Magdalena Bałdys

Janu Sirsasana, czyli Głowa Do Kolana. Instrukcja wykonania

Ta asana może być wyzwaniem, szczególnie dla mężczyzn, ponieważ istotne jest, aby całe ciało było mocno rozciągnięte

Janu Sirsasana jest asaną, która jest jest częścią pierwszej serii Ashtanga jogi . Chociaż asana brzmi podobnie do Sirsasany, nie ma z nią nic wspólnego i nie wygląda na coś podobnego.

Typ: Skłon do nóg
Dristi (punkt skupienia wzroku): koniuszek nosa

Janu – Kolano,
Sirsa – Głowa, Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Janu Sirsasana?


Poziom: Początkujący
Styl: Ashtanga Yoga
Czas: 30-60 sekund na każdą nogę
Rozciąganie: kręgosłup, ramiona, ścięgno udowe, pachwina
Wzmacnianie: plecy

Janu Sirsasana

Jak wykonać pozycję Janu Sirsasana?

  1. Usiądź na podłodze w pozycji Dandasana, wyprostuj kręgosłup.
  2. Zegnij prawe kolano, kładąc spód prawej stopy na wewnętrznej części lewego uda. Twoja prawa noga i kolano powinny być przyciśnięte do podłogi.
  3. Twoja klatka piersiowa i pępek powinny dotykać lewej nogi.
  4. