7 Powodów, Dla Których Warto Praktykować Vinyasa Jogę

Z tymi wszystkim nazwami, takimi jak „Ashtanga”, „Bikram” i „Vinyasa”, szczególnie na początku może być ciężko pamiętać o wszystkich szczegółach i różnicach. Jeśli jednak jesteś w stanie zapamiętać, że Vinyasa oznacza „ruch zsynchronizowany z oddechem”, będziesz już wiedział wszystko, co powinieneś o tym fantastycznym stylu jogi.

Niezależnie od tego, na jakim etapie praktyki się znajdujesz, poniżej znajdziesz 7 powodów, dla których warto spróbować Vinyasa jogi, która bardzo szybko staje się jednym z najpopularniejszych stylów wśród joginów na całym świecie.

Vinyasa Joga – Dlaczego Warto?

1. Pozostajesz skupiony podążając za ruchem

Prawdopodobnie nie raz widziałeś nazwę „Vinyasa Flow”, która odnosi się właśnie do tego stylu jogi.
Oznacza to nic innego, jak przejście z pozycji do pozycji, które uwarunkowane jest wdechem lub wydechem. Nauczyciel ma za zadanie zapewnić to, aby każde przejście odbywało się w gładki i nieprzerwany sposób, pozwalający na pozostanie tu i teraz podczas konkretnej sesji. Jeśli zdarza Ci się odpływać myślami podczas przerw między asanami – Vinyasa joga jest na pewno dla Ciebie.

2. Różnorodność to podstawa

Vinyasa ma bardzo wiele wspólnego z Ashtangą, która również odnosi się do ciągłości sekwencji wraz z połączeniem z oddechem. Vinyasa jest jednak dużo bardziej różnorodna, ponieważ w przeciwieństwie do Ashtangi, kolejność pozycji może ulegać zmianie. Jedyną zasadą jest odpowiednie łączenie vinyas w sposób odpowiadający wdechowi lub wydechowi.

3. Możesz znaleźć idealne zajęcia

Ponieważ Vinyasa Joga nie opiera się na sekwencjach, nauczyciele mają duże pole do popisu, dołączając tematyczne ścieżki dźwiękowe –relaksujące dźwięki natury lub pobudzające do ruchu rytmy. Najlepsze jest jednak to, że jeśli dane zajęcia nie odpowiadają Ci, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że następne okażą się idealne. Nie wahaj się zmieniać, miksować i wybierać.

4. Zostaniesz zmuszony do przekraczania własnych granic

Nie daj się zwieść słowie „flow” postępującym za nazwą Vinyasa. Pomimo swojego łatwego i relaksującego brzmienia, możesz się nieźle zdziwić, kiedy zostaniesz popchnięty ku przekraczaniu swoich fizycznych granic. W tym stylu zawarte są wszystkie elementy znanych szkół jogi. Także jeśli stałeś się mistrzem w wykonywaniu pozycji stojących według Iyengara, możesz znaleźć się na śliskim gruncie wykonując inne elementy układów. Dzięki urozmaiceniu, wzmocnisz swoją siłę, giętkość i balans.

5. Kardio – to jest to!

Kardio stanowi nieodłączny element każdego treningu fitness. Nieprzerwane układy Vinyasy jogi korzystnie wpływają na rytm bicia Twojego serca, nawet jeśli tempo ich wykonywania jest naprawdę powolne. Jedynym odpoczynkiem, na jaki możesz liczyć jest Pies Z Głową W Dół, który z kolei poprowadzi Cię do następnej, jeszcze bardziej wymagającej pozycji.

6. Wspaniałe rozwiązanie dla początkujących

Ponieważ już wcześniej pisaliśmy o różnorodności, bardzo łatwym jest znalezienie zajęć odpowiadającym możliwościom osób, które dopiero rozpoczynają swoją praktykę jogi. Vinyasa joga stanowi również wspaniałą możliwość nauki pranajam, ponieważ zawsze zostaniesz poinformowany kiedy należy wykonać wdech, a kiedy wydech. Podsumowując więc, styl Vinyasa pozwoli Ci nauczyć się niezbędnych podstaw, które poprowadzą Cię na szerokie wody przygody z jogą.

7. Jest i czas na zabawę 😉

Już sam sposób prowadzenia ruchu przypominać może taniec, dlatego z odpowiednim akompaniamentem muzycznym, każde zajęcia mogą stanowić cudowne połączenie zabawy, wysiłku i samorozwoju. Sprawdź sam, i zobacz, że nie ma lepszego uczucia, niż obserwacja w lustrze pełnego gracji ciała, które po prostu płynie wraz z rytmem muzyki.

A Ty za co uwielbiasz Vinyasa Jogę? Podziel się z nami własną opinią w komentarzu.

Źródło


Jeżeli odnajdujesz się w tym stylu jogi i chcesz i spróbować bardziej dynamicznej odmiany Vinyasy – czyli Power Yogi, dołącz do 21 – dniowego programu „PowerYoga Wzmocnij Swoją Siłę i Charakter”.

Wyzwanie znajdziesz w Internetowym Studio PortalYogi. Prowadzącą wyzwanie jest nasza nauczycielka ze Studio PortalYogi – Ulla Wilczyńska-Kalak. W wyzwaniu stawisz czoła wielu trudnym pozycjom i przejdziesz prawdziwy trening wytrzymałości. I właśnie o to chodzi! Nawet jeżeli będą niepowodzenia, to nauczysz się łapać względem nich dystans. Liczy się droga, nie cel. A czego nauczysz się na macie, z całą pewnością wykorzystasz w życiu!

 

 



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora