Otwieraj Biodra, Aby Uwolnić Kręgosłup Od Bólu!

Często pacjenci, którzy przychodząc do mnie i skarżą się na bóle pleców dolnych dziwią się, kiedy moją uwagę zamiast na plecach skupiam na ich biodrach.

Kolejne zdziwienie pojawia się, kiedy jako zadanie domowe dostają regularną praktykę pozycji jogi, którą demonstruję poniżej…

Kiedy ją wypróbujesz zdecydowanie odczują ją właśnie Twoje biodra.

Już tłumaczę o co mi z tymi biodrami dokładnie chodzi…

Otóż poprzez siedzący tryb pracy dochodzi często do przykurczu mięśni w rejonie Twoich bioder.

Zginacze biodra, które są w długotrwałym skurczu tracą swoją możliwość do maksymalnego rozciągania, co w efekcie zniekształca postawę Twojego ciała.

Mięsień biodrowo-lędźwiowy pociąga swoim przyczepem za kręgosłup lędźwiowy, w efekcie dając długotrwale utrzymujący się dyskomfort dolnego rejonu pleców.

Anatomie der Hftbeuger, Lendenmuskeln, psoas major

Mięsień biodrowo-lędźwiowy, źródło Fotolia.pl

Anjaneyasana – prosta pozycja, która pomoże Ci efektywnie otworzyć biodra

Wykonując pozycję Anjaneyasana rozciągasz jednocześnie zginacze bioder oraz rejon brzucha pobudzając przeponę do pracy.

Jak prawidłowo wykonać pozycję Anjaneyasana:

  • Wejdź do pozycji z Psa z głową w dole przenosząc prawą nogę do przodu i ustawiając ją w jednej linii z dłońmi. Pilnuj aby prawe kolano było w jednej linii z prawym biodrem, dzięki temu unikniesz koślawienia kolana.
  • Lewą nogę odsuń daleko do tyłu zwiększając rozciągnięcie, a na końcu połóż kolano lewej nogi na ziemi. Przenieś nieco ciężar ciała na prawą stopę i wznieś ręce ku górze starając się nie napinać barków i karku.
  • Odchyl nieco głowę do tyłu. Zostań ok. 10 oddechów i powtórz asanę na drugą stronę.

    Jeżeli interesuje Cię temat bioder, to zajrzyj do Internetowego Studia PortalYogi, gdzie czeka na Ciebie wiele sesji, które pomogą Ci otworzyć biodra. Plus całe wyzwanie na otwarcie bioder i inne sesje jogi 🙂

    Jak znaleźć sesję?

  • Na stronie Studia wejdź w zakładkę Autor
  • Wyszukaj Gosia Kobus-Kwiatkowska i znajdź sesję na otwarcie bioder.



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora