Magdalena Bałdys

Zapytaj nauczycielkę jogi… cz. 20: Frustracja i złość po praktyce jogi

Cześć. Od pewnego czasu po skończonej praktyce jogi odczuwam złość i frustrację. Jeżeli wszystko mi wychodzi, to czuję się dobrze, ale kiedy asana sprawia mi kłopot, mam w sobie dużo negatywnych emocji i nie wiem z czego to wynika. Będę wdzięczna za odpowiedź.

Użytkowniczka Internetowego Studia PortalYogi www.portalyogi.pl

 
Twoja frustracja jest prawdopodobnie spowodowana Twoim ego i brakiem akceptacji faktu, że nie wszystko jesteś w stanie zrobić tak, jak sobie założyłaś. Jesteś świadoma tego, ale Twoje emocje kumulują się i transformują w stan złości.
Uwalnianie emocji to wręcz stan naturalny podczas praktyki, dlatego frustracja może pojawić się nawet kiedy wszystkie asany idą Ci świetnie!

Transformacja złych emocji

Wyciszenie ego nie jest prostym zadaniem, potrzeba wytrwałości i ciągłego przypominania sobie, jaki cel ma Twoja praktyka. Nie można pozwolić sobie na wpadanie w pułapki ego i krzywdzenie siebie w imię wykonania jakiejś asany, którą koniecznie chcesz zrobić idealnie. Naciąganie ciała do granic możliwości i traktowanie go przedmiotowo, bez słuchania jego potrzeb – nie jest właściwym kierunkiem dla praktyki.
Kiedy pojawią się negatywne emocje, spróbuj transformacji energii złości z mantrą HAR 
https://youtube.com/watch?v=1RMTpadfDyI
 
Obserwuj swoje ciało i emocje podczas całej aktywności. Może warto, żebyś zmieniła styl jogi? Jeżeli asany, które wykonujesz są za trudne czy zbyt wymagające, zacznij wykonywać te, które sprawiają Ci radość. Ważne, abyś się nie poddawała, kiedy jesteś na dobrej drodze. Nie zawsze wszystko musi wychodzić od razu. Przy każdym upadku i nieudanej próbie, po prostu się uśmiechaj.

Sprzyjająca przestrzeń dla praktyki

Ważnym czynnikiem, który wpływa na nasze samozadowolenie z praktyki, a o czym większość osób zapomina, jest miejsce praktyki jogi. Warunki są kluczowe, a im więcej elementów rozpraszających, tym gorzej. Same nasze myśli bywają na tyle absorbujące, że mogą nas odciągać od skupienia na samej praktyce. W przypadku osób bardziej wrażliwych, ma to nadrzędne znaczenie –  bez ciszy i spokoju nie są one w stanie wystarczająco skupić się, ani głęboko zrelaksować.
Zwróć również uwagę na to, jakie sygnały wysyła Twoje ciało. W naszych biodrach kumulują się wszystkie negatywne emocje i stres, dlatego tak ważna jest praca nad ich otwieraniem. Budowa Twojego ciała staje się tutaj ważnym wyznacznikiem, od którego mogą zależeć wyniki. Jeżeli nie poczujesz żadnej poprawy, to znaczy, że praktyka z biodrami nie jest dla Ciebie i musisz poszukać innego obszaru w ciele, nad którym warto pracować w sposób satysfakcjonujący.
Spróbuj podejść do swojej praktyki z pełnym opanowaniem i spokojem. Zaakceptuj to, że nie wszystko jesteś w stanie wszystkiego zrobić od razu, spróbuj cieszyć się z praktyki i czerpać z niej jak najwięcej pozytywnych emocji.


Ten wpis jest cześcią serii pytań i odpowiedzi na temat praktyki jogi, na które odpowiada Magdalena Bałdys – instruktorka proawadząca w Internetowym Studiu PortalYogi. Aby móc osobiście porozmawiać w Magdą na Grupie Konsultacyjnej PortalYogi, dołącz do nas dzisiaj!

Załóż konto na Internetowym Studiu PortalYogi <<

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogis na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy I problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację.W Internetowym Studiu PortalYogi prowadzi zajęcia w stylu yin&yang joga, vinyasa dla początkujących oraz uczy podstaw pranajamy.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Jeste autorką Jogapodcast w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Tworzy klimatyczne miesce w sieci specjalnie dla kobiet: Boginie Jogi – kobieca praktyka z gracją. Ruch i joga towarzyszą jej od najmłodszych lat.

Jest certyfikowanym nauczycielem hatha jogi, posiada dyplom TTC Yin Joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.