Portal Yogi

Stanie na rękach – niesamowite korzyści zdrowotne dla ciała, umysłu i ducha!

Stanie na rękach – poznaj niesamowite korzyści zdrowotne z praktyki tej asany! Pozycja ta wymaga siły, stabilności, oraz dużej śmiałości, ale warto...

Stanie na rękach, czyli Adho Mukha Vrksasana jest jedną z najbardziej wymagających pozycji balansowych w jodze! Wymaga siły, stabilności, ale też dużej śmiałości, żeby zakorzenić się dłońmi w podłożu i utrzymać na nich ciężar całego ciała. Z uwagi na niesamowite korzyści zdrowotne, absolutnie warto przejąć kontrolę nad lękiem, podjąć wyzwanie i stanąć na rękach. Pamiętaj, nie obawiaj się upadku, kiedy uczysz się latać…

Nie obawiaj się upadku, kiedy uczysz się latać…

Jak stanąć na rękach?

Jest wiele sposobów na to, aby z sukcesem i w najbardziej wygodny dla siebie sposób. wykonać stanie na rękach. W tym celu możesz wykorzystać jedną ze ścian pokoju lub ćwiczyć stanie na rękach na środku pomieszczenia. Będziesz mieć wówczas więcej pewności, że na nic nie upadniesz, ale też nie uszkodzisz domowego wyposażenia.

Stanie na rękach przy ścianie

Jedną z technik wykonania Adho Mukha Vrksasany, jest praktyka przy ścianie.

stanie_na_rekach

1. Ustaw się na odległość około 15 cm od ściany.

2. Podejdź stopami bliżej dłoni.

3. Ustaw ramiona nad nadgarstkami w jednej linii.

4. Środkowe palce skieruj do przodu, rozszerz dłonie i rozłóż ciężar równomiernie na palcach.

5. Podnieś jedną nogę i zegnij drugie kolano (jeśli to konieczne), następnie wyskocz i wybij się na ugiętej nodze.

6. Kiedy twoje nogi znajdują się już na ścianie – zaciśnij uda i łopatki. Wydłuż ramiona, aby uzyskać w nich jeszcze więcej siły. W razie potrzeby możesz użyć paska zaplecionego na ramionach powyżej łokci, aby pomóc sobie i jeszcze bardziej wyprostować łokcie.

Wskazówka: z czasem możesz wchodzić do stania na rękach z pozycji psa z głową w dół z połączonymi obiema nogami – stopniowe zmniejszanie ugięcia w kolanach, sprawi, że będziesz korzystać z większej siły mięśni, a nie z pędu wyrzucanych w górę nóg.

Jakie partie mięśni ćwiczysz podczas stania na rękach?

Podczas wykonywania tej asany praktycznie całe twoje ciało jest aktywne. Zobacz imponującą listę zaangażowanych tę pozycję mięśni:

Podczas Adho Mukha Vrksasana pracuje: mięsień pośladkowy wielki, mięsień prosty brzucha, mięsień lędźwiowy większy, prostowniki kręgosłupa, mięsień trójgłowy ramienia, mięsień nawrotny, mięsień najszerszy grzbietu, mięsień czworoboczny, mięsień skośny zewnętrzny brzucha, mięsień skośny wewnętrzny brzucha oraz mięsień zginacz promieniowy nadgarstka.

Całość robi wrażenie prawda?

Koncentracja na oddechu

Podczas stania na rękach prawdziwym wyzwaniem jest oddech. Głębokie oddechy zakłócają równowagę i ciężko jest utrzymać stabilność pozycji. Ta trudność występuje zwłaszcza u początkujących joginów, którzy często mają tendencję wręcz do wstrzymywania oddechu.

To właśnie integracja oddechu z pozycją jest tutaj kluczowa – spójny z wykonywaną asaną oddech nie burzy równowagi, a wręcz stabilizuje ruchy kręgosłupa i pozwala wytrwać w pozycji przez dłuższy czas.

Jak bezpiecznie wykonać stanie na rękach?

