Basia Lipska

Ardha Baddha Padma Paschimottanasana – Dzień 13 z 30 Dni z Jogą

Obejrzyj video i naucz się od Basi Lipskiej jak poprawnie wykonywać Ardha Baddha Padma Paschimottanasana.

Obejrzyj video i naucz się od Basi Lipskiej jak poprawnie wykonywać Ardha Baddha Padma Paschimottanasana.

Ten tekst jest częścią wyzwania: 30 dni z jogą z Basią Lipską-Larsen, które jest dostępne w Internetowym Studio PortalYogi.

Dołącz do wyzwania, aby codziennie, przez 30 dni otrzymywać wideo sesje jogi, dzięki którym poznasz i nauczysz się ponad 50 najważniejszych pozycji w jodze, które wchodzą w skład jednej z najbardziej popularnych sekwencji jogi na świecie: ashtanga pierwsza seria.

Dzisiejszy dzień praktyki możesz wykonać razem z video przygotowanym przez Basię. Obejrzyj je tyle razy, ile potrzebujesz, aby poprawnie opanować asanę. Jak zawsze na grafice powyżej możesz sprawdzić jak wygląda cała sekwencja.

Ardha baddha Padma Paschimottanasana

W tej asanie rozciągany jest tył ciała, ale dzięki ułożeniu nogi w półlotosie, kolana stają się coraz bardziej giętkie a biodra otwarte. W tej pozycji rozciągane są także narządy wewnętrzne, a dzięki temu poprawia się krążenie w tym obszarze.

Ardha baddha padma paschimottanasana

Wejście w asanę. Jeżeli nie jesteś jeszcze wystarczająco elastyczny możesz zatrzymać się na tym skłonie

Ardha Baddha Padma Paschimottanasana krok po kroku:

1. Usiądź na macie lub na złożonym kocu z wyprostowanymi nogami w Dandasanie. Unieś klatkę, zrób wklęsłe plecy i patrz przed siebie.

2. Zegnij lewa nogę w kolanie i umieść lewą stopę na szczycie prawego uda (w pozycji półlotosu).

3. Przenieś lewą rękę za plecy i złap się za paluch lewej stopy. Aby to ułatwić, cofnij bardziej do tyłu lewy bark. Jeśli dla kogoś to wariant za trudny, może użyć paska – opleść nim lewą stopę, przenieść lewą rękę do tyłu i chwycić od tyłu za pasek.

4. Wyciągnij prawą rękę d przodu i złap się za prawą stopę, ręka prosta w łokciu i wklęsłe plecy.

5. Wydłuż przód tułowia, spójrz w górę i z tak otwartą klatką piersiową zacznij przyciągać tułów do prostej nogi, zginając prawy łokiec i kierując go w bok.

6. Pozostań w tej pozycji 30 sekund, oddychając równomiernie i pogłębiając skłon.

7. Z wdechem podnieś głowę i tułów, uwolnij ręce i powoli doprostuj nogę do Dandasany.

Powtórz tę pozycję na drugą stronę.

Ardha baddha padma paschimottanasana

Wejście w asanę. Jeżeli nie jesteś jeszcze wystarczająco elastyczny możesz zatrzymać się na tym skłonie

 

Wskazówki dla początkujących:

Jeśli kolano nogi, która jest w półlotosie nie dotyka maty, podeprzyj kolano złożonym na odpowiednią dla Ciebie wysokość kocem. Noga w półlotosie nie jest bierna- wraz z pogłębianiem skłonu, dociskaj kolano nogi zgiętej do maty (lub koca), tak by w pełni otworzyć biodro.

Korzyści z wykonywania Ardha baddha padma paschimottanasana

  • rozciąga tyły ud, kręgosłup i ramiona
  • zwiększa ruchliwość bioder, kolan i kostek
  • pomocna przy wzdęciach
  • uspokaja umysł i odpręża układ nerwowy
  • stymuluje pracę organów jamy brzusznej i serca
  • poprawia trawienie

Dołącz do wyzwania 30 dni z Jogą

Już za kilka dni rozpoczynamy wyzwanie 30-dni z Jogą prowadzone przez Basię Lipską-Larsen.Zobacz koniecznie, co czeka wszystkich uczestników oglądając film i być może… dołączysz do nas!🔜 http://bit.ly/30dniZarazZaczynamyJako członek Internetowego Studia PortalYogi otrzymasz:<3 Dostęp do wyzwania 30-dni z Jogą prowadzonego przez Basię Lipską-Larsen<3 Dostęp do ponad 100 sesji Jogi na różnym poziomie zaawansowania<3 Dostęp do zamkniętej grupy prowadzonej przez instruktorkę jogi Magdalenę Bałdys<3 Co tydzień nową sesję, co miesiąc nowe wyzwanie stymulujące do praktykiWszystkie materiały dostępne są dla Ciebie przez całą dobę, przez cały rok.Jest coś jeszcze… jeżeli dołączysz do nas i w ciągu pierwszych 30 dni uznasz, że „to nie dla mnie” i zechcesz zrezygnować z członkostwa – daj nam znać, a zwrócimy Ci pieniądze ;).Dołącz zatem do naszego studia już teraz!Bez ryzyka.🔜 http://bit.ly/30dniZarazZaczynamy

Posted by PortalYogi on Thursday, January 18, 2018


 

Dołącz do Internetowego Studio i weź udział w wyzwaniu 30 Dni z Jogą.

Przez 30 dni poznasz i nauczysz się ponad 50 najważniejszych pozycji w jodze. Wyzwanie składa się z 30 filmów na każdy dzień i dodatkowych nagrań szczegółowo pokazujących asany.

Basia Lipska 30 dni z joga

Basia Lipska

Jest rozchwytywaną instruktorką Jogi. Już od ponad dekady pogłębia swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie.

Urodziła się w Polsce, ale większość życia spędziła za granicą – w Azji i Kanadzie, by w końcu osiąść w Norwegii. Tam też założyła rodzinę, a swojego męża Norwega poznała właśnie dzięki Jodze.

Co podkreśla na każdym kroku – joga absolutnie odmieniła jej podejście do życia i samej siebie, wyrwała ją ze szponów stresu, ciągłego przemęczenia i niskiej samooceny. Teraz joga pomaga jej zachować optymizm, spokój, balans oraz zdrowie.

Obecnie Basia zajmuje się głównie trenowaniem entuzjastów oraz nauczycieli jogi z całego świata. Organizuje kursy i obozy treningowe w takich zakątkach globu jak Kostaryka, indyjskie Goa, ale także coraz częściej w Polsce – miejsca jednak trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.