Magdalena Bałdys

Garudasana, czyli Pozycja Orła. Jak ją wykonać?

Garudasana (Pozycja Orła) nosi swoją nazwę po Garuda, króla wszystkich ptaków według Indyjskiej mitologii. Ta asana wzmacnia koncentrację, pomaga się skupić oraz znaleźć balans.

Garudasana (Pozycja Orła) nosi swoją nazwę po Garuda, króla wszystkich ptaków według Indyjskiej mitologii. Ta asana wzmacnia koncentrację, pomaga się skupić oraz znaleźć balans.

Drsti (punkt skupienia wzroku): nos lub trzecie oko
Typ: Pozycja stojąca

Garuda – Orzeł,
Asana – Pozycja

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Garudasana?


Poziom: Początkujący
Rozciąganie: ramiona, uda, biodra, kostki, łydki, górna część pleców
Wzmacnianie: kostki, łydki

Jak wykonać pozycję pozycję Garudasana?

  1. Stań prosto. Delikatnie zegnij prawe kolano i owiń lewą nogę wokół prawej, tak aby kolana były ułożone jedna na drugiej. Twoja lewa stopa musi dotykać prawej goleni.
  2. Podnieś ramiona do wysokości klatki piersiowej i owiń prawą rękę wokół lewej. Upewnij się, że twoje łokcie są wygięte pod kątem 90 stopni.
  3. Opuść delikatnie biodra, utrzymując równowagę. Twoje kolana muszą poruszać się w kierunku linii środkowej zamiast przechylać się na jedną stronę.
  4. Wytrzymaj w pozycji 15-30 sekund. Oddychaj głęboko i powoli. Skoncentruj się na trzecim oku i wypuść swoje negatywne emocje.
  5. Wyjdź z pozycji, powtórz na drugą stronę.

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli:

  • Doznałeś niedawno urazu kostki, kolana lub łokcia
  • Kobiety w ciąży muszą uzyskać zgodę lekarza, zanim zaczną ćwiczyć tę asanę

Porada dla początkujących

Osoby początkujące mogą mieć problem z zaplątaniem ramion.

Do pomocy mogą użyć paska. Trzymając ręce równolegle do podłogi, łapiemy końce paska i próbujemy zawinąć dłonie i ramiona.

Problemem może być również zawinięcie stopy o nogę, dlatego początkowo wystarczy, że oprzesz duży palec nogi podniesionej o drugą nogę.

Propozycja dla zaawansowanych

Aby pogłębić pozę, pochyl się do przodu i oprzyj przedramiona o udo.

Przytrzymaj przez kilka sekund. Potem powróć do pierwotnej wersji asany i powtórz na drugą stronę.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Garudasana

  • Pomaga rozciągnąć uda, biodra, górny grzbiet i ramiona
  • Pomaga skupić się, a także poprawia zdolność do równowagi
  • Wzmacnia mięśnie łydek
  • Pomaga także złagodzić ból związany z reumatyzmem i rwą kulszową
  • Pomaga uelastycznić plecy, nogi i biodra

Pozycje Jogi Uwalniające Kobiecą Moc →

Uwolnij swoją kobiecą moc dzięki jodze! 🧘‍♀️ 👉 8 marca rozpoczynamy nowe, 14-dniowe wyzwanie: Kobieca Moc – Dobrze Jest Być Kobietą! ➡️ http://bit.ly/kobiecaMOCJedną z asan tego wyzwania jest Garudasana – Pozycja Orła, 🦅 która rewelacyjnie wpływa m.in. na mięśnie dna miednicy – uelastycznia i wzmacnia je, 💪 zapewniając odpowiedni stelaż dla narządów miednicy oraz kręgosłupa.W tej asanie uczymy się wyrównywać prawą i lewą stronę ciała i dążymy do harmonii i porozumienia naszego ciała i umysłu. 🙏⚖️Wyzwanie będzie dostępne dla wszystkich użytkowników Internetowego Studio PortalYogi! ➡️ http://bit.ly/kobiecaMOC❤️ Dobrze Jest Być Kobietą❗️

Posted by PortalYogi on Monday, February 25, 2019

Nauka o pozycji Garudasana

Początkowo będąc w tej asanie możesz czuć się ograniczony,  ale kiedy ją opanujesz to, Twoje ciało czuje się jakby „jechało na wietrze”, jak orzeł.

Termin „jazda na wietrze” odnosi się do przepływu energii. Ten przepływ pomaga ci stać się stabilnym i przestronnym w trudnej sytuacji, bez żadnych barier.

Opieranie się sprawia, że jesteś zmęczony i chcesz się poddać.

Jeśli zrezygnujesz lub będziesz się opierać próbując wykonać Pozycję Orła, najprawdopodobniej stracisz równowagę. Ale jeśli wykonasz tę asanę z otwartym umysłem i wielką odwagą, pokonasz przeszkody i będziesz mieć stały przepływ pozytywnej energii przez swój umysł i ciało.

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

Teraz, kiedy już wiesz, jak poprawnie wykonać pozycję Garudasana, na co czekasz?

Ta asana ma pochłonąć strach, ego i wątpliwości, abyś mógł zrobić miejsce dla pozytywnych intencji. Praktykowanie tej asany regularnie sprawia, że jesteś silny i skoncentrowany, tak jak orzeł.


Niezależnie, czy dopiero planujesz postawić swoje pierwsze kroki na macie, czy też już joga jest Ci znana: dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Nauka asan z Ullą.

Dopracuj swoje asany!

nauka asan

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.