Portal Yogi

Co Wiesz o Pozycji Ardha Uttanasana?

Czy wiesz, że pozycja ARDHA UTTANASANA wycisza umysł, kieruje uwagę do wnętrza i odpręża? W wyniku odwrócenia siły grawitacji w tułowiu krew obficie dopływa do głowy i dotlenia mózg, akcja serca zostaje spowolniona, a oddech wydłużony.
joga z Basią Lipską

Ardha utanasana krok po kroku

1. Na wdechu wyprostuj łokcie i unieść tułów, odsuwając go od ud. Postaraj się zachować jak największą odległość między kością łonową a pępkiem.
2. Dłonie lub palce przyciśnij do podłogi.
3. Podnieś górną część mostka w górę i lekko do przodu. Możesz lekko ugiąć kolana.
4. Spójrz lekko przed siebie, ale bądź ostrożny, aby nie wywierać ucisku na szyję.
Korzyści płynące z wykonywania pozycji Ardha utanasana
– rozciąga przednią część klatki piersiowej – wzmacnia i poprawia postawę pleców
– stymuluje brzuch
Wskazówki dla początkujących:
– jeśli nie możesz dotknąć rękoma do podłogi z wyprostowanymi kolanami może delikatnie ugiąć kolana, lub podlożyć bloczki pod każdą rękę na obrzeżach każdej stopy.

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.