Portal Yogi

10 powodów, dla których warto pokochać mostek [infografika]

Urdhva Dhanurasana, czyli mostek to pozycja wymagająca. Jednak ta asana robi dużo dobrego dla naszego ciała i umysłu, dlatego warto ją pokochać.

Mostek, czyli Urdhva Dhanurasana to pozycja wymagająca. Doskonale pamiętamy ją z lekcji wf i zapewne wielu z nas jej nie lubiło. Jednak ta asana robi dużo dobrego dla naszego ciała i umysłu, dlatego warto ją pokochać.

Wykonując mostek, upewnij się, że twoje ramiona są proste, Twój pępek jest zassany (uddiyana bandha), stopy są równolegle ustawione, kręgosłup w pełni rozciągnięty i jesteś w stanie równo rozłożyć ciężar ciała pomiędzy nogi i ręce.

Wtedy widzisz, że możesz powędrować dłońmi bliżej do stóp cały czas utrzymując pięty mocno oparte na ziemi, bez utraty całkowitej struktury pozycji czy stabilności w nogach. Ciesz się tą pozycją przez minutę do trzech minut.
mostek

Mostek – korzyści z praktyki:

1. Pozycja mostka wzmacnia i wydłuża kręgosłup

Sprawia to, że kręgosłup staje się elastyczny i giętki. Niestety wraz z wiekiem nasz kręgosłup coraz bardziej się zaciska (tak, tak… to powód dla którego nasze babcie wydają się nam niższe aniżeli były za młodu).

korzyści z mostka

Na szczęście system praktyki jogo śpieszy z pomocą i dzięki wielu pozycjom, między innymi mostkowi możemy tworzyć niezbędną przestrzeń w kręgosłupie, aby utrzymać młody wygląd i nienaganną posturę.

2. Pozycja mostka wzmacnia ramiona, nadgarstki, brzuch, nogi

Poprawia nasz tonus mięśniowy i ujędrnia ciało.

mostek

3. Pozycja ta szczególnie intensywnie otwiera klatkę piersiową i wzmacnia płuca oraz dostarcza im zwiększoną ilość tlenu.

Sprawia, że zaczynamy pełniej oddychać. Badania wykazały, że pozycja mostka ma działanie szczególnie terapeutyczne dla chorujących na astmę. Pamiętaj jednak, by oddychać głęboko podczas wykonywania tej asany.

4. Urdhva Dhanurasana poprawia funkcjonowanie układu nerwowego i wydzielanie hormonów

Utrzymuje ciało w stanie optymalnego zdrowia. Asana ta ma wpływ na równowagę hormonalną i jest szczególnie polecana kobietom, które mają problemy z płodnością.

5. Rozciąganie i intensywna praca w tej pozycji ma wpływ na wygląd Twojej sylwetki (oczywiście jeśli praktykujesz ją regularnie!).

Spalając nadmiar tłuszczu, zauważysz, że Twoje ciało staje się coraz smuklejsze.

6.Urdhva Dhanurasana rozluźnia spięte biodra i poprawia elastyczność w stawach biodrowych.

7. Pozycja mostka pobudza zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Jogini wierzą, że przeciwdziała stresowi, depresji i lękom. Jest to spowodowane stymulacją gruczołu tarczycy i przysadki, które są zaangażowane w trakcie wykonywania asany.

ćwiczenie mostka

8. Ta asana angażuje całe ciało, dlatego zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy.

9. Mówi się, że pozycja mostka otwiera wszystkie siedem czakr, zachowując procesy zachodzące w organizmie w harmonii ze sobą.

10. Urdhva Dhanurasana jest pozycją z serii wygięć do tyłu, które niesamowicie poprawiają akcję i pracę serca.

Powodując otwarcie klatki piersiowej, mostek stwarza miejsce dla nowych doznań, miłości i przyjaźni. Otwierają serce czyniąc jest promieniującym światłem dla otoczenia.

Mostek w wersji dla początkujących joginów. Spróbuj wykonać go w domu

Zanim spróbujesz tej asany, gorąco polecamy rozgrzać się kilkoma Powitaniami Słońca ☀️☀️☀️➡️ http://bit.ly/ZróbMostekPodczas30DniZjogąPoniżej Basia zaprezentuje jak można wejść w pozycję mostka. Nawet wtedy, gdy wydaje Ci się, że ta pozycja jest dla Ciebie nierealna.RADY: Przygotuj sobie klocki lub grube książki. A jeśli możesz poproś kogoś o pomoc przy wykonaniu tej pozycji.PAMIĘTAJ: Słuchaj się w siebie, jeśli ciało pozwala Ci na wykonanie niepełnej pozycji. Nie śpiesz się.Powodzenia i czekamy na Twoją relację… oraz zdjęcia. 😉

Posted by PortalYogi on Tuesday, January 9, 2018

Mostek – o czym jeszcze warto pamiętać?

Trwanie w pozycji mostka nie powinno być krótsze niż minutę i dłuższe niż trzy minuty.

Staraj się wydłużać czas trwania w tej pozycji wraz ze stażem praktyki jogicznej. Natomiast jeśli jeszcze nie jesteś gotowy na praktykowanie mostka, nic nie szkodzi! Joga ma do zaoferowania szereg innych pozycji, które powoli przygotują Cię do niego.

Pamiętaj też, że pozycje jogiczne, zwłaszcza te bardziej zaawansowane, oprócz ogromnych korzyści zdrowotnych, mają też przeciwwskazania.

Wejście do Mostka! 5-minutowa sesja dla zaawansowanych

🧘‍♀️Mostek (Urdhva Dhanurasana) to mistrzowska pozycja do której równie po mistrzowsku warto się przygotować!Dziś razem z Ulla Wilczynska-Kalak nabierzesz większej elastyczności i świadomości swojego ciała – aby finalnie wejść do tej pięknej asany!Ta pozycja to ✔️ rozluźniający i wzmacniający masaż dla Twojego kręgosłupa, gwarant przepięknego otwarcia klatki piersiowej, ✔️ wsparcie dla pracy serca i stymulacja wszystkich 7 czakr ❤️🧡💛💚💙💜Wyliczać można w nieskończoność… 😍🙂 a tu ważna jest praktyka, do której Cię teraz zapraszamy! 🧘‍♀️A wiecej o Mostku piszemy na naszym blogu 👉http://bit.ly/BLOGMostek

Posted by PortalYogi on Saturday, April 27, 2019

Pozycję mostka należy wykonywać ze szczególną ostrożnością jeśli doznałeś kontuzji pleców i kręgosłupa, w przypadku silnych bólów głowy, niskiego bądź wysokiego ciśnienia, nieprawidłowości pracy serca lub zespołu cieśni nadgarstka.

Mostek to praktyka dla każdego – początkującego i zaawansowanego jogina. Kompletne działanie, które uwalnia ciało od blokad – również psychicznych.

Jak w 5 dni przygotować się do wykonania mostka? Dołącz do Internetowego Studio PortalYogi, gdzie znajdziesz wyzwanie: 5 dni do mostka i zyskaj dostęp do praktyki 180 sesji jogi w domu!

mostek

 

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.