Portal Yogi

3 proste asany na pokonanie złego nastroju

Joga proponuje wiele asan, mogących pomóc nam zwalczyć gorszy nastrój, który jest przecież nieodłącznym towarzyszem naszego życia. Choć mamy ochotę się go pozbyć, on i tak wraca z różną częstotliwością. Nie podejmujmy więc daremnych prób wyrzucenia go z naszej przestrzeni, a zamiast tego zacznijmy go oswajać i zręcznie pacyfikować.

Nawet jeśli Twoje samopoczucie jest wyjątkowo nie do zniesienia i masz wrażenie, że nic nie będzie Ci w stanie pomóc, spróbuj jogi. Praca z ciałem jest najlepszym sposobem na dotarcie do swojego wnętrza i sprawienie, by postrzeganie danej chwili zmieniło się o 180 stopni.

Bycie obecnym jest jak reflektor, pozwalający zobaczyć Ci klarownie drogę, którą przebyłeś i tą, która jest przed Tobą. Jest kilka asan w jodze, które szczególnie wpływają na poprawę samopoczucia. Wybrałam te, które lubię i doceniam najbardziej.

1. Pozycja wielbłąda

asany Ustrasana
Wygięcia do tyłu otwierają czakrę serca i są bardzo energetyzujące. Jeśli dokucza Ci nie tylko zły nastrój, ale masz problem z obudzeniem się rano lub miałeś intensywny dzień w pracy, pozycja wielbłąda doda Ci nowej witalności i świeżości.

W tej asanie barki odciągane są do tyłu, dzięki czemu przód klatki piersiowej robi się przestrzenny, a Ty możesz zacząć pełniej oddychać. Jest wiele asan z serii wygięć do tyłu, ale pozycja wielbłąda jest o tyle szczególna, że pozwala się zakorzenić i ustabilizować (bez nadmiernego obciążania ciała). Poza tym jest ona wygodna, więc dłuższe trwanie w niej nie powinno być dla ciebie problemem.

2. Salamba Kapotasana

asany
Jeden z moich ulubionych nauczycieli mawia: „To nie tak, że jesteśmy niesprawni fizycznie; w większości przypadków jesteśmy po prostu zablokowani”. Jeśli masz blokady w swoim umyśle, jest bardzo prawdopodobne, że blokady będą też w Twoim ciele.

Energia, która powinna przepływać przez ciało, utyka w poszczególnych miejscach i tam zaczynasz odczuwać dyskomfort. Nadmiar energii ma tendencję do zatrzymywania się w dużych partiach naszego ciała, a szczególnie upodobał sobie nasze biodra. Trwanie w Salamba Kapotanasana po dwie minuty na każdą stronę (prawą i lewą nogę) jest świetnym sposobem, aby uwolnić zablokowaną energię z tego obszaru, a także napięcie tam skumulowane.

3. Stanie na głowie (bądź Viparita Karani)

asany
Każda asana pozwala Ci spojrzeć na świat z innej perspektywy. Jeśli masz ochotę totalną zmianę perspektywy, nie ma lepszej asany niż stanie na głowie! Jeśli jest to pozycja jeszcze dla Ciebie niedostępna, Viparita Karani (czyli nogi na ścianie) jest równie efektywna. Kiedy nasz umysł jest nazbyt aktywny, ułożenie w pozycji, w której serce jest wyżej niż głowa, pozwala nam się mentalnie wyciszyć. Gorąco polecam!

Rozluźnionego dnia 😉


Chcesz przejąć kontrolę nad stresem, pokonać zły nastrój i zacząć żyć pełnią życia? To prostsze niż myślisz. Kluczem jest połączenie właściwego oddechu, medytacji i sekwencji asan rozluźniająco-rozciągających.
Dołącz do 5-dniowego kursu: Joga Na Stres i od razu zobaczysz różnicę – poczujesz się lepiej i pewniej.

Kurs dostępny jest w Internetowym Studio PortalYogi w kategorii: wyzwania.

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.