Portal Yogi

Viparita Karani i 3 inne asany na pokonanie złego nastroju

Viparita Karani pomaga obserwować i czuć swoje ciało.

Viparita Karani pomaga obserwować i czuć swoje ciało. Uczy nas głębokiego oddechu. Połóż się przy ścianie z wyprostowanymi nogami. Oddychaj głęboko do brzucha. Spróbuj robić to co wieczór, a zauważysz więcej rozluźnienia w ciele… więcej zrelaksowania i odpuszczenia. 

Joga proponuje wiele asan, mogących pomóc nam zwalczyć gorszy nastrój. Zaliczą się do nich pozycje odwrócone, takie jak Viparita Karani, która zdejmuje obciążenie z naszych nóg i pozwala się poczuć lekko i bezpiecznie.

Nie zapominajmy jednak, że zarówno gorszy nastrój, jak i WSZYSTKIE uczucia są nieodłącznym towarzyszem naszego życia.

joga na stres

Choć mamy ochotę się ich pozbyć i tak wracają z różną częstotliwością. Nie podejmujmy więc daremnych prób wyrzucenia ich z naszej przestrzeni, a zamiast tego zacznijmy je oswajać i zręcznie pacyfikować.

Nawet jeśli Twoje samopoczucie jest wyjątkowo nie do zniesienia i masz wrażenie, że nic nie będzie Ci w stanie pomóc, spróbuj jogi.

Praca z ciałem jest najlepszym sposobem na dotarcie do swojego wnętrza i sprawienie, by postrzeganie danej chwili zmieniło się o 180 stopni.

Bycie obecnym jest jak reflektor, pozwalający zobaczyć Ci klarownie drogę, którą przebyłeś i tą, która jest przed Tobą.

Jest kilka asan w jodze, które szczególnie wpływają na poprawę samopoczucia. Wybraliśmy te, które lubimy i doceniamy najbardziej.

 

1. Pozycja nóg uniesionych na ścianie, Viparita Karani

Yin Joga → Viparita Karani

Pracując w pozycjach YIN ☯️ próbujemy znaleźć jak najwięcej zrelaksowania, rozluźnienia i odpuszczenia… 🙏 A ta łagodna pozycja odwrócona jest idealna na koniec dnia – odprężaj się w niej jak najczęściej i odpuszczaj z każdym kolejnym oddechem wszystkie niedogodności, obciążenia i napięcia… aby poczuć się lekko i bezpiecznie.Pozycja Viparita Karani to ulga i regeneracja:😌 dla zmęczonych nóg i stóp😌 dla kręgosłupa😌 dla układu krwionośnego😌 dla organów wewnętrznych😌 dla układu nerwowego😌 dla układu hormonalnegoJeśli chcesz spróbować całej sesji: „Yin Joga – Relaks i Odpuszczanie” z Justyną Jaworską – znajdziesz ją w Internetowym Studio PortalYogi ➡️ bit.ly/YinJogaPortalYogi

Posted by PortalYogi on Sunday, June 9, 2019

Tę asanę będziesz praktykować często, jeśli wybierzesz sesji Yin Yogi

Pozycja Viparita Karani to ulga i regeneracja:

😌 dla zmęczonych nóg i stóp
😌 dla kręgosłupa
😌 dla układu krwionośnego
😌 dla organów wewnętrznych
😌 dla układu nerwowego
😌 dla układu hormonalnego

Viparita Karani

Kiedy nasz umysł jest nazbyt aktywny, ułożenie w pozycji, w której serce jest wyżej niż głowa, pozwala nam się mentalnie wyciszyć

2. Pozycja wielbłąda, Ustrasana

Ustrasana

Wygięcia do tyłu otwierają czakrę serca i są bardzo energetyzujące. Jeśli dokucza Ci nie tylko zły nastrój, ale masz problem z obudzeniem się rano lub miałeś intensywny dzień w pracy, pozycja Wielbłąda doda Ci nowej witalności i świeżości.

W tej asanie barki odciągane są do tyłu, dzięki czemu przód klatki piersiowej robi się przestrzenny, a Ty możesz zacząć pełniej oddychać.

Jest wiele asan z serii wygięć do tyłu, ale pozycja wielbłąda jest o tyle szczególna, że pozwala się zakorzenić i ustabilizować (bez nadmiernego obciążania ciała).

Poza tym jest ona wygodna, więc dłuższe trwanie w niej nie powinno być dla ciebie problemem.

3. Salamba Kapotasana, Pozycja Gołębia królewskiego

pozycja gołębia królewskiego

„To nie tak, że jesteśmy niesprawni fizycznie; w większości przypadków jesteśmy po prostu zablokowani”.

Jeśli masz blokady w swoim umyśle, jest bardzo prawdopodobne, że blokady będą też w Twoim ciele.

Energia, która powinna przepływać przez ciało, utyka w poszczególnych miejscach i tam zaczynasz odczuwać dyskomfort.

Nadmiar energii ma tendencję do zatrzymywania się w dużych partiach naszego ciała, a szczególnie upodobał sobie nasze biodra.

Trwanie w Salamba Kapotanasana po dwie minuty na każdą stronę (prawą i lewą nogę) jest świetnym sposobem, aby uwolnić zablokowaną energię z tego obszaru, a także napięcie tam skumulowane.

4. Stanie na głowie, Salamba Sirsasana

stanie_na_glowie_1
Każda asana pozwala Ci spojrzeć na świat z innej perspektywy. Jeśli masz ochotę totalną zmianę, nie ma lepszej asany niż stanie na głowie!

Rozluźnionego dnia 😉


Chcesz przejąć kontrolę nad stresem, pokonać zły nastrój i zacząć żyć pełnią życia? To prostsze niż myślisz. Kluczem jest połączenie właściwego oddechu, medytacji i sekwencji asan rozluźniająco-rozciągających.

Dołącz do 5-dniowego wyzwania: Joga Na Stres i od razu zobaczysz różnicę – poczujesz się lepiej i pewniej.

joga na stres

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.