Ból Szyi? Spróbuj Jogi!

Siedzący tryb pracy, długa jazda samochodem i zmiany zwyrodnieniowe to najczęstsze przyczyny bólu karku i szyi.
Wiele informacji można znaleźć na temat radzenia sobie z bólem w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. O wiele mniej uwagi poświęca się bólom w odcinku szyjnym kręgosłupa, którego doświadcza więcej niż połowa dorosłych. Ból w obszarze szyi może mieć różnorakie pochodzenie, może być na przykład konsekwencją poważnych urazów takich jak pęknięcia, złamania lub zakażenie. W takich przypadkach konieczna jest konsultacja z lekarzem .

Joga dla wyrównania ciała i zredukowania napięcia.

Jeśli po przeprowadzonych badaniach mamy pewność, ze ból w okolicy karku i szyi nie jest spowodowany poważnym urazem, nie pozostaje nam nic innego jak niekonwencjonalne metody leczenia. W tym przypadku zażywanie tabletek przeciwbólowych może na dłuższą metę przynieść więcej problemów niż korzyści. Joga jest jednym ze skuteczniejszych sposobów zarówno przeciwdziałania takim bólom, jak i ich łagodzenia.
Zacznijmy od przyjrzenia się swojej posturze. Już kiedy robimy Pozycję Góry, czyli jedną z podstawowych asan, mamy do czynienia z pracą nad likwidowaniem nierówności wynikającej z naszych nawyków dotyczących ustawiania ciała. Ta podstawowa pozycja obnaża nasze złe przyzwyczajenia i pokazuje z czego mogą brać się problemy zdrowotne, związanie z chronicznymi bólami w różnych częściach ciała. Poprzez praktykę jogi możemy wzmocnić pewne grupy mięśni, które są w naszym ciele słabsze i z drugiej strony rozciągnąc te, które tego potrzebują. Ta praca pozwala osiągnąć „neutralną” pozycję ciała w tych najprostszych pozycjach jogicznych.
Wiele asan wzmacnia bezpośrednio mięsni szyi i rozciąga je. Doskonałym przykładem jest pozycja Kobry, która wzmacnia tylną część szyi w tym samym czasie rozciągając jej przednią stronę. Idąc dalej- pozycja Trójkąta, która wymaga skręcenia szyi co powoduje wzmacnianie mięśni z jednej strony i rozciąganie z drugiej.
Bardzo ważnym elementem w pracy nad łagodzeniem bólu w odcinku szyjnym jest rozluźnienie tego miejsca. Jednym z prawdopodobnie najprostszych i najbezpieczniejszych sposobów jest poddanie głowy sile grawitacji. Taką pracę możemy uzyskać na przykład w psie z głową w dół, gdzie głowa i szyja powinny zostać niejako podwieszone przy zupełnym ich rozluźnieniu. Psa z głową w dół warto wykonać w wariancie z drugą osobą, która może przejąć częściowo pracę naszych rąk i nóg, co pozwoli na jeszcze pełniejsze odprężenie odcina szyjnego.
Joga proponuje też nieco bardziej intensywną pracę w tym obszarze, ja jednak odradzałabym ją początkującym joginom. Stanie na głowie czy na barkach, wykonywane nieprawidłowo, może czasami wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.