Bakasana – Pozycja Kruka

Bak – Dźwig, Crow  – Wrona, Asana – Poza

Bakasana jest azjatyckim symbolem szczęścia i młodości. Aby wykonać tą asanę, należy mieć w sobie dużo cierpliwości i wiary, ale gdy już się jej nauczysz, to poczujesz się lekko. Ta asana poza pewnością siebie, odnowi Twoje podejście do życia.
Bakasana jest również nazywana Kakasaną. Istnieje tylko niewielka różnica między tymi dwoma pozycjami. Podczas gdy Bakasana przypomina postawę dźwigu, Kakasana wygląda bardziej jak siedząca wrona. Jest to ta sama asana, z lekko ugiętymi ramionami.
Typ: Balans
Dristi (punkt skupienia wzroku): koniuszek nosa

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Bakasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.
Bakasana
Poziom Średniozaawansowany
Styl: Hatha Yoga
Czas: od 30-60 sekund w pozycji
Rozciąganie: Plecy
Wzmacnianie: Ramiona, Brzuch, Nadgarstki

Jak wykonać pozycję Bakasana

  1. Stań w Tadasanie
  2. Przykucnij i rozstaw delikatnie swoje stopy i upewnij się, że pięty są przyklejone do maty.
  3. Rozszerz kolana szerzej niż na szerokość bioder, a tułów umieść pomiędzy udami.
  4. Wyciągnij ręce przed siebie i przyklej dłonie do maty. Rozstaw szeroko palce.
  5. Oprzyj kolana na ramionach tak, żeby znajdowały się jak najbliżej pach.
  6. Delikatnie stań na palcach i tym samym napnij mocno brzuch.
  7. Wdech, pochyl się delikatnie do przodu, tak aby ciało spoczywało na Twoich zgiętych ramionach.
  8. Wdech. Spróbuj wyprostować ręce i delikatnie unieś swoje stopy.
  9. Pozostań w pozycji od 30-60 sekund.

Przeciwwskazania

  • Uszkodzenia nadgarstków (w tym zespół cieśni nadgarstka)
  • Uszkodzenia ramion
  • Ciąża

Porada dla początkujących

  1. Ćwicz przenoszenie ciężaru ciała ze stóp na dłonie, bez odrywania stóp od ziemi.
  2. Utrzymuj równowagę na zgiętych łokciach.
  3. Podłóż kostki pod dłonie i zaciśnij na nich palce, by mocniej zaangażować przedramiona i odciążyć nadgarstki.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Bakasana

  • Wzmacnia ramiona, nadgarstki, barki i mięśnie brzucha
  • Rozciąga mięśnie górnych pleców
  • Stymuluje organy wewnętrzne, pomaga przy niestrawności 
  • Poprawia trawienie
  • Wzmacnia poczucie równowagi
  • Poprawia pewność siebie i pomaga w walce z lękami

Pozycje rozwijające

  • Adho mukha śvanasana- Pies z głową w dół
  • Bhujapidasana – Pozycja nacisku na ramiona

Kontrpozycje

  • Tadasana w virasanie – pozycja góry w siadzie bohatera
  • Ustrasana – wielbłąd
  • Rozluźnianie nadgarstków

To kolejna asana, która wymaga od Ciebie wzmacniania swoich ramion. Na samym początku ważne, abys przezwyciężył strach przed upadkiem. Przygotuj się fizycznie do tej asany i się nie poddawaj!

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.