Marjaryasana – Pozycja Kota

Marjari – Kot, Asana – Poza

Marjaryasana w tłumaczeniu oznacza pozycję kota. W połączeniu z pozycją krowy Bitilasaną, doskonale rozciąga i wzmacnia plecy oraz pobudza nasz organizm.

Typ: Pozycja klęczna

Dristi (punkt skupienia wzroku): trzecie oko lub pępek

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Marjaryasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tę pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz praktykować ją wieczorem, pamiętaj jednak, aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Poziom Podstawowy

Styl: Ashtanga Yoga
Czas: od 10-15 sekund w pozycji
Powtórzenia: 5,6 razy w połączeniu z pozycją Bitilasana
Rozciąganie: Szyja, Plecy
Wzmacnianie: Nadgarstek, Ramiona, Kręgosłup

Jak wykonać pozycję Marjaryasana

  1. Rozpocznij od asany czterech punktów, gdzie kolana i dłonie przylegają mocno do maty.
  2. Upewnij się, że Twoje kolana są umieszczone pod biodrami, a nadgarstki są w tej samej linii co ramiona.
  3. Opuść delikatnie głowę i spójrz w podłogę.
  4. Oddychaj unieś kość ogonową i pchnij pępek w stronę maty. Niech Twoje podbrzusze kieruje się w stronę ziemi. Podnieś głowę i patrz do góry.
  5. Wytrzymaj w pozycji od 15-30 sekund, następnie wróć do pozycji wyjściowej lub zrób pozycję Bitilasana.

Przeciwwskazania

  • Problemy z szyją
  • Problemy z kolanami
  • Problemy z kręgosłupem

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Marjaryasana

  • Rozciąga, wzmacnia i dodaje elastyczności kręgosłupa
  • Wzmacnia ramiona i nadgarstki
  • Pomaga w pracy narządów wewnętrznych
  • Poprawia krążenie krwi
  • Usuwa stres i napięcie

Pozycje rozwijające

  • Cakravakasana – Klęk podparty

Kontrpozycje

  • Bitilasana – Pozycja Krowy

Warto jest rozglądać się i uczyć od wszystkiego, co nas otacza. Pozycja Marjaryasana bardzo dobrze wpływa na Twoje ciało. Wszystko to dzięki uważnemu yoginowi, który obserwował kota, interpretował jego ruchy i wprowadzał tę asanę.


Chcesz uelastycznić i wzmocnić swój kręgosłup? Jeśli szukasz odpowiednich sesji jogi na plecy i mobilizacji do praktyki, to spróbuj wyzwania: „MOC ZDROWEGO KRĘGOSŁUPA – 14 dni dla Ciebie” z Gosią Kobus–Kwiatkowską. Od 25 czerwca w Internetowym Studiu PortalYogi. Praktyka jogi to pierwsza pomoc w przeciwdziałaniu bólom kręgosłupa!

Marjaryasana



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora