Magdalena Bałdys

Malasana – Pozycja Girlandy

Mala – Garland, naszyjnik, Asana – Poza

Malasana dla osób, które długo siedzą przy biurku jest asaną bolesną i niewygodną. Ale to nie powinno zniechęcać Cię do próbowania tej asany, ponieważ jest ona w rzeczywistości najbardziej korzystna dla osób prowadzących siedzący tryb życia.
Typ: Stojąca
Dristi (punkt skupienia wzroku): przed siebie lub na koniuszek nosa

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Malasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Poziom Początkujący:

Styl: Hatha Yoga
Czas: 60 sekund w pozycji
Rozciąganie: Uda, ścięgna udowe, pachwiny, dolne części pleców
Wzmacnianie: Dolna część pleców, biodra, układ trawienny

Jak wykonać pozycję Malasana?

  1. Kucnij na ziemi i połącz stopy razem. Ważne, żeby stopy były całe na ziemi. Jeżeli nie dasz rady to podłóż pod nie mate albo koc.
  2. Rozszerz swoje uda. Powinny być szersze niż klatka piersiowa.
  3. Oddychaj i delikatnie przesuń swój tułów tak, żeby znajdował się między udami.
  4. Połącz dłonie ze sobą i oprzyj łokcie do wewnętrznych ud. Dzięki temu wydłużysz swoje plecy.
  5. Wydłuż kręgosłup i szyję. Oddychaj i wytrzymaj w pozycji około 60 sekund.


Przeciwwskazania
Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Uszkodzenia kolan
  • Bóle pleców

Porada dla początkujących

Połóż pod pięty zwinięty koc lub mate.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Adho Mukha Svanasana

  • Rozciąga kostki
  • Otwiera biodra, pachwiny
  • Rozciąga dolne plecy
  • Poprawia postawę

Pozycje rozwijające

  • Baddha konasana – Spętany kąt (pozycja szewca)
  • Janu Sirsasana – Głowa do kolana
  • Upavistha konasana – Siedzący kąt

Kontrpozycje

  • Virasana – Siad bohatera
  • Dandasana – Kij na siedząco
  • Ourvottanasana – Rozciąganie wschodu ciała (równia pochyła)

Otwórz swoje biodra i popraw postawę dzięki pozycji Malasana.


Jeśli chciałbyś poznać pozycje na otwarcie bioder, to wpadaj do Internetowego Studia PortalYogi i spróbuj sesji Małgorzaty Kobus-Kwiatkowskiej:

Na stronie głównej Studia, wejdź w zakładkę „Nauczyciele” i szukaj lekcji od Gosi Kobus-Kwiatkowskiej.

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogis na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy I problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację.W Internetowym Studiu PortalYogi prowadzi zajęcia w stylu yin&yang joga, vinyasa dla początkujących oraz uczy podstaw pranajamy.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Jeste autorką Jogapodcast w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Tworzy klimatyczne miesce w sieci specjalnie dla kobiet: Boginie Jogi – kobieca praktyka z gracją. Ruch i joga towarzyszą jej od najmłodszych lat.

Jest certyfikowanym nauczycielem hatha jogi, posiada dyplom TTC Yin Joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.