podczas poruszania się w pozycjach wzmacniasz stawy, co z kolei pomaga zachować pełen zakres ruchu w ciele na lata.

Powitania słońca zapewniają doskonałe odprężenie kręgosłupa i zwiększają jego  elastyczność. Skręty do przodu i lekkie wygięcie do tyłu, na przykład w pozycji Kobry pomagają nam zachować zdrowy kręgosłup, którego stan jest niezwykle ważny dla naszego ogólnego samopoczucia.

powitania slonca blog

3. Powitanie Słońca to medytacja w ruchu!

Powitanie Słońca to seria asan połączonych oddechem. Przechodząc od jednej pozycji do drugiej, podążaj za oddechem i pozwól mu prowadzić. Oddech stanowi pomost między ciałem a umysłem, dzięki czemu tworzy się idealny moment na spokojną, poruszającą medytację. Nie ma tutaj jednej metody, wsłuchaj się w siebie, w rytm swojego serca i oddechu.

Postaraj się, aby umysł podążał za oddechem, a gdy Twoje myśli zabłądzą w sprawach ‘z dnia codziennego’, przywróć swoją uwagę z powrotem do oddechu.

Ćwicz bycie ‘tu i teraz’

Ciesz się chwilą dla siebie, nie staraj się zastanawiać, ile powitań słońca już wykonałeś ani ile Ci jeszcze pozostało. Skup całą swoją uwagę na połączeniu ruchu z oddechem i niech to, będzie Twoim jedynym celem. Poszukaj przyjemności w eksplorowaniu siebie!

4. Praktykuj Powitanie Słońca, z szacunkiem do siebie i swojego ciała!

Codzienna praktyka powitania słońca daje nam idealną przestrzeń do obserwowania naszego ciała. Każdego dnia czujemy się inaczej i Twoja praktyka powinna to odzwierciedlać. W niektóre dni ciało jest elastyczne i sprawne, a w innych może być sztywne i zmęczone.

Szanuj swoje ciało każdego dnia!

Obserwuj, jak zmienia się wraz z codzienną praktyką i modyfikuj sekwencję zgodnie z  Twoimi potrzebami. Staraj się, aby twoje ego nie dyktowało praktyki – nie musisz robić nic szybciej, ani mocniej, ponieważ w jodze nie ma żadnych celów ani wymagań. To tylko Ty i twoje ciało, powoli poruszające się i cieszące się podróżą.

5. Powitaj Słońce i bądź wdzięczny za każdy nowy dzień!

Wdzięczność to wspaniały ‘boost’ pozytywnej energii. Bądź wdzięczny za wszystko, co masz w swoim życiu! Im bardziej jesteś wdzięczny za rzeczy wokół ciebie, tym bardziej potrafisz się z nich cieszyć!

Tak wiele rzeczy bierzemy za pewnik i doceniamy tylko wtedy, gdy ich nie ma.

Powitanie Słońca, jak wskazuje tłumaczenie, jest gestem szacunku i uznania dla Słońca, ale możesz również pozdrawiać każdy obszar życia, za który jesteś szczególnie wdzięczny.

W czasie wykonywania serii pomyśl o jednej intencji, za którą jesteś wdzięczny! Dzięki temu poczujesz poprawę swojego nastroju i ducha!

Natalia Zięba

W życiu najważniejsza jest dla mnie równowaga.

W życiu najważniejsza jest dla niej równowaga. Jej Yin to wszystkie formy wyciszenia, takie jak joga czy medytacja. Podróże, motory, kitesurfing, snowboard czyli wszystko to co podnosi adrenalinę, to natomiast jej Yang 😉 W Internetowym studio PortalYogi, zajmuje się kontentem oraz mediami społecznościowymi, oprócz tego jest nauczycielem jogi, prowadzi warsztaty oraz organizuje wyjazdy. Certyfikowana w Indiach a doświadczenie zbierała ucząc na Dominikanie, w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii oraz Polsce. Uczyła się pod okiem jednych z najbardziej inspirujących nauczycieli jak Gabriella Dondero czy Laura (Sykora) Kasperzak. Uczestniczyła w warsztatach w Nowym Jorku prowadzonych przez Sri Dharma Mittra i ciągle się rozwija.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.