Magdalena Bałdys

Parighasana, czyli Pozycja Bramy. Jak wykonać tę (piękną) asanę?

Parighasana to pozycja, która jest bramą dla naszego organizmu. Dzięki głębokiemu rozciąganiu w tej asanie dotleniamy nasz organizm.

Parighasana to pozycja, która jest bramą dla naszego organizmu. Dzięki głębokiemu rozciąganiu dotleniamy nasz organizm i oddech dociera do obszarów, które są często pomijane.

Typ: skręty
Dristi (punkt skupienia wzroku): czubek nosa

Parigha – Żelazna belka służąca do blokowania bramy,
Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Parighasana?

Parighasana
Poziom: Początkujący
Czas: 30 sekund na każdą stronę
Rozciąganie: kręgosłup, ścięgna, boki tułowia
Wzmacnianie: układ oddechowy

Jak wykonać pozycję Parighasana?

  1. Uklęknij na macie i połóż na niej swoje dłonie.
  2. Rozciągnij prawą nogę po prawej stronie. Obróć biodro na zewnątrz tak, aby rzepka skierowana była w stronę nieba.
  3. Wyprostowana noga musi znajdować się w tej samej linii co kolano, a kolano powinno znajdować się tuż pod biodrem tej samej nogi.
  4. Weź wdech i rozciągnij lewe ramię nad głową, tak aby strona ciała była wysunięta. Twoje ramię musi być przy twoim uchu, a twoje łopatki powinny być mocno przyciśnięte do twoich pleców.
  5. Wydech. Przechyl się na prawą stronę i pozwól, aby prawa ręka spoczywała na twoim udzie, kostce lub stopie.
  6. Patrz w dal i wyciągnij mocno szyję
  7. Oddychaj głęboko i wytrzymaj w pozycji 30 sekund, następnie zmień stronę.

Parighasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Kontuzję kolana
  • Bóle głowy
  • Bóle szyi

Porada dla początkujących

Jako osoba początkująca możesz mieć problem z wyprostowaniem całej nogi. W takiej sytuacji podłóż pod nogę koc lub piłkę.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Parighasana

  • Rozciąga ścięgna podkolanowe i udowe
  • Poprawia krążenie
  • Rozciąga boki tułowia i kręgosłup
  • Otwiera klatkę piersiową

Parighasana

Pozycje rozwijające

To ważna asana, która pomoże Ci otworzyć klatkę piersiową.


Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Zmień swoje życie z jogą.

7 tygodniowa podróż, która pozwoli Ci zadbać o Twoje ciało, umysł i ducha. Tydzień po tygodniu. Zaczniesz żyć tu i teraz, nauczysz się rozumieć swoje emocje, staniesz się bardziej pewny siebie, połączysz ze swoim sercem i intuicją. Poczujesz równowagę i harmonię.

zmień swoje życie z jogą

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.