Magdalena Bałdys

Pozycja Wielbłąda, czyli Ustrasana: praktyczne wskazówki jak ją wykonać

Pozycja Wielbłąda (Ustrasana) pomaga w stresie i niepewności oraz pomaga nam spotkać się ze swoimi emocjami otwierając czakrę serca. 

Pozycja Wielbłąda (Ustrasana) pomaga w stresie i niepewności oraz pomaga nam spotkać się ze swoimi emocjami otwierając czakrę serca

Drsti (punkt skupienia wzroku): trzecie oko
Typ: Wygięcia do tyłu

Ustra – Wielbłąd,
Asana – Poza

zmień swoje życie z jogą

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Ustrasana?

pozycja wielbłąda
Poziom: Początkujący
Czas: od 30-60 sekund
Rozciąganie: brzuch, uda, klatka piersiowa, kostki, mięsień czworogłowy uda, pachwina, gardło, cały przód ciała
Wzmacnianie: plecy

Pozycja Wielbłąda: jak ją wykonać?

  1. Uklęknij na macie i połóż dłonie na swoich biodrach.
  2. Upewnij się, że Twoje kolana i ramiona są w tej samej linii, a podeszwy stóp zwrócone w stronę sufitu.
  3. Oddychaj. Napnij mocno brzuch i podwiń kość ogonową.
  4. Delikatnie wyginaj swoje plecy i prostuj ręce dotykając swoich stóp.
  5. Odsuń barki od uszu i nie napinaj szyi.
  6. Oddychaj głęboko i wytrzymaj w pozycji od 30-60 sekund.

Przeciwwskazania

  • Uraz pleców i szyi
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Częste migreny i bezsenność
  • Skolioza

Ustrasana

#helloMonday -> 5 minut dziś dla Ciebie!Otwórz klatkę piersiową 💥 #UstrasanaDlaczego?!! – Praktykowanie Ustrasany to skuteczny sposób na rozluźnienie umysłu, znalezienie spokoju i równowagi ❤️ Przy Ustrasanie musisz pochylić się do tyłu nie widząc, dokąd zmierzasz! 💕 ZAUFAJ DZIŚ SOBIE! 💕 poczuj wewnętrzną siłę, otwórz czakrę serca! Powitaj ten tydzień pełen miłości i otwartości na to co przyniesie. Ufasz sobie Joginie? 😍

Posted by PortalYogi on Monday, February 4, 2019

Porada dla początkujących

Na samym początku możesz mieć trudność, aby dotknąć swoich stóp, dlatego to, co możesz zrobić to unieść swoje pięty i na nich pozostać, lub podłożyć klocek.

Pozycja Wielbłąda: propozycja dla zaawansowanych

Aby pogłębić pozycję spróbuj dotknąć swoich łydek lub ud.

Korzyści płynące z wykonywania Pozycji Wielbłąda

  • Poprawia trawienie
  • Otwiera klatkę piersiową
  • Wzmacnia plecy i ramiona
  • Pomaga złagodzić ból w dolnej części pleców
  • Uelastycznia kręgosłup i pomaga w poprawie postawy

Nauka o Ustrasanie

Ustrasana działa na układ krążenia, oddechowy, limfatyczny, szkieletowy, hormonalny i trawienny. Niezależnie od tego, czy cierpisz na cukrzycę, astmę, tarczycę, zapalenie stawów kręgosłupa lub zapalenie oskrzeli, ta asana działa jak terapia na wszystkich z nich. Lekarze zalecają tę asanę osobom otyłym lub mających problemy z nerkami lub układem rozrodczym.

pozycja wielbłąda

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

Regularne wykonywana Pozycja Wielbłąda pomoże Ci przezwyciężyć swoje lęki i strach, przy jednoczesnym otworzeniu klatki piersiowej.


Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Zmień swoje życie z Jogą

To 7 tygodniowa podróż, która pozwoli Ci zadbać o Twoje ciało, umysł i ducha.

zmień swoje życie z jogą

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.