Magdalena Bałdys

Chaturanga Dandasana, czyli kij podparty w 4 punktach. Jak ją wykonać?

Chaturanga Dandasana wykonywana prawidłowo powinna przypominać linię prostą. Jest częścią sekwencji Powitania Słońca

Chaturanga Dandasana wykonywana prawidłowo powinna przypominać linię prostą. Jest częścią sekwencji Powitania Słońca.

Typ: Balans
Dristi (punkt skupienia wzroku): koniuszek nosa

Chatur – Cztery, Anga – Kończyny,
Danda – Kostur, Asana – Poza

Internetowe Studio PortalYogi

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Chaturanga Dandasana?

chaturanga dandasana
Poziom: Początkujący
Styl: Vinyasa/Ashtanga Yoga
Czas: 30-60 sekund w pozycji
Wzmacnianie: ramiona, nadgarstki

Jak wykonać pozycję Chaturanga Dandasana?

  1. Przejdź do pozycji deski, upewniając się, że zewnętrzna krawędź twoich ramion znajduje się w tej samej linii, co środkowe palce na podłodze.
  2. Rozłóż szerzej swoje palce i rąk i przyciśnij dłonie mocno do maty.
  3. Mocno oddychaj.
  4. Wydech. Delikatnie opuść ciało, tak aby ramiona znajdowały się równolegle do podłogi. Podczas opuszczania, czubki łokci muszą lekko dotykać boków żeber, aby utrzymać kąt 90 stopni.
  5. Poczuj, jak ciało rozciąga jest od kostek do pleców.

chaturanga dandasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • ciąża
  • menstruacja
  • urazy nadgarstka
  • urazy kręgosłupa

Porada dla początkujących

  • W ostatnim stadium nie przesuwaj się za bardzo do przodu.
  • Ugnij kolana i pozwól im podpierać ciało.
  • Połóż się na podłodze i dociskaj/odpychaj się rękami do podłogi.

Korzyści płynące z wykonywania Chaturanga Dandasany

  • Wzmacnia ramiona, nadgarstki, barki
  • Masuje i tonizuje brzuch, poprawia działanie narządów wewnętrznych
  • Dodaje energii
  • Rozgrzewa ciało
  • Wzmacnia siłę woli
  • Przygotowuje ciało do pozycji z wyprostem oraz do innych trudniejszych pozycji
  • Wzmacnia mięśnie pleców
  • Przygotowuje twoje ciało do trudniejszych pozycji
  • Wzmacnia mięśnie wokół kręgosłupa i poprawia postawę.

Wzmocnij swoje ciało. Część 1: ramiona

WYZWANIE MIESIĄCA: Wzmocnij Swoje Ciało z Jogą (1/5) Kochani, w listopadzie zabieramy się za budowę i wzmocnienie swojego ciała 💪 ➡️ http://bit.ly/1WzmocnijSwojeCiałoZbudowanie ciała i joga? Z pewnością najpierw przyjdzie Ci na myśl siłownia!Podnoszenie ciężarów na siłowni jest bardziej powszechne, a joga wiąże się z elastycznością i rozciąganiem. 💥Nic bardziej mylnego! Joga to budowanie siły własnym ciałem, a nie za pomocą zewnętrznych przedmiotów takich jak hantle. Niesamowite, prawda? Poniżej znajdziesz część sesji z Olą trenerka.info To sesja poświęcona pracy nad ramionami. Dlaczego? Znasz pozycję Chaturanga Dandasana? To jedna z najtrudniejszych pozycji w jodze i przez to bardzo często wykonywana jest nieprawidłowo. Dlaczego tak wielu joginów zmaga się z tą pozycją? ✨ Kluczem jest budowanie wystarczającej siły ramion, aby biodra i klatka piersiowa unosiły się podczas schodzenia w dół, podczas gdy łokcie pozostają przytulone do twoich boków. Spróbuj z Olą wykonać te proste ćwiczenie i wzmocnij swoje ramiona już dziś! Jesteś Joginie?Na dniach będziemy publikować kolejne ćwiczenia na wzmocnienie poszczególnych partii Twojego ciała. Bądź czujny.

Posted by PortalYogi on Monday, November 13, 2017

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

Potrzeba zarówno cierpliwości, jak i dyscypliny, aby poprawnie wykonać tą asanę.

Chaturanga Dandasana


Praktykuj jogę zawsze wtedy, gdy tego chcesz

W domu lub w podróży, samodzielnie lub z przyjaciółmi i rodziną. Wybierz styl, nauczyciela i długość praktyki na którą masz ochotę.

>>> Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi

Internetowe Studio PortalYogi

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.