7 Ćwiczeń Relaksacyjnych Mięśni Twarzy I Szyi

Spędzasz od kilku do kilkunastu godzin dziennie wpatrzony w ekran komputera? Siedząc w pracy czujesz sztywność w okolicach ramion i szyi lub masz po prostu dość ciągłego przyklejonego i sztucznego uśmiechu? Mam dla Ciebie rozwiązanie. Przygotowałam siedem prostych ćwiczeń relaksacyjnych, które sprawią, że Twoje sztywne i zmęczone mięśnie okolic szyi i twarzy ulegną rozluźnieniu. Zaczynamy!

relaksacja twarzy

Jeśli jesteś w pracy, skorzystaj z przysługującej Ci przerwy, bądź jeśli nie przeszkadza Ci obecność innych, po prostu usiądź wygodnie na krześle. W domu możesz użyć do tego łóżka, materaca lub podłogi. Weź dwa spokojne i głębokie oddechy, a następnie ustaw głowę prosto, patrząc na wprost.

1. Postaraj się rozluźnić mięśnie szyi, i pozwól aby Twój głowa swobodnie opadła w dół pod wpływem własnego ciężaru. Wróć do pozycji pierwotnej i powtórz ćwiczenie 5 razy. Kiedy już skończysz, pozwól, aby Twoja głowa jeszcze raz opadła i wykonaj nią w tym położeniu kilka ruchów wahadłowych w prawo i lewo. Powróć do pozycji wyjściowej.

2. Bardzo powolnym ruchem skręć głowę w lewą stronę. Pozostań w tej pozycji licząc do pięciu i takim samym ruchem, z rozluźnionymi mięśniami wróć do poprzedniej pozycji. Zmień stronę, i całość powtórz kilka razy.

3. Chowanie głowy w ramiona. Unieś ramiona w ten sposób, jakbyś chciał się w nich schować. Pozostań w tej pozycji przez chwilę, licząc do 5, po czym spokojnie powróć do pozycji wyjściowej, wyciągając na końcu głowę w górę i prostując swój kręgosłup. Powtórz 2-3 razy.

4. Zamknij oczy, po czym napnij każdy mięsień Twojej twarzy, i pozostań w tym stanie licząc do 5. Rozluźnij je, a po otwarciu oczu spróbuj poruszyć kilka razy skórą na czole. Całość powtórz dwa razy.

5. Wytrzeszcz: zamknij oczy i postaraj się mocno zacisnąć powieki. Policz do trzech, rozluźnij mięśnie i następnie otwórz je jak najszerzej potrafisz robiąc tzw. wytrzeszcz. Również wytrzymaj ten sam okres czasu i powtórz trzy razy.

6. Rozluźnij mięśnie otaczające dolną część Twojej twarzy i opuść szczękę wykonując nią kilka ruchów w prawo i lewo. Następnie wysuń ją do przodu i schowaj, wracając do pozycji wyjściowej. Powtórz kilka razy.

7. Strojenie miny: rozluźnij mięśnie twarzy i zamknij oczy. W jednym momencie otwórz szeroko oczy i usta oraz wystaw język patrząc w górę. Powtórz również kilka razy.

Po skończonych ćwiczeniach pozostań ze stanem rozluźnienia przez chwilę. Poczuj jak Twoja skóra nie jest już tak mocno napięta, a kark i szyja poddały się ćwiczeniom. Tych kilka prostych ćwiczeń pomoże Ci się odprężyć i zrelaksować. Możesz je stosować nawet kilka razy dziennie, zarówno w pracy jak i w domu.

Ćwiczenia te opracowałam na podstawie książki prof. Lesława Kulmatyckiego: „Lekcja Relaksacji”.



O autorze

Ulla Wilczyńska-Kalak
Przygodę z jogą rozpoczęła w 2004 roku podczas studiów podyplomowych na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Kontynuowała w Australii, gdzie poznała wielu wyjątkowych australijskich i amerykańskich nauczycieli. Pod ich okiem doskonaliła swoje umiejętności i współpracowała jako asystent jogi.

Po powrocie do Polski, założyła w Poznaniu studio Namaste Yoga, gdzie wraz z innymi instruktorami uczy różnych stylów jogi. Razem z Portal Yogi stworzyła kurs video z jogą twarzy, power yogi i vinyasa jogi.

Inne artykuły tego autora