Magdalena Bałdys

Purvottanasana – Rozciąganie Przodu Ciała

Purva – Wschód, Uttana – Intensywne rozciąganie, Asana – Poza

Purvottanasana  dosłownie oznacza intensywny odcinek skierowany na wschód. Wschód również oznacza przód ciała i zwykle jest to kierunek rodzącego się potencjału i nowych początków.
Typ: wygięcia do tyłu

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Purvottanasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Poziom Początkujący:
Styl: Vinyasa Yoga
Czas: 30 – 60 sekund w pozycji
Rozciąganie: ramiona, nadgarstki, nogi
Wzmacnianie: ramiona, klatka piersiowa, kostki przednie

Jak wykonać pozycję Purvottanasana?

  1. Usiądź w Dandasanie. Połóż dłonie za biodrami tak, aby opuszki palców były skierowane w stronę stóp. Zegnij kolana, kładąc stopy na podłodze, które muszą być rozstawione na szerokość biodra.
  2. Oddychaj.  Mocno przyciskaj dłonie i stopy do podłogi. Podnieść biodra tak, aby znajdowały się w tej samej linii co ramiona. Twoje ręce muszą być wyprostowane.
  3. Zaangażuj mięśnie kręgosłupa, wyprostuj nogi i kieruj palce na zewnątrz. Podnieś biodra tak wysoko, jak możesz, i utrzymuj swoje pośladki spięte
    i mocne.
  4. Unieś klatkę piersiową a ramiona przenieś za plecy. Delikatnie opuść głowę do tyłu.
  5. Oddychaj i wytrzymaj w pozycji od 30 do 60 sekund.

Purvottanasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Kontuzja nadgarstka
  • Obrażenia szyi
  • Problemy z kręgosłupem
  • Ciąża

Porada dla początkujących

Na samym początku, jeżeli masz trudności z wykonaniem tej asany używaj krzesełka dla wsparcia, aż poczujesz się komfortowo. Usiądź na krawędzi krzesła i owiń ręce wokół pleców. Zrób wdech i unieś miednicę, a następnie każdą nogę. Przytrzymaj asanę przez kilka sekund i zwolnij.

Propozycja dla zaawansowanych

Nie ma zaawansowanych pozycji dla tej asany.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Purvottanasana

Kilka najważniejszych zalet wykonywania pozycji Purvottanasana:

  • Wzmacnia plecy, nadgarstki, nogi i tricepsy.
  • Rozciąga przednią część ciała, klatkę piersiową, kostki.
  • Pobudza i dodaje energii.

Nauka o pozycji Purvottanasana

Purvottanasana Pozwala sercu podnieść się wysoko i wznosić wewnętrzne światło. Niemal zawsze ustalamy nasze ograniczenia i wyznaczamy granice. Ta asana otwiera i pomaga nam wyjść poza te lęki i obawy. Ogromna siła uformowana w ramionach  i kręgosłupie daje nam odwagę, by oderwać się od ciemności i błyszczeć.

Pozycje rozwijające

  • Urdhva prasarita padasana – Podnoszenie obu nóg
  • Viparita karani – Łatwa pozycja odwrócona

Kontrpozycje

  • Śalabhasana – Świerszcz
  • Navasana – Łódź

Purvottanasana jest dobrym początkiem, aby odpuścić i otworzyć swoje serce na wielkie możliwości.

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogis na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy I problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację.W Internetowym Studiu PortalYogi prowadzi zajęcia w stylu yin&yang joga, vinyasa dla początkujących oraz uczy podstaw pranajamy.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Jeste autorką Jogapodcast w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Tworzy klimatyczne miesce w sieci specjalnie dla kobiet: Boginie Jogi – kobieca praktyka z gracją. Ruch i joga towarzyszą jej od najmłodszych lat.

Jest certyfikowanym nauczycielem hatha jogi, posiada dyplom TTC Yin Joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.