Ważne jest, aby rozciągnąć nadgarstki przed praktyką. Dodatkowo, jeśli chcesz nauczyć swoje ciało w bezpiecznej reakcji na ewentualny upadek, możesz pomału ćwiczyć i symulować „spadanie” – chować głowę, kołysać się i oswajać ciało z nowym wyzwaniem, aż poczujesz się pewnie. A tak z czasem będzie 🙂

Przeciwwskazania do wykonania Stania na Rękach

Rozważ na spokojnie, ale też skonsultuj się z lekarzem zanim zaczniesz praktykę pozycji pozycji odwróconych. Przeciwwskazaniem są urazy ramion i szyi, problemy z sercem, wysokie ciśnienie krwi, silne bóle głowy oraz ciąża.

Stanie na rękach – korzyści dla ciała

Praca rąk w trakcie praktyki Adho Mukha Vrksasana – ich zakorzenienie i ugruntowanie na macie, sprawia, że ciało dąży do równowagi. Uczy się zachowywać pion i balans, aktywując wiele partii mięśni. Ta pozycja pomaga nam odwracać skutki działania grawitacji – to prawdziwa ulga dla kręgosłupa, zwłaszcza dla części lędźwiowej!

Na wskutek działania sił grawitacyjnych kręgi ulegają kompresji i opadają na siebie, wytwarzając ucisk na jądra miażdżyste, przy tym też skraca się nasz kręgosłup. Obserwując świat do góry nogami, odwracamy ten proces i leczymy się w sposób naturalny.

stanie na rekach_1

Ponadto w trakcie stania na rękach zwiększa się przepływ krwi do głowy i szyi – następuje lepsze dotlenienie, odżywienie i regeneracja tkanek.

Z kolei odwrócony przepływ krwi w nogach i rejonach narządów wewnętrznych brzucha pomaga w regeneracji tkanek. Pod wpływem ciężaru ze strony organów jamy brzusznej, usprawnia się działanie przepony. Sprzyja to głębszemu wydechowi i usunięciu większej ilości dwutlenku węgla z płuc.

A żeby jeszcze tego było mało, to stanie na rękach działa super wzmacniająco na brzuch, ramiona i nadgarstki.

Stanie na rękach – korzyści dla umysłu

Adho Mukha Vrksasana sprzyja zwiększonemu i odwróconemu przepływowi krwi do mózgu, co pobudza umysł i zmienia wewnętrzną perspektywę. Buduje pewność siebie, wspomaga koncentrację i wspomaga synchronizację ciała z umysłem.

Zwiększony przepływ krwi w ciele uwalnia stres i zmniejsza niepokój – ciało staje się bardziej odżywione i zaopatrzone w potrzebne mu składniki odżywcze, dlatego umysł wraca do równowagi. Pomaga w tym także, skupienie na oddechu, który jest pogłębiony, uspokojony i pewny. W trakcie stania na rękach odnawia się nie tylko ciało, ale i umysł – bo wszystko jest ze sobą połączone.

stanie na rekach 2

Stanie na rękach – korzyści dla ducha

Podczas stania na rękach energia swobodnie płynie przez ciało i jest przekazywana z rąk. Silne osadzenie rąk w podłożu buduje pewność siebie i zapewnia połączenie z naszym prawdziwym JA. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do naszych autentycznych potrzeb, do siebie.

Ta pozycja odwrócona wymaga od nas otwarcia klatki piersiowej. Wraz z jej otwarciem ułatwiony jest przepływ energii z czakry korzenia w kierunku czakry korony. W trakie praktyki tej asany szczególnie pobudzamy czakrę korony (sahasrara), która wpływa na jasność umysłu i wzrost świadomości.

stanie na rekach 3

Możesz wierzyć lub nie, ale praktykowanie jogi może pomóc połączyć się z „wyższym” JA, z każdą istotą na planecie oraz boską energią wszechświata!

Pytanie, czy zaczniesz swoją praktykę już TERAZ? 🙂


Zacznij TERAZ i sprawdź na sobie nisamowicie korzystne działanie Stania na Rękach! Dołącz do nowgo wyzwania: Stanie na Rękach i rozpocznij podróż w kierunku zbudowania wiekszej pewności siebie i dobrego nawyku!

Postaw swój świat dosłownie do góry nogami, a zmienisz perspektywę odbioru rzeczywistości. Dołącz do 14-dniowego wyzwania: Stanie na Rękach w Internetowym Studio PortalYogi!

Stanie na Rękach

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.