3 Pozycje Jogi Na Zmęczone I Bolące Stopy

Od czasu do czasu na zmęczone i bolące stopy uskarżają się chyba wszyscy. Spotkania, imprezy rodzinne czy długi dzień w pracy (zwłaszcza jeśli nasza pozycja jest stojąca) – dają się mocno we znaki. Ból stóp może w efekcie prowadzić do zaburzeń postawy i dolegliwości kręgosłupa. A potem –  sami wiecie – komplikuje się znacznie więcej.

Stopy to ważna część ciała –  warto zadbać również o ich relaks. Praktyka na boso, pozwala stopom oddychać. Rozciąganie podczas asan – przyniesie ukojenie. Dotyk i masaż – mogą wspierać dodatkowo Twoją praktykę. Skoncentruj się więc dziś na stopach! Oto joga na zmęczone stopy!

Polecane Asany

Dlatego do swojego ciała należy podejść z głową i postarać się pamiętać o jego drugim końcu. Polecamy trzy asany, które pomogą Ci zrelaksować zmęczone, bolące stopy. Praktykuj je najlepiej codziennie wieczorem. Po długim dniu, gdy już zrzucisz obcasy czy ciężkie buty, to będzie prawdziwe szczęście, które odczuje całe ciało, gdyż mapa receptorów, jaką znajdziesz na stopach, odpowiada wszystkim narządom. Ten głęboki relaks, zagwarantuje spokojny sen. Tak wejdziesz lekko w kolejny dzień! Przedstawiamy pozycje, które poleciła w internetowym „Magazynie Zdrowie”, joginka Kristin McGee.

joga na zmęczone

Dandasana to pierwsza pozycja, którą możesz wykonać, aby odczuć ulgę. Dodaj do niej kilka ruchów okrężnych stóp, aby osiągnąć lepsze efekty

Dandasana – Pozycja Pałki

Dandasanę zaliczamy do podstawowych pozycji siedzących i przechodzimy z niej do kolejnych różnych układów/sekwencji. Usiądź wyprostowany z nogami złączonymi i wyciągniętymi do przodu. Ręce oprzyj na ziemi na wysokości bioder. Palce stóp postaraj się trzymać rozsunięte i skieruj je ku górze. Upewnij się, że Twoje rzepki także są skierowane prosto w stronę sufitu. Głowę trzymaj prosto, patrz przed siebie.
Twoim celem jest utrzymanie kości krzyżowej prosto. Jeżeli masz z tym problem, usiądź ciut wyżej, na przykład na zwiniętym kocu. W tej sytuacji możesz też pod dłonie podłożyć klocki. Dla ułatwienia wykonuj tę pozycję przy ścianie – powinieneś czuć, że Twoje plecy opierają się na niej w części krzyżowej. Łopatki i tylne części barków, również powinny przystawać do jej powierzchni.
W takiej pozycji wytrzymaj pięć oddechów. Następnie rozciągnij lekko swoje stopy, wykonując nimi ruch okrężny – najpierw w kierunku od siebie, na zewnątrz, by następnie znów je złączyć.

joga na zmęczone

Pozycja Szewca może być dość trudna, dlatego przygotowując się do niej, wykonuj Pozycję Motyla

Baddha Konasana – Pozycja Szewca

Nazwa sama wskazuje, że pozycja ta musi mieć coś wspólnego ze stopami. Jak ją wykonać krok po kroku, a także zalety z praktyki tej asany, przybliży Ci inny nasz artykuł:

„Coś dla Bioder – Baddhakonasana (Pozycja Szewca)”.

Złącz stopy na wysokości pięt, jednocześnie rozchylając palce na boki tak, jakbyś czytał/a książkę. Siedź prosto, wyciągając plecy w górę. Jeśli sprawia Ci to trudności, możesz leciutko pochylić się do przodu, nadal utrzymując plecy proste. Stopy trzymaj kilka centymetrów od pachwin. Dłońmi chwyć stopy – za pomocą kciuka możesz delikatnie masować ich wewnętrzną stronę. Możesz też przepleść palce dłoni z palcami stóp tak, aby były one rozsunięte. W tej pozycji wytrzymaj 8-10 oddechów.

Jeśli masz problem z wykonaniem tej asany, poświęć trochę czasu na praktykę Pozycji Motyla – ona pomoże Ci osiągnąć sprawność niezbędną dla Baddha Konasany.

joga na zmęczone

Pozycje odwrócone są doskonałym sposobem na odciążenie stóp. Pozycja Świecy nawet wykonana przy ścianie pozwoli Ci osiągnąć upragnioną ulgę

Salamba Sarvangasana – Pozycja Świecy

Pozycje odwrócone działają cudownie odciążają na stopy. Przy wykonaniu świecy, najpierw połóż się płasko na plecach i złóż nogi za głowę. Ułóż ręce na biodrach, ramiona opierając na macie. Użyj mięśni brzucha, by unieść nogi w górę. Jeśli jest to dla Ciebie trudne, zawsze możesz dla tych samych korzyści wykonać tę pozycję przy ścianie. Wytrzymaj 10-15 oddechów. Jeśli chcesz, wykonaj okrężne ruchy stopami, tak jak w Pozycji Pałki – Dandasanie.
 


Jeżeli chcesz w pełni zaopiekować się swoimi stopami bo wiesz, że wiele już przeszły, dołącz do Internetowego Studio PortalYogi i spróbuj odprężającej, jogowej sesji Zadbaj o Stopy”. Dodatkowo zyskasz dostęp do całego Studio i ponad 120 innych sesji jogi.

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.