Anjaneyasana, czyli Pozycja Wschodzącego Księżyca. Jak ją wykonać?

W języku polskim, Anjaneyasana nazywa się: Pozycja Wschodzącego Księżyca. Odnosi się ona do kształtu ciała, jakie tworzy się w tej asanie.

Anjaneyasana jest świetną asaną na otwarcie bioder, która przyczynia się do zniwelowaia bólu kręgosłupa.

Drsti (punkt skupienia wzroku): dłonie
Typ: wygięcia do tyłu (proste)

Anjaneya – Syn Anjani,
Asana – Pozycja

Co powinieneś wiedzieć, zanim wykonasz pozycję Anjaneyasana?

Anjaneyasana

Poziom: początkujący
Czas: 15 – 30 sekund w pozycji
Powtarzanie: raz na każdą stronę
Rozciąganie: mięśnie ud, mięśnia krawieckiego
Wzmacnianie: mięśnie kolan

Jak wykonać pozycję Anjaneyasana?

1. Rozpocznij od Adho Mukha Svanasana (Psa z Głową w Dół). Kiedy jesteś w pozycji na wydechu umieść swoją prawą stopę z przodu, między rękami. Upewnij się, że prawe kolano i kostka są w jednej linii.
2. Delikatnie opuść lewe kolano, umieszczając je na podłodze, tuż za biodrami.
3. Na wdechu unieś klatkę piersiową. Następnie podnieś ręce nad głową, tak aby ramiona znajdowały się obok uszu, a dłonie były skierowane ku sobie.
4. Wydech. Pozwól biodrom opadać i przesuwać się tak, aby poczuć przednią część nóg i zginacze bioder.
5. Wydłuż plecy. Skieruj wzrok przed siebie lub na dłonie.
6. Trzymaj pozę przez kilka sekund. Możesz również podnieść kolano tylnej nogi z maty.
7. Wyjdź z pozycji kładąc dłonie na macie i pomału przechodząc do Psa z głową w dół. Powtórz na drugą nogę.

Anjaneyasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Urazy kolana
  • Jeśli masz problemy z barkiem, unikaj podnoszenia ramion nad głową. Możesz wówczas położyć ręce na udach
  • Jeśli masz problemy z szyją lub nadczynność tarczycy nie kieruj wzroku na dłonie, ale spójrz przed siebie

Czasem warto odpuścić sobie te komentarze w sieci…(na zdjęciu, w pozycji Anjaneyasana – Pozycji Wschodzącego Księżyca, Adam Ślęczek z Joga U Źródeł)

Posted by PortalYogi on Wednesday, October 4, 2017

Porada dla początkujących

Jeśli trudno jest Ci utrzymać w tej pozycji równowagę, “przytul się” do ściany. Upewnij się wówczas, że stopa przedniej nogi dotyka ściany.

Pod kolano tylnej nogi możesz natomiast podłożyć koc.  Możesz też położyć ręce na udzie. Pamiętaj jednak aby się nie garbić i trzymać klatkę piersiową otwartą.

Propozycja dla zaawansowanych

Aby asana Anjaneyasana stała się jeszcze trudniejsza, spróbuj zamknąć oczy, gdy jesteś w pozycji. Popracujesz wówczas jeszcze mocniej nad równowagą.

Korzyści płynące z wykonywania Anjaneyasana

  • rozciąga mięśnie czworogłowe ud i mięśnie biodrowo-lędźwiowe
  • działa terapeutycznie przy rwie kulszowej
  • łagodzi bóle związane ze zwyrodnieniami kręgosłupa
  • rozciąga boki tułowia
  • wzmacnia i uelastycznia kręgosłup
  • tonizuje nerki i wątrobę
  • otwiera klatkę piersiową i ułatwia oddychanie
  • zwiększa zdolność do koncentracji
  • stymuluje narządy rozrodcze i trawienne

Nauka o Anjaneyasana

Jak wykonać asanę Wschodzącego Księżyca (ANJANEYASANA)?

Na naszym fanpage'u trwa 👉„Tydzień na Otwarcie Bioder„👈 (DZIŚ 3 DZIEŃ!), ale czy wiesz, że w Internetowym Studiu PortalYogi czekają na Ciebie różne sesje na biodra i kręgosłup ➡️ bit.ly/JogaWStudioPYW ramach „Tygodnia na Otwarcie Bioder” publikujemy na profilu PortalYogi sesje jogi z nauczycielką Gosią Kobus–Kwiatkowską. 3 Dzień 🍑 to pozycja Wschodzącego Księżyca (Anjaneyasana), którą najlepiej wykonać na pusty żołądek lub 4 godziny po ostatnim posiłku.Asana Wschodzącego Księżyca jest idealna 😍 dla rowerzystów i biegaczy, a także bardzo korzystana dla tych, którzy mają pracę w biurze, ponieważ zbawiennie działa na dolną część pleców.📢 Korzyści z wykonywania tej pozycji: 👉 rozciąga mięśnie czworogłowe ud i mięśnie biodrowo-lędźwiowe👉 działa terapeutycznie przy rwie kulszowej👉 łagodzi bóle związane ze zwyrodnieniami kręgosłupa👉 rozciąga boki tułowia👉 wzmacnia i uelastycznia kręgosłup👉 tonizuje nerki i wątrobę👉 otwiera klatkę piersiową i ułatwia oddychanie👉 zwiększa zdolność do koncentracji👉 stymuluje narządy rozrodcze i trawienne📢 Więcej informacji o korzyściach i przeciwskazaniach do wykonywania tej pozycji znajdziesz na naszym blogu ➡️ bit.ly/PozycjaKsięzyca📢 Po więcej asan na biodra i kręgosłup wskocz do Internetowego Studia PortalYogi ➡️ bit.ly/JogaWStudioPY

Posted by PortalYogi on Tuesday, June 5, 2018

Aby praktykować tę asanę, musisz mieć w miarę dobre poczucie równowagi i dość elastyczne biodra i pachwiny.

To pozycja jedna z oszukańczych. Wygląda na łatwą, ale są w rzeczywistości jest dość trudna.

Jest to pozycja jest idealna dla rowerzystów i biegaczy, a także bardzo korzystana dla tych, którzy mają pracę w biurze, ponieważ zbawiennie działa na dolną część pleców.

Anjaneyasana otwiera klatkę piersiową,
serce i płuca.

To “buduje” ciepło w ciele i działa niezwykle dobrze dla tych, którzy ciężko sobie radzą z jesienną i zimową aurą.

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

anjaneyasna

Mantra do pozycji Anjaneyasana

Ponieważ ta pozycja jest boskim związkiem z Hanumanem, mądrością i mocą, mantra Hanumana o sukcesie jest doskonałym partnerem do ćwiczeń.

Marut nandan namo namah
Kaszt bhanjan namo namah
Asur nikandan namo namah
Shri ram dhootam namo namah.

Teraz, gdy wiesz jak to zrobić Anjaneyasana, na co czekasz?

Ta asana to to czego potrzebuje każdy z nas – rozciąga ciało i uspokaja umysł.

Jestem pewna, że poczujesz się wolny od napięć, odświeżony i pełen energii.


Zgodnie z filozofią jogi, zamknięte biodra wpływają na nasze ciało, umysł i stan emocjonalny.

PIERWSZA POMOC DLA TWOICH BIODER i KRĘGOSŁUPA to praktyka jogi!
Wejdź do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Moc zdrowego Kręgosłupa

moc zdrowego kręgosłupa

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.