Bitilasana – Pozycja Krowy

Bitil – Krowa, Asana – Poza

Bitilasana pochodzi od sanskryckiego słowa Batila, co oznacza krowę. Została tak nazwana, ponieważ ułożenie ciała w tej pozycji przypomina pozycję ciała krowy. Asana ta jest prawie zawsze praktykowana w połączeniu z pozycją kota.

Typ: Wygięcia z klękiem

Dristi (punkt skupienia wzroku): trzecie oko lub przed siebie

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Bitilasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

BITILASANA

Poziom Początkujacy

Styl: Vinyasa Yoga
Czas: od 10-15 sekund w pozycji
Powtórzenia: 5,6 razy w połączeniu z pozycją Marjaryasana
Rozciąganie: Szyja, Brzuch
Wzmacnianie: Plecy

Jak wykonać pozycję Bitilasana

  1. Rozpocznij od asany czterech punktów, gdzie kolana i dłonie przylegają mocno do maty.
  2. Upewnij się, że Twoje kolana są umieszczone pod biodrami, a nadgarstki są w tej samej linii co ramiona.
  3. Opuść delikatnie głowę i spójrz w podłogę
  4. Oddychaj i podnieś swoje pośladki w kierunku sufitu, gdy otwierasz klatkę piersiową. Niech twoja podbrzusze kieruje się w stronę ziemi. Podnieś głowę i patrz do góry.
  5. Wytrzymaj w pozycji od 15-30 sekund, następnie wróć do pozycji wyjściowej, lub zrób pozycję Marjaryasana.

Przeciwwskazania

  • Problemy z szyją
  • Problemy z kolanami

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Bitilasana

  • Rozciąga szyję i tułów
  • Poprawia krążenie krwi
  • Poprawia elastyczność pleców i barków
  • Pomaga w leczeniu rwy kulszowej

Pozycje rozwijające

  • Cakravakasana – Klęk podparty

Kontrpozycje

  • Marjaryasana – Pozycja Kota

Regularne wykonywanie tej Asany pozwoli Ci się zrelaksować i pozbyć się bólu.


Jeśli szukasz jogi, która pobudzi Cię do życia z samego rana, nawet bez wychodzenia z łóżka, to zajrzyj do Internetowego Studia PortalYogi.

i sprawdź sesję z Gosią Kobus–Kwiatkowską: „JOGA W ŁÓŻKU”.

W kategorii: WYZWANIA znajdziesz również sesje z Natalią Knopek „PORANKI Z JOGĄ”

 

 

Bitilasana



O autorze

Magdalena Bałdys
Joginka, certyfikowany instruktor Hatha Jogi, naucza również w duchu Ashtanga Vinyasa i Vinyasa Krama (tajniki tych technik zgłębia w Studio Jogi Izabeli Raczkowskiej, gdzie do niedawna uczyła). Przede wszystkim wieloletni praktyk, ale nie liczy dokładnie stażu, ponieważ uważa, że najważniejsze to stale pojawiać się na macie i doświadczać! Pierwotnie joga była dla niej narzędziem do rehabilitacji wrodzonej wady biodra i metodą na utrzymanie świetnej kondycji. Dopiero później bardziej świadoma, ukierunkowana praktyka pojawiła się w jej życiu z wewnętrzej potrzeby- pomaga zrównoważyć ciemne strony charakteru, uczy dostrzegać i pokonywać swoje słabości oraz panować nad emocjami.

Z wykształcenia architektka, z zamiłowania twórczyni biżuterii, żeglarka, pasjonatka literatury, niepoprawna azjofilka. Obecnie, całą duszą i ciałem matka malutkiego Mikołaja, która z wielką pasją wraca do regularnej praktyki po chwilowej przerwie.

Inne artykuły tego autora