Bakasana na pewność siebie!

Chcesz zwiększyć pewność siebie? Jogowa pozycja – Bakasana Ci w tym pomoże! Zobacz, jak krok po kroku wykonać Pozycję Żurawia.

W dzisiejszych czasach balansujemy na ostrej krawędzi, jeżeli chodzi o naszą pewność siebie.

Pęd życia, szybki przekaz informacji, internet, gdzie wszystko jest idealne, doprowadzają Nas do tego, że nie nadążamy za własnymi myślami. Dlatego warto zadbać o swoje zdrowie fizyczne oraz psychiczne, żeby sprostać wymaganiom świata.

Joga a stan umysłu

Praktyka jogi pomoga w opanowaniu umysłu, wpływa na nasze zachowanie oraz pozytywnie oddziałowuje na nasze myślenie o sobie samych.

Asany (pozycje) wykonywane w jodze są połączone z oddechem, mają zdrowotny wpływ na nasze ciało i umysł, poprawiają krążenie, masują nasze narządy wewnętrzne , rozciągają nasz kręgosłup oraz mięśnie. Sprawiają, że nasze ciało staje się bardziej elastyczne, a my czujemy się świetnie.

Nauka prawidłowego oddychania, dodaje nam witalności, pomaga w stresujących sytuacjach i sprawia, że rano już nie będziesz potrzebował/a porannej kawy, żeby zyskać więcej energii.

Bakasana, czyli balans na pewność siebie

Jedną z taki pozycji, jest właśnie bakasana, pozycja żurawia. Jest to asana równoważna, polegająca na balansowaniu na rękach. Wbrew pozorom nie jest to trudna pozycja, jednak należy też zadbać o siłę ramion oraz brzucha.

Kluczem do sukcesu jest balans!

Bakasana świetnie wpływa na naszą pewność siebie, zapobiega lękom oraz niestrawnościom jeżeli nie wierzysz, to się przekonaj!:)

Korzyści z praktyki pozycji żurawia:

  • wzmacnia nasze ramiona, nadgarstki,barki I mięśnie brzucha
  • rozciąga mięśnie górnych pleców
  • stymuluje działanie organów wewnętrznych
  • otwiera pachwiny
  • poprawia trawienie, poczucie równowagi

Uważaj z praktyką

  • przy uszkodzeniu nadgarstków (zespół cieśni nadgartska)
  • uszkodzeniu ramion
  • ciąży

Wyzwanie na zwiększenie pewności siebie:

Jeżli chcesz się przekonać, czy ta asana rzczywiście ma tak zaskakujący wpływ na nasze ciało oraz umysł zapraszam Cię na: WYZWANIE NA ZWIĘKSZENIE PEWNOŚCI SIEBIE niech to będzie Twój czas na wykonanie Bakasany!

Warto poświęcić te 3 minuty dla siebie! To jak?

Jak wykonać pozycję żurawa? Moje porady krok po kroku!

    1. Wejdź do Malasany, jeżeli jest to możliwe połóż pięty na podłodze, jeżeli nie, możesz zostać z piętami w górze.
    2. Połóż ramiona przed sobą i zacznij balansować ciałem w przód i w tył.
    3. Ułóż stopy równolegle, kolana ułóż pod pachami, ugnij łokcie, unieś biodra i z wydechem zacznij wychylać ciało do przodu i tyłu, wzrok skieruj przed siebie.

bakasana_jak wykonacWróć do pozycji wyjściowej.

  • Z wydechem przenieś ciężar ciała do przodu, zaokrąglij plecy, wzrok skieruj do przodu I unieś jedną stopę do góry, w kierunku pośladka. Powtórz na drugą stopę.Wróć stopami na matę
  • Z wydechem przeniś ciężar ciała do przodu, wzrok skieruj przed siebie ( nie zadzieraj szyi), ugnij łokcie, unieś biodra, zaaokraglij plecy, unieś jedną I drugą nogę do góry.Jeżeli czujesz się stabilnie, zacznij  stopniować zaokrąglać plecy, a stopy kieruj do pośladków.Wykonaj parę oddechów.
  • Z wydechem wróć do pozycji.
  • Daj mi znać czy Twoja pewność siebie wzrosła! 🙂

Zapraszam Cię również do obejrzenia filmiku Pewności Siebie – Bakasany, który przygotowałam dla Ciebie!

Powodzenia, Ninka 🙂


Autorką tekstu jest Nina Orzeł, uczestniczka kursu nauczycielskiego prowadzonego przez Basię Lipską-Larsen. Nino, trzymamy kciuki! 

 

 

 

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.