10 Rzeczy, Które Pomogą Ci Rozpocząć Medytację

1. Zrób pierwszy krok

Nie ma czegoś takiego jak „odpowiedni czas na rozpoczęcie medytacji”. Każdy jest zajęty, a twoje obowiązki dnia codziennego nie znikną w jakiś magiczny sposób. Zacznij medytować teraz.

2. Prowadź dziennik swoich uczuć w notesie, albo w telefonie.

Prowadzenie dziennika swoich emocji jest potężnym motywatorem zarówno zmian, jak i akceptacji.

3. Zaczynaj metodą małych kroczków

Zaczynaj od 10 minut i od tego pułapu startuj. Jeśli 10 minut wydaje ci się wiecznością, zacznij od pięciu.

4. Używaj aplikacji lub stopera

Trudno jest się w pełni oddać medytacji, jeśli półprzymkniętym okiem co chwila zerkasz na zegarek. Skorzystaj ze stopera lub z jednej z wielu pomocnych i dobrych aplikacji na smartfony.

5. Znajdź wygodne miejsce

Siedź prosto. Niektórzy wolą podłogę, niektórzy krzesło lub poduszkę. Sprawdź, co najbardziej ci odpowiada i stosuj taką metodę do dalszej medytacji.

6. Zrelaksuj swój wzrok

Może to oznaczać, że oczy są otwarte lub zamknięte. Możesz też łączyć dwie z tych opcji: w dzień zamykać oczy, a podczas nocnej medytacji, skupiać wzrok na płomieniu świecy.

7. Użyj prostej mantry

Podczas medytacji nasz umysł może zachowywać się jak mała małpka – skacząc z drzewa na drzewo i bujać się w najlepsze od prawej do lewej. Uspokojeniu myśli pomóc może mantra, na początku warto od niej zacząć. Dobrze, jeśli będzie ona nieskomplikowana. Jeśli nie chcesz wydawać dźwięków, licz oddechy: wdech i wydech… wdech i wydech.

8. Bądź dla siebie dobry

Masz rację – to niełatwe zadanie, szczególnie w świecie, w którym wszyscy dookoła pędzą, a my próbujemy utrzymać ich tempo. Ale jeśli każdy stawiany przez ciebie krok, ma przybliżyć cię do większej wiedzy na swój temat, to nie może ci się to nie udać!

9. Bądź konsekwentny

Najważniejsze są pierwsze dni. Jeśli się zniechęcasz, spróbuj starać się rozpoczynać dzień od kilkuminutowego tkwienia w bezruchu. To świetna rozgrzewka przed medytacją.

10. Spróbuj ponownie.

I znów.

Mijają dopiero dwa tygodnie, a to dziwne uczucie, które łaskocze cię z tyłu głowy, to… świadomość.

Tak więc idź usiąść. Namaste!


Gdziekolwiek jesteś zacznij medytować. Osiągnij spokój i równowagę. Pokonaj stres, niepokój i czarne myśli – pomogą Ci w tym sesje medytacji z Justyną Jaworską. Sezon 1 medytacji będzie dostępny już 26 października w Internetowym Studio PortalYogi. Dołącz do Studio i zyskaj dostęp do ponad 120 innych sesji jogi.



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora