Magdalena Bałdys

Malasana – Pozycja Girlandy

Malasana dla osób, które długo siedzą przy biurku jest asaną bolesną i niewygodną. Ale to nie powinno zniechęcać cię do próbowania tej asany

Malasana dla osób, które długo siedzą przy biurku jest asaną bolesną i niewygodną. Ale to nie powinno zniechęcać cię do próbowania tej asany, ponieważ jest ona w rzeczywistości najbardziej korzystna dla osób prowadzących siedzący tryb życia.

Typ: Stojąca
Dristi (punkt skupienia wzroku): przed siebie lub na koniuszek nosa

Mala – Garland, naszyjnik, Asana – Poza

Internetowe Studio PortalYogi

Co należy wiedzieć zanim wykonasz pozycję Malasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi.

Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

malasana

Poziom Początkujący:

Styl: Hatha Yoga
Czas: 60 sekund w pozycji
Rozciąganie: Uda, ścięgna udowe, pachwiny, dolne części pleców
Wzmacnianie: Dolna część pleców, biodra, układ trawienny

Zaczynamy „Tydzień na otwarcie bioder” 🆓 Pierwsza darmowa sesja 👉 Pozycja Girlandy (Malasana) 👈 Zajrzyj do Internetowego Studia PortalYogi po więcej sesji jogi ➡️ bit.ly/OtwarcieBioderStudioMasz siedzący tryb pracy? 👩‍💻 Twoje biodra są prawdopodobnie zamknięte, co prowadzi do całej masy problemów z ciałem i emocjami. Otwórz z nami swoje biodra i uwolnij się od bólu 🧘‍♀ Dołącz do „Tygodnia na otwarcie bioder”. 🧘‍♀ Zacznij od Pozycji Girlandy (Malasana), która doskonale otwiera biodra i rozluźnia odcinek lędźwiowy. Pomaga też złagodzić bóle menstruacyjne. Wskakuj na matę! Dziś, jutro i przez cały tydzień 😜 Za darmo!Podoba Ci się ta sesja? Dołącz do Studia i odkryj pozostałe sesje Gosi oraz 14 innych nauczycieli 👉 bit.ly/OtwarcieBioderStudio

Posted by PortalYogi on Sunday, June 3, 2018

Jak wykonać pozycję Malasana?

  1. Kucnij na ziemi i połącz stopy razem. Ważne, żeby stopy były całe na ziemi. Jeżeli nie dasz rady to podłóż pod nie mate albo koc.
  2. Rozszerz swoje uda. Powinny być szersze niż klatka piersiowa.
  3. Oddychaj i delikatnie przesuń swój tułów tak, żeby znajdował się między udami.
  4. Połącz dłonie ze sobą i oprzyj łokcie do wewnętrznych ud. Dzięki temu wydłużysz swoje plecy.
  5. Wydłuż kręgosłup i szyję. Oddychaj i wytrzymaj w pozycji około 60 sekund.


Przeciwwskazania
Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Uszkodzenia kolan
  • Bóle pleców

Porada dla początkujących

Połóż pod pięty zwinięty koc lub matę.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Girlandy

  • Rozciąga kostki
  • Otwiera biodra, pachwiny
  • Rozciąga dolne plecy
  • Poprawia postawę

Ulubiona pozycja na otwarcie bioder

W życiu jest tyle do spróbowania!🌊😍 ❗️Wyjątkowo na naszym Facebooku i kanale YouTube 😃 możesz spróbować jogi otwierającej biodra. Od 4 czerwca zaczynamy „TYDZIEŃ NA OTWARCIE BIODER” 👉🏼 Codziennie przez👉 7 dni na fanpage PortalYogi znajdziesz krótką sesję z jedną asaną.💥 A ja zainspirowana praktyką Gosi Kobus-Kwiatkowskiej (która to poprowadzi tydzień dla bioder) prezentuję moją ulubioną pozycję – Malasana! Nie masz jeszcze swojej ulubionej asany na otwarcie bioder?❤️ Spróbuj sesji w następnym tygodniu! Otwieramy biodra = pozbywamy się napięć = uwalniamy emocje ☺️Znajdź jogę dla siebie w Internetowym Studiu PortalYogi 👉bit.ly/StudiowDomu

Posted by PortalYogi on Tuesday, May 29, 2018

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

  • Virasana – Siad bohatera
  • Dandasana – Kij na siedząco
  • Ourvottanasana – Rozciąganie wschodu ciała (równia pochyła)

Otwórz swoje biodra i popraw postawę dzięki pozycji Malasana.

Ciesz się życiem bez stresu →

Ciesz się życiem bez stresu! 🙏😃 Już za 4️⃣ dni rozpoczynamy 5-dniowy kurs ➡️ http://bit.ly/JNaStres , dzięki któremu poznasz narzędzia do radzenia stresem: oddech, medytację i jogę 🧘‍♀️👉 A teraz możesz cuuudownie rozluźnić biodra i uwolnić napięcia, emocje w nich ulokowane. Oto Malasana w wykonaniu Gosi Kobus-Kwiatkowskiej jednej z nauczycielek tego kursu.👌👏Kurs tuż tuż, więc jeśli jeszcze Ciebie z nami nie ma, dołącz teraz! Czekamy na Ciebie w Internetowym Studio PortalYogi ➡️ http://bit.ly/JNaStres

Posted by PortalYogi on Thursday, February 7, 2019


Jeśli chciałbyś poznać pozycje na otwarcie bioder, zajrzyj do Internetowego Studia PortalYogi i spróbuj sesji Małgorzaty Kobus-Kwiatkowskiej na otwieranie bioder oraz na kręgosłup.

Internetowe Studio PortalYogi

 

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.