Power Yoga: wszystko, co musisz wiedzieć

Power Yoga niewątpliwie zyskuje w ostatnich latach na popularności. I choć praktykować ją można w wielu studiach, klubach fitness, a teraz nawet i w domu, nadal jednak wiele osób ma problem z odpowiedzią na pytanie czym ona tak naprawdę jest.

W trakcie zajęć Power Yogi niektórzy nauczyciele podążają ustaloną sekwencją asan (zupełnie jak w Ashtandze), podczas gdy inni za każdym razem prowadzą uczniów przez inny flow. Niektóre studia oferują także Power Yogę jako jeden z rodzajów hot jogi w podgrzewanej sali – nic więc dziwnego, że nie do końca wiadomo do czego ją przypiąć.

Istnieje jednak kilka elementów wspólnych, leżących u podstaw Power Yogi. Warto je poznać zanim wkroczysz na tę intensywną, acz bardzo satysfakcjonującą ścieżkę.

1. Power Yoga wywodzi się z Ashtangi

Power Yoga zdecydowanie ma swój początek w Ashtandze i naukach Sri K. Pattabhi Jois. Za najbardziej wpływowych współtwórców tego nurtu uważani są Beryl Bender Birch i Bryan Kest – jogini z USA, uczniowie Pattabhiego.

2. Vinyasa czyli sekwencja asan i oddechu

Płynnie połączone asany, których zmiany wyznacza rytm oddechu to kolejny punkt charakterystyczny Power Yogi. Można śmiało powiedzieć, że jest ona intensywną odmianą Vinyasa Jogi – trochę “taneczną” i nigdy nie nudną. Choć podczas praktyki należy podążać krok w krok za nauczycielem, wspomniana rytmiczność sprawia, że nie trudno zagłębić się we własne “tu i teraz”.

3. Szybko i intensywnie

Power Yoga to intensywna sesja, która sprawi, że na pewno nieźle się spocisz. Tradycyjna Ashtanga podąża przez ustaloną sekwencję asan gdzie praktykujący zatrzymują się na 5 oddechów w każdej pozycji. Zajęcia Power Yogi mogą być nawet jeszcze szybsze. Raczej nie zdarzy Ci się zatrzymać w asanie i mieć poczucie, że trwa ona w nieskończoność.

4. Trening wytrzymałości

Podczas gdy inne rodzaje jogi są doskonałe dla tych, którzy szukają w praktyce elastyczności czy medytacji, power Vinyasa powinna zainteresować fanów dobrej kondycji i wytrzymałości. W trakcie trwania praktyki większość czasu będziesz podtrzymywać ciężar całego swojego ciała. Przygotuj się na wielokrotne spotkanie z Chaturangą 😉

5. Joga, która dodaje energii

Po zakończonej praktyce innych rodzajów jogi możesz czuć spokój i relaks (wiele osób zapewne myśli też o natychmiastowej kąpieli, aromatycznym masażu czy nawet pójściu do łóżka). Z Power Yogą najpewniej będzie inaczej. Po zakończonej sesji poczujesz pełnię energii, nawet jeśli Twój ciało dostało niezły wycisk. Najwyraźniej im więcej energii używasz tym więcej do Ciebie wraca. Zapytasz pewnie: „Czy dam radę?”

Niestety na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi – nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Porozmawiaj ze swoim nauczycielem 🙂

Źródło


Jeżeli chcesz podjąć wyzwanie i spróbować dynamicznego stylu Power Yogi, dołącz do 21 – dniowego programu „PowerYoga Wzmocnij Swoją Siłę i Charakter”.  Kolejne 21 dni z praktyką jogi odmieni Twoje ciało i charakter! Wzmocnisz kondycję fizyczną, zbudujesz silną wolę, poprawisz koncentrację, zwiększysz samodyscyplinę i nabierzesz do siebie dystansu. Chcesz właśnie tak się czuć? Dołącz do wyzwania!

Dołącz do Internetowego Studio PortalYogi i zyskaj dostęp do tej i do ponad 120 innych sesji jogi.

 



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora