Magdalena Bałdys

Czy mogę zjeść śniadanie przed praktyką jogi?

Ze względu na mój plan dnia preferuję praktykować jogę rano niż wieczorem. I tu pojawia się pytanie: czy mogę zjeść śniadanie przed jogą?

Hej! Ze względu na mój plan dnia preferuję praktykować jogę rano niż wieczorem. Mam jednak problem, ponieważ nie wiem, czy mogę ćwiczyć na pusty żołądek? Czy mogę zjeść śniadanie przed jogą?
Użytkowniczka Internetowego Studia PortalYogi

Nasze ciało podczas snu oczyszcza się i regeneruje, dlatego jogę najlepiej praktykować z samego rana przed pierwszym posiłkiem.

Organizm jest oczyszczony, a ciało przygotowane do nowych wyzwań.

Po drugie, jeżeli podczas praktyki wykonujesz ćwiczenia na brzuch, jak np. Nauli Kriya czy Uddiyana Bandha, to wskazane jest mieć pusty żołądek.

śniadanie przed jogą

Poranek jest najlepszym czasem na praktykę jogi

Kolejnym powodem do porannego praktykowania jogi jest brak dolegliwości, które u niektórych mogą pojawić się w ciągu dnia.

Praktyka jogi z pełnym żołądkiem znacznie obniża komfort ćwiczeń i może doprowadzić do nieprzyjemnych dolegliwości takich jak zgaga czy choroba refluksowa.

Dodatkowo poranna praktyka jest dobrą rozgrzewką. Już 10-15 min jogi o poranku sprawi, że pobudzisz myślenie i ciało do działania.

Może spróbuj jogi zamiast porannej kawy?

Metafizycznie to ujmując: w „pustym” ciele jest dużo miejsca na rozwój ducha.

śniadanie przed jogą

Co i kiedy można jeść przed praktyką jogi? 

  • Ciężkostrawne posiłki należy zjeść przynajmniej 4 godziny przed praktyką jogi (szczególnie jeżeli wybierasz dania mięsne).
  • Lekki posiłek wegetariański lub sałatkę możemy zjeść 2 godziny przed praktyką.
  • Warzywa i owoce można zjeść przynajmniej godzinę przed praktyką.
  • Najlepiej unikać picia kolorowych, gazowanych napojów (nie tylko przed praktyką).
  • Jeżeli czujesz, że nie masz siły, energii i jest Ci słabo, możesz zjeść łyżkę miodu lub masła orzechowego, garść migdałów, banana, kostkę gorzkiej czekolady. Dostarczysz odpowiednią ilość kalorii nie obciążając żołądka.

śniadanie przed jogą

Warto podejść do porannej praktyki indywidualnie.

Jeżeli czujesz, że poranki nie są dobrym momentem na praktykę, to nie przejmuj się tym. Pamiętaj, że to joga jest dla Ciebie. Wybierz odpowiedni czas, miejsce i… po prostu praktykuj.


Ten wpis jest częścią serii pytań i odpowiedzi na temat praktyki jogi, na które odpowiada Magdalena Bałdys – instruktorka prowadząca w Internetowym Studiu PortalYogi. Aby móc osobiście porozmawiać w Magdą na Grupie Konsultacyjnej PortalYogi, dołącz do nas dzisiaj.

>> Załóż konto w Internetowym Studiu PortalYogi <<

banner mini blog Internetowe Studio PortalYogi

 

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.