Magdalena Bałdys

Jak Wybrać Klocek I Bolster Do Jogi

Mam pytanie odnośnie klocka i bolsteru do jogi. Zastanawiam się jaki najlepiej wybrać. Czy bolster lepszy z gryki czy bawełny, a klocek twardy czy miękki? Czy takie pomoce do jogi są potrzebne?

Użytkowniczka Internetowego Studia PortalYogi www.portalyogi.pl

Klocek do jogi

Stabilny, drewniany klocek przydaje się jako podpora do pozycji stojących. W momencie, gdy opieramy się o klocek inną częścią ciała niż dłonie, może być za twardo i niewygodnie. Wtedy najlepiej przykryć klocek matą lub kocem. 
Duże znaczenie ma tutaj ciężar. Im cięższy klocek, tym stabilniejszy, a do tego trudniej zniszczyć jego powierzchnię (dąb, buk). Miękkim i zarazem lżejszym drewnem jest sosna, która jest jednocześnie tańsza.
Jeżeli dużo podróżujesz i wszelkie pomoce zabierasz ze sobą, wówczas idealnym rozwiązaniem jest lekki klocek z pianki lub korka. Dużo lepiej sprawdza się też jako pomoc w takich pozycjach, gdzie podkłada się go pod kręgosłup. Jest bardzo wygodny, gdyż nie wbija się w ciało, tak jak może się przydarzyć podczas użycia klocka drewnianego.
Idealnym rozwiązaniem byłoby sprawić sobie dwa klocki z różnych materiałów, jeden drewniany (gdzie kryterium wyboru byłby ciężar, czyli najlepiej dąb), a drugi piankowy.
Osobiście używam zwykłych sosnowych klocków, ponieważ lubię drewno i nie przeszkadza mi niewygoda (układam klocek pod matą). 

Pozycje przy pomocy klocka miękkiego

pomoce do jogi
pomoce do jogipomoce do jogi
 
 

Bolster do Jogi

Bolstery do jogi są bardzo pomocne, jeżeli nie jesteśmy w stanie wykonać asany lub po prostu chcemy odpocząć. Poniżej dwa rodzaje bolsterów:
Z wypełnieniem z gryki

  • Jest ciężki, dobrze nadaje się do siadów
  • Ma właściwości antyalergiczne, choć trzeba co jakiś czas odkurzać wypełnienie
  • Jest twardy i elastyczny, więc nie odkształca się
  • Nie nagrzewa się i ma właściwości antypotowe
  • Z biegiem czasu łuska kruszy się i trzeba wypełnić wałek


Z bawełną

  • Świetnie amortyzuje punkt wyginania się w wygięciach do tyłu
  • Jest miękki, dzięki czemu najlepszy w relaksacyjnych pozycjach ze skłonem do przodu – dobrze wypełnia przestrzeń
  • Nieco lżejszy od wałka/bolstera z gryką o takich samych rozmiarach; łatwiej używać go do podparcia pionowego przy ścianie
  • Nie daje stabilnego podparcia w siadach (do siadów raczej twardy koc lub klocek)

Pamiętaj, że wybór odpowiedniego bolstera jest znaczący dla Twoich ćwiczeń. Jeżeli jednak wolisz domowe sposoby, to zamiast bolstera możesz użyć zwiniętego koca, a zamiast klocka – kilka książek. Chodzi przede wszystkim o komfort podczas praktyki.


Ten wpis jest cześcią serii pytań i odpowiedzi na temat praktyki jogi, na które odpowiada Magdalena Bałdys – instruktorka prowadząca w Internetowym Studiu PortalYogi. Aby móc osobiście porozmawiać w Magdą na Grupie Konsultacyjnej PortalYogi, dołącz do nas dzisiaj!

>> Załóż konto <<

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogis na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy I problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację.W Internetowym Studiu PortalYogi prowadzi zajęcia w stylu yin&yang joga, vinyasa dla początkujących oraz uczy podstaw pranajamy.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Jeste autorką Jogapodcast w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Tworzy klimatyczne miesce w sieci specjalnie dla kobiet: Boginie Jogi – kobieca praktyka z gracją. Ruch i joga towarzyszą jej od najmłodszych lat.

Jest certyfikowanym nauczycielem hatha jogi, posiada dyplom TTC Yin Joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.