Portal Yogi

Marjaryasana, czyli Pozycja Kota i jej niesamowite właściwości (oraz instrukcja wykonania)

Marjaryasana, czyli Pozycja Kota niemal zawsze jest wykonywana w połączeniu z Bitilasana – Pozycją Krowy.  Doskonale rozciąga i wzmacnia plecy oraz pobudza nasz organizm.

Marjaryasana, czyli Pozycja Kota niemal zawsze jest wykonywana w połączeniu z Bitilasana – Pozycją Krowy.  Doskonale rozciąga i wzmacnia plecy oraz pobudza nasz organizm.

Typ: Pozycja klęczna
Dristi (punkt skupienia wzroku): trzecie oko lub pępek

Marjari – Kot,
Asana – Poza

Poziom: Podstawowy
Czas: od 10-15 sekund w pozycji
Powtórzenia: 5,6 razy w połączeniu z pozycją Bitilasana
Rozciąganie: Szyja, plecy
Wzmacnianie: Nadgarstki, ramiona, kręgosłup

moc zdrowego kręgosłupa

Jak wykonać pozycję Marjaryasana?

  1. Rozpocznij od asany czterech punktów, gdzie kolana i dłonie przylegają mocno do maty.
  2. Upewnij się, że Twoje kolana są umieszczone pod biodrami, a nadgarstki są w tej samej linii co ramiona.
  3. Opuść delikatnie głowę i spójrz w podłogę.
  4. Oddychaj unieś kość ogonową i pchnij pępek w stronę maty. Niech Twoje podbrzusze kieruje się w stronę ziemi. Podnieś głowę i patrz do góry.
  5. Wytrzymaj w pozycji od 15-30 sekund, następnie wróć do pozycji wyjściowej lub zrób pozycję Bitilasana.

pozycja kota

Przeciwwskazania

  • Problemy z szyją i kręgosłupem
  • Kłopoty z kolanami

Pozycja Kota: korzyści płynące z wykonywania

  • Rozciąga, wzmacnia i dodaje elastyczności kręgosłupa
  • Wzmacnia ramiona i nadgarstki
  • Pomaga w pracy narządów wewnętrznych
  • Poprawia krążenie krwi
  • Usuwa stres i napięcie

Pozycje rozwijające

  • Cakravakasana – Klęk podparty

Kontrpozycje

Warto jest rozglądać się i uczyć od wszystkiego, co nas otacza. Pozycja Marjaryasana bardzo dobrze wpływa na Twoje ciało. Wszystko to dzięki uważnemu joginowi, który obserwował kota, interpretował jego ruchy i wprowadził tę asanę.


Chcesz uelastycznić i wzmocnić swój kręgosłup?

Jeśli szukasz odpowiednich sesji jogi na plecy i mobilizacji do praktyki, to spróbuj wyzwania: MOC ZDROWEGO KRĘGOSŁUPA  z Gosią Kobus–Kwiatkowską które jest dostępne w Internetowym Studiu PortalYogi

Praktyka jogi to pierwsza pomoc w przeciwdziałaniu bólom kręgosłupa!
moc zdrowego kręgosłupa

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.