Magdalena Bałdys

Bitilasana, Pozycja Krowy i jej niesamowite właściwości (oraz instrukcja wykonania)

Asana ta jest prawie zawsze praktykowana w połączeniu z Marjaryasana, czyli Pozycją Kota.

Pozycja Krowy, Bitilasana zawdzięcza swoją nazwę słowu Batila, które w sanskrycie oznacza krowę. Asana ta jest prawie zawsze praktykowana w połączeniu z Marjaryasana, czyli Pozycją Kota.

Typ: Wygięcia z klękiem
Dristi (punkt skupienia wzroku): trzecie oko lub przed siebie

Bitil – Krowa,
Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Bitilasana?

pozycja krowy

Poziom: początkujący
Powtórzenia: 5,6 razy w połączeniu z pozycją Marjaryasana
Rozciąganie: szyja, brzuch
Wzmacnianie: plecy

pozycja krowy

Pozycja Krowy: jak ją wykonać?

  1. Rozpocznij od asany czterech punktów, gdzie kolana i dłonie przylegają mocno do maty.
  2. Upewnij się, że Twoje kolana są umieszczone pod biodrami, a nadgarstki są w tej samej linii co ramiona.
  3. Opuść delikatnie głowę i spójrz w podłogę
  4. Oddychaj i podnieś swoje pośladki w kierunku sufitu, gdy otwierasz klatkę piersiową. Niech twoja podbrzusze kieruje się w stronę ziemi. Podnieś głowę i patrz do góry.
  5. Wytrzymaj w pozycji od 15-30 sekund, następnie wróć do pozycji wyjściowej, lub zrób pozycję Marjaryasana.

Przeciwwskazania

  • Problemy z szyją
  • Problemy z kolanami

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Bitilasana

  • Rozciąga szyję i tułów
  • Poprawia krążenie krwi
  • Poprawia elastyczność pleców i barków
  • Pomaga w leczeniu rwy kulszowej

Pozycje rozwijające

  • Cakravakasana – Klęk podparty

Kontrpozycje

Regularne wykonywanie tej asany pozwoli Ci się zrelaksować i pozbyć się bólu.


Chcesz uelastycznić i wzmocnić swój kręgosłup?

Jeśli szukasz odpowiednich sesji jogi na plecy i mobilizacji do praktyki, to spróbuj wyzwania: MOC ZDROWEGO KRĘGOSŁUPA  z Gosią Kobus–Kwiatkowską które jest dostępne w Internetowym Studiu PortalYogi

Praktyka jogi to pierwsza pomoc w przeciwdziałaniu bólom kręgosłupa!
moc zdrowego kręgosłupa

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.