Magdalena Bałdys

Joga Na Wzmocnienie Odporności

Cześć! Od wielu lat praktykuję jogę i czuję się bardzo dobrze. Chciałem się jednak zapytać, czy są jakieś techniki i asany, które wzmocnią mój układ odpornościowy?

Użytkownik Internetowego Studia PortalYogi www.portalyogi.pl

Odporność człowieka w dzisiejszych czasach została mocno zachwiana i wystawiona na próbę. Zanieczyszczone powietrze i woda, nieodpowiedni styl życia oraz stres – to tylko kilka czynników, które mogą wpłynąć negatywnie na nasze samopoczucie. Funkcjonowanie w takim otoczeniu sprawia, że codziennie powinniśmy zrobić coś dla siebie, aby czuć się dobrze i przywrócić równowagę fizjologiczną. Działania takie obejmują opracowanie świadomej diety, znalezienie czasu na relaks i oczyszczenie. W takiej chwili na ratunek przychodzi JOGA.

Głęboki wdech… i wydech.

Proponujemy poznać dwa sposoby oddychania, o których codziennie warto pamiętać.

  • Kapalabhati – ognisty oddech

Ognisty oddech jest bardzo aktywny, pobudzający i oczyszczający, wspomaga odchudzanie, a wszystko to dzięki zastosowaniu silnych ruchów brzucha. Charakteryzuje się połączeniem aktywnej fazy wymuszonego wydechu z bierną fazą wdechu. Każdy wydech to mocny skurcz mięśni brzucha, „wypychający” powietrze z płuc. Przypomina nieco próbę zdmuchnięcia świeczki na torcie, ale powietrze kierowane jest na zewnątrz przez nos.
Oddech ten, to pranajama, którą można wykonać przed serią asan w celu oczyszczenia dróg oddechowych.

  • Nadi Śodhana Pranajama – oddech naprzemienny

Nadi Śodhana jest niezastąpiona w okiełznaniu gonitwy myśli. Uspokaja nerwy, zwłaszcza wieczorem, gdy pobudzeni przez wydarzenia z dnia, mamy kłopoty z zaśnięciem. Pomoże też w pracy przy sytuacjach stresowych, kiedy denerwujesz się projektem lub prezentacją, niepokoisz o przyszłą rozmowę, albo po prostu wtedy, kiedy jesteś zestresowany. Nadi Śodhana Pranajama jest szybkim sposobem na powrót do równowagi i koncentracji, ale też do włączenia trybu „luz”.
Więcej o oddechu znajdziesz TUTAJ: 

Asany wpływające na odporność

Wszystkie asany w pewnym stopniu wpływają pozytywnie na poprawę odporności. Praktyka pozycji odwróconych daje możliwość poprawy działania naszego krwiobiegu.

Salamba Sirsasana – Stanie Na Głowie

joga na odporność

Adho Mukha Svanasana – Pies Z Głową W Dół

joga na odporność

Salamba Sarvangasana – Świeca

joga na odporność

Uttanasana – Skłon Do Nóg

joga na odporność

Znajdź czas na medytację

Nasz układ limfatyczny jest zmuszony do walki z wirusami, na które narażeni jesteśmy bardziej, gdy nasz organizm jest w stanie napięcia psychicznego i fizycznego. 10-15 minut medytacji dziennie może pomóc we wzmocnieniu odporności. Ćwicząc swój umysł, skupisz się na sobie, odnajdziesz spokój i pozytywną energię.
Przede wszystkim dbaj o swoje zdrowie. Oddaj się oddychaniu, oddaj się w dobre ręce mądrości jogi.
Medytację bazującą na oddechu znajdziesz w Internetowym Studio PortalYogi (na stronie głównej Studia wejdź w kategorii: Medytacja).


pozycje do medytacji

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogis na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy I problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację.W Internetowym Studiu PortalYogi prowadzi zajęcia w stylu yin&yang joga, vinyasa dla początkujących oraz uczy podstaw pranajamy.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Jeste autorką Jogapodcast w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Tworzy klimatyczne miesce w sieci specjalnie dla kobiet: Boginie Jogi – kobieca praktyka z gracją. Ruch i joga towarzyszą jej od najmłodszych lat.

Jest certyfikowanym nauczycielem hatha jogi, posiada dyplom TTC Yin Joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.