Magdalena Bałdys

Dlaczego Stanie na rękach pomoże Ci zbudować zaufanie do samego Siebie?

Adho Mukha Vrksasana – Zaakceptuj możliwość utrzymania ciała na rękach

Fizyczny aspekt stania na rękach, to mocne ręce:) Można by się nawet pokusić o stwierdzenie, że praktycznie każdy jest w stanie to zrobić.  Ale … tu pojawia się głowa. Bo stanie na rękach to w głównej mierze zaufanie do Siebie.

Zaufaj sobie

Zbudowanie pewności siebie zaczyna się od „zaakceptowania możliwości” utrzymania ciężaru ciała na rękach.

Musimy zaufać swoim kończynom, że dadzą nam godne podparcie. Nie wypierać tej możliwości przez powtarzanie sobie, że ręce są za słabe. Jeśli zaakceptujemy fakt, że jest to pozycja wykonalna, wtedy umysł przestaje być przeszkodą i otwiera się przestrzeń do pracy z ciałem i jego faktycznymi możliwościami na dany moment. A w ten sposób uczymy się ufać sobie i swoim wyborom, stajemy się pewni swego.

zufanie do siebie, stanie na rekach

Balansowanie w staniu na rękach wymaga ciągłych mikrokorekt i dużego skupienia, by nie wypaść z pozycji, dlatego też bardzo skutecznie utrzymuje uwagę w ciele. Adho Mukha Vrksasana związana jest także z pracą z energią na poziomie czakry korony (sahasrara), która odpowiada za jasność umysłu i świadomość.

Energia płynie przez ciało i przekazywana jest z rąk. Odwrócenie ciała i zakorzenienie przez ręce ugruntowuje sprawne mentalne poruszanie się w świecie idei i planów. Uczymy się jak czuć się stabilnie na niepewnym gruncie przyszłości, jak odnaleźć się w oceanie niezliczonych możliwych wydarzeń. Odnajdujemy przy tym solidne połączenie z teraźniejszością, ponieważ ręce – organ działania w tym świecie – dają podparcie i niezbędną podstawę. Niepokój związany z przyszłością zmniejsza się a my czujemy się bardziej obecni i sprawczy w chwili obecnej.

Dlaczego praktykować Adho Mukha Vrksasanę?

Podsumowując, Stanie na rękach (Adho Mukha Vrksasana) obok korzyści fizycznych przynosi szereg walorów mentalnych i psychologicznych.

Oto dlaczego powinieneś włączyć tą pozycję do Twojej codziennej praktyki:

– zbudujesz zaufanie do siebie
– wzmocnisz pewność siebie
– zwiększysz zdolność koncentracji
– uwolnisz stres
– zmienisz wewnętrzną perspektywę

Owocnej praktyki …


Zacznij budować zaufanie do siebie już TERAZ! Dołącz do nowgo wyzwania: Stanie na Rękach i rozpocznij podróż w kierunku wiekszej pewności względem siebie i życia.

Postaw swój świat dosłownie do góry nogami, a zmienisz perspektywę odbioru rzeczywistości. Dołącz do 14-dniowego wyzwania: Stanie na Rękach w Internetowym Studio PortalYogi!

Stanie na Rękach

 

 

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.