„Tydzień na otwarcie bioder” – Darmowe Sesje Jogi

Poznaj asany otwierające biodra. 7 dni – 7 darmowych sesji jogi z Małgorzatą Kobus – Kwiatkowską, które pozwolą otworzyć biodra i złagodzą ból dolnego odcinka pleców. Poczuj przyjemną lekkość ruchu i grację oraz osiągnij spokój emocjonalny.
Dlaczego warto otwierać biodra? Mamy tendencję do życia z zamkniętymi biodrami – co nie jest dobre, zarówno jeśli chodzi o ból, mobilność, a nawet nasze emocje.
W Internetowym Studiu PortalYogi możesz praktykować jogę w wielu stylach. Otwarte biodra dają silną podstawę do dalszej praktyki.

Biodra nie lubią zbyt długiego siedzenia

Pracując przy biurku, jeżdżąc samochodem lub komunikacją miejską, oglądając telewizję, czytając, a nawet ćwicząc, zamykamy nasze biodra. Zbyt długie siedzenia skraca zginacze stawu biodrowego, co ogranicza zakres ruchów i przyczynia się do bólu kręgosłupa a także złej postawy.
Ale to nie wszystko! Zgodnie z filozofią jogi, zamknięte biodra wpływają na nasz umysł i stan emocjonalny. Uważa się, że biodra są miejscem kumulowania negatywnych emocji, takich jak strach i smutek.
Jogiczne rozwiązanie obu problemów – fizycznego i emocjonalnego – polega na przemieszczaniu prany, czyli energii, przez biodra. W efekcie biodra są rozluźnione, a to skutkuje lepszą mobilnością, elastycznością kręgosłupa, a nawet poprawą samopoczucia.
W „Tygodniu na otwarcie bioder” poznasz asany otwierające biodra, dzięki czemu poczujesz się lepiej na ciele i umyśle.
Poniżej znajdziesz 7 sesji wideo z nauczycielką Internetowego Studia PortalYogi – Małgorzatą Kobus-Kwiatkowską.

Dzień 1 – Pozycja Girlandy (Malasana)

Doskonale otwiera biodra i rozluźnia odcinek lędźwiowy. Pomaga też złagodzić bóle menstruacyjne. Poszerzony opis pozycji znajdziesz na blogu PortalYogi  w artykule  Magdaleny Bałdys.

Dzień 2 – Jednonożny Król Gołębi (Eka Pada Rajakapotasana)

Rozciąga pośladki i pasmo biodrowo-piszczelowe oraz skutecznie uelastycznia więzadła, które znajdują się wokół bioder. Poszerzony opis pozycji znajdziesz na blogu PortalYogi w artykule Magdaleny Bałdys. 

Dzień 3 – Pozycja Wschodzącego Księżyca (Anjaneyasana)

Bardzo dobrze rozwija przód bioder rozciągając zginacze biodra. Poszerzony opis pozycji znajdziesz na blogu PortalYogi w artykule Marzeny Jaworskiej.

Dzień 4 – Pozycja Szewca (Baddhakonasana)

Ta asana pracuje z przywodzicielami oraz mięśniami pośladków. Poszerzony opis pozycji znajdziesz na blogu PortalYogi w artykule Coś dla bioder – Baddhakonasana Pozycja Szewca.

Dzień 5 – Pozycja Krowiego Pyska (Gomukhasana)

Rozciąga stawy skokowe, uelastycznia i otwiera kolana, rozluźnia i relaksuje nogi, usuwa napięcia z bioder, poprawia gibkość barków, wzmacnia plecy. Poszerzony opis pozycji znajdziesz na blogu portal jogi w artykule Magdaleny Bałdys.

Dzień 6 –  Pozycja Jelenia

Dobrze wpływa na rotatory zewnętrzne i wewnętrzne bioder. Wzmacnia i odżywia organy płciowe.

Dzień 7 –  Wszystkie Pozycje w jednej sekwencji

Spróbuj płynnych przejść między pozycjami na otwarcie bioder. Sekwencję idealnie praktykować z samego rana.


Jeśli spodobało Ci się otwieranie bioder, to sprawdź wyzwanie „Hardcore dla bioder” w Internetowym Studio PortalYogi Na stornie głównej studia wejdź w zakładkę „Nauczyciele” i sprawdź inne lekcje od Gosi Kobus-Kwiatkowskiej.
joga na otwarcie bioder

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.