Ewa Wysocka

Obalamy 7 Najczęstszych Męskich Wymówek Od Jogi

Już za chwilę to, co myślałeś dotychczas o jodze, legnie w gruzach. Rozniesiemy w pył wszystkie najpopularniejsze męskie wymówki od jogi. Nie wierzysz – przekonaj się!

joga dla mezczyzn

Jeżeli coś daje Ci małego kopa, to znaczy że stawiasz sobie za małe wymagania. Nawet w szachach 😉

7. “To nudne i daje małego kopa”

Oczywiście joga nie da Ci takiej adrenaliny jak downhill na rowerze czy zdobywanie Himalajów, ale zaufaj nam – może być nie lada wyzwaniem i wymagającym treningiem. Zaawansowane asany wymagają nie tylko rozciągnięcia, lecz także siły, koncentracji i wyczucia równowagi. Często pracujesz na mięśniach, o których istnieniu nie miałeś pojęcia. A bardziej dynamiczne formy jogi – z nieustannym przejściami pomiędzy asanami – cóż, wycisną ostatnie poty z każdego. Joga może być ekscytującą przygodą – jeśli się na nią zgodzisz.

6. “Jestem za mało rozciągnięty”

I co z tego? To tak, jakby na starcie zrezygnować z trenowania podnoszenia ciężarów, bo jest się za słabym. Przecież żaden strongman się takim nie urodził. Dobra wiadomość więc: elastyczność to KONSEKWENCJA jogi, a nie wymóg do jej uprawiania. Na naszych warsztatach pokażemy Ci, jak możesz pracować nad sobą poprzez rozciąganie izometryczne (jednocześnie wzmacniające mięśnie) oraz statyczne bierne (wykonane w pełnym relaksie).

joga dla mezczyzn

Joga to też rozciąganie izometryczne. Dzięki niej możesz polepszyć sprawność i być lepszym biegaczem czy piłkarzem – mniej podatnym na urazy!

5. “To zbyt uduchowione, uwrażliwione i w ogóle hipisowskie”

Minimum wysiłku jaki musisz włożyć żeby praktyka jogi zaczęła przynosić rezultaty to 15 minut dziennie, 3 razy w tygodniu. Ale nie jest tajemnicą, że im częściej ćwiczysz tym więcej przyjemności sprawia praktyka i lepiej się czujesz.

4. “To aktywność dla kobiet, jak pilates lub aerobik”

Źródła podają, że joga została stworzona 5 tysięcy lat temu… przez mężczyzn i dla mężczyzn. Tak, przez TYSIĄCLECIA praktyka ta była domeną Twojej płci! Zmieniło się to dopiero we współczesnych czasach. Czy raczej – wywróciło do góry nogami. Statystyki pokazują, że obecnie na 10 ćwiczących standardowo jedynie 2 (w porywach 3) to mężczyźni. Czas to zmienić! Miejsca i mat starczy dla wszystkich.

joga dla mezczyzn

Pięć tysięcy lat temu jogę stworzyli mężczyźni. Dla mężczyzn. To później na zachodzie proporcje odwróciliśmy do góry nogami.

3. “Boję się urazu”

Oczywiście, urazy się zdarzają. Szczególnie u osób, które – próbując udowodnić nie wiadomo co i nie wiadomo komu – nieumiejętnie pchają się w zbyt trudne pozycje. Zamiast się zrelaksować i skupić na sygnałach, jakie wysyła im ciało, “przeginają” i kończą z urazem. Przy czym ten psychiczny może być większy od fizycznego. Ale właśnie od tego masz doświadczonego instruktora, który poprowadzi Cię bezpiecznie przez sesję. Co powinieneś wiedzieć na marginesie – joga jest wręcz idealnym wsparciem w leczeniu i prewencji urazów sportowych! Oczywiście, joga prawidłowo wykonana.

2. “Już uprawiam inny sport, to wystarczy”

Gratulujemy i podpowiadamy – tym bardziej powinieneś wskoczyć na matę! Jogą możesz doskonale uzupełnić i zrównoważyć KAŻDY trening, z każdej dziedziny sportu. Co więcej, zmniejszysz ryzyko urazów – dzięki zwiększonej mobilności stawów oraz jednoczesnemu wzmocnieniu i rozciągnięciu mięśni. Już nie wspominając o zdrowszym kręgosłupie. Do tego nie pracujesz nad sobą jedynie fizycznie, lecz także umysłowo – joga pomaga Ci szlifować samodyscyplinę i koncentrację. Wypracowuje równowagę, wytrwałość, podnosi poziom energii. Dlatego też coraz więcej profesjonalnych sportowców i drużyn na stałe wpisuje ją do swojego grafiku.

1. “To nie działa”

Pięć. Tysięcy. Lat. Chyba już ktoś zdążył to przetestować? 😉 Ale przecież nie uwierzysz, dopóki sam nie spróbujesz. Daj jodze – ale przede wszystkim sobie – szansę.
A jaka jest Twoja wymówka? Jeśli coś jeszcze przychodzi Ci do głowy – napisz w komentarzu. Zrobimy co w naszej mocy by ją obalić!
A jak nie masz już żadnego asa w rękawie – nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić jogę na własnej skórze – najlepiej na warsztatach przygotowanych przez mężczyzn, tylko dla mężczyzn. Przeczytaj więcej >>> TUTAJ!

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.