Magdalena Bałdys

Urdhva Mukha Svanasana (Pies z głową w górę): jak ją wykonać?

Pies z głową w górę, czyli Urdhva Mukha Svanasana dosłownie przypomina psa rozciągniętego ku górze. Pozycja ta nazywana jest kuzynem Bhujangasany, czyli pozycji kobry, ponieważ jest do niej bardzo podobna.

Pies z głową w górę, czyli Urdhva Mukha Svanasana dosłownie przypomina psa rozciągniętego ku górze. Pozycja ta nazywana jest kuzynem Bhujangasany, czyli pozycji kobry, ponieważ jest do niej bardzo podobna.

Drsti (punkt skupienia wzroku): koniuszek nowa lub tzw. „Trzecie oko”.
Typ: Wygięcia do tyłu.

nauka asan

Urdhva – Góra, Mukha – Twarz,
Svana – Pies, Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Pies z głową w górę?Urdhva mukha śvanasana

Poziom: Początkujący
Styl: Vinyasa Flow
Czas: 15-30 sekund w pozycji
Rozciąganie: ramiona, brzuch, klatka piersiowa, płuca
Wzmacnianie: ramiona, kręgosłup, nadgarstki

Jak wykonać pozycję URDHVA MUKHA SVANASANA?

  1. Połóż się na brzuchu. Na wydechu obciągnij palce u stóp i podnieś biodra do góry.
  2. Rozprostuj nogi, wierzchołki stóp oparte na podłodze. Stopy na szerokości bioder.
  3. Zgięte łokcie przy ciele. Rozłóż dłonie na macie obok pasa, tak aby przedramiona były prostopadle do podłogi.
  4. Na wydechu wyprostuj ręce i jednocześnie unieś tułów. Nogi kilka centymetrów nad podłogą.
  5. Nogi muszą być wyprostowane i napięte w kolanach, a ramiona ściągnięte w dół i oddalone od uszu. Cały ciężar ciała powinien spoczywać na dłoniach oraz wierzchniej stronie stóp.
  6. Wytrzymaj od 30 do 60 sekund, oddychając spokojnie.

Urdhva Mukha Svanasana

Przeciwwskazania

  • Ciąża. Unikaj rozciągania brzucha i leżenia przodem, najlepiej podpieraj się na kolanach – z tymi modyfikacjami asana jest bezpieczna.
  • Urazy i ból nadgarstków, w szczególności zespół cieśni nadgarstka.
  • Bóle pleców.
  • Należy zachować ostrożność w przypadku osteoporozy i wrodzonej łamliwości kości.

Pies z Głową w Górę

PIES Z GŁOWĄ W GÓRĘ – URDHVA-MUKHA SVANASANA➡️ http://bit.ly/DetoksPoŚwiętachWkrótceZaczynamyW czym Cię wspomoże?✨ stymuluje pracę wewnętrznych organów jamy brzusznej✨ łagodzi objawy chronicznego zmęczeniaWchodzimy w Nowy Rok z czystym umysłem, z pozytywnymi emocjami a przy okazji dopinamy się w wymarzoną sukienkę 😉Pamiętaj, zawsze praktykuj co najmniej 3-4 godziny po posiłku.Pełna sesja w Studiu: Wyzwanie “Joga detoks – oczyść się po świętach”. Zaczynamy razem, po świętach 28.12 ➡️ http://bit.ly/DetoksPoŚwiętachWkrótceZaczynamyA już jutro kolejna pozycja wspomagająca oczyszczanie ciała i umysłu! 😘

Posted by PortalYogi on Thursday, December 14, 2017

Porada dla początkujących

Jeżeli nie możesz wejść w pozycję Psa z głową w górę zacznij od Pozycji Kobry – Bhujangasana.

W tej pozycji Twoje nogi spoczywają na ziemi (mięśnie jednak nadal są napięte!). Choć podpierasz się na rękach spróbuj jak najbardziej zaangażować mięśnie pleców.

pies z głową w górę

Propozycja dla zaawansowanych

Aby pogłębić rozciąganie i zwiększyć siłę, należy przyciskać stopy mocniej do podłogi. Dzięki temu mostek będzie wyżej uniesiony i wygięty.

Korzyści płynące z wykonywania Psa z głową w górę

Kilka najważniejszych zalety wykonywania Urdhva Mukha Svanasana:

  • Rozciąga i otwiera klatkę piersiową.
  • Wzmacnia kręgosłup.
  • Uelastycznia miednicę i płuca.
  • Przeciwdziała depresji.
  • Poprawia trawienie i pracę organów wewnętrznych.
  • Płuca rozszerzają się, w związku z czym pogłębia się oddech.

Nauka o Urdhva Mukha Svanasana

Asana ta pomaga rozciągnąć klatkę piersiową, plecy i wewnętrzna część bioder. Dzięki zwiększonej pracy nadgarstków, są one odpowiednio wzmacniane. Dzięki regularnej praktyce, pozycja ta pomoże nam w pełni otworzyć klatkę piersiową.

Pozycje rozwijające

  • Bhujangasana – Pozycja kobry
  • Śalabhasana – Pozycja świerszcza

Kontrpozycje

Pies to najlepszy przyjaciel człowieka! Sposób ich rozciągania, może być również korzystny dla nas.

nauka asan

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.