Power Yoga: wszystko, co musisz wiedzieć

Power Yoga niewątpliwie zyskuje w ostatnich latach na popularności. I choć praktykować ją można w wielu studiach, klubach fitness, a teraz nawet i w domu, nadal jednak wiele osób ma problem z odpowiedzią na pytanie czym ona tak naprawdę jest.
W trakcie zajęć Power Yogi niektórzy nauczyciele podążają ustaloną sekwencją asan (zupełnie jak w Ashtandze), podczas gdy inni za każdym razem prowadzą uczniów przez inny flow. Niektóre studia oferują także Power Yogę jako jeden z rodzajów hot jogi w podgrzewanej sali – nic więc dziwnego, że nie do końca wiadomo do czego ją przypiąć.
Istnieje jednak kilka elementów wspólnych, leżących u podstaw Power Yogi. Warto je poznać zanim wkroczysz na tę intensywną, acz bardzo satysfakcjonującą ścieżkę.

1. Power Yoga wywodzi się z Ashtangi

Power Yoga zdecydowanie ma swój początek w Ashtandze i naukach Sri K. Pattabhi Jois. Za najbardziej wpływowych współtwórców tego nurtu uważani są Beryl Bender Birch i Bryan Kest – jogini z USA, uczniowie Pattabhiego.

2. Vinyasa czyli sekwencja asan i oddechu

Płynnie połączone asany, których zmiany wyznacza rytm oddechu to kolejny punkt charakterystyczny Power Yogi. Można śmiało powiedzieć, że jest ona intensywną odmianą Vinyasa Jogi – trochę “taneczną” i nigdy nie nudną. Choć podczas praktyki należy podążać krok w krok za nauczycielem, wspomniana rytmiczność sprawia, że nie trudno zagłębić się we własne “tu i teraz”.

3. Szybko i intensywnie

Power Yoga to intensywna sesja, która sprawi, że na pewno nieźle się spocisz. Tradycyjna Ashtanga podąża przez ustaloną sekwencję asan gdzie praktykujący zatrzymują się na 5 oddechów w każdej pozycji. Zajęcia Power Yogi mogą być nawet jeszcze szybsze. Raczej nie zdarzy Ci się zatrzymać w asanie i mieć poczucie, że trwa ona w nieskończoność.

4. Trening wytrzymałości

Podczas gdy inne rodzaje jogi są doskonałe dla tych, którzy szukają w praktyce elastyczności czy medytacji, power Vinyasa powinna zainteresować fanów dobrej kondycji i wytrzymałości. W trakcie trwania praktyki większość czasu będziesz podtrzymywać ciężar całego swojego ciała. Przygotuj się na wielokrotne spotkanie z Chaturangą 😉

5. Joga, która dodaje energii

Po zakończonej praktyce innych rodzajów jogi możesz czuć spokój i relaks (wiele osób zapewne myśli też o natychmiastowej kąpieli, aromatycznym masażu czy nawet pójściu do łóżka). Z Power Yogą najpewniej będzie inaczej. Po zakończonej sesji poczujesz pełnię energii, nawet jeśli Twój ciało dostało niezły wycisk. Najwyraźniej im więcej energii używasz tym więcej do Ciebie wraca. Zapytasz pewnie: „Czy dam radę?”
Niestety na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi – nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Porozmawiaj ze swoim nauczycielem 🙂
Źródło


Jeżeli chcesz podjąć wyzwanie i spróbować dynamicznego stylu Power Yogi, dołącz do 21 – dniowego programu „PowerYoga Wzmocnij Swoją Siłę i Charakter”.  Kolejne 21 dni z praktyką jogi odmieni Twoje ciało i charakter! Wzmocnisz kondycję fizyczną, zbudujesz silną wolę, poprawisz koncentrację, zwiększysz samodyscyplinę i nabierzesz do siebie dystansu. Chcesz właśnie tak się czuć? Dołącz do wyzwania!

Dołącz do Internetowego Studio PortalYogi i zyskaj dostęp do tej i do ponad 120 innych sesji jogi.

 

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.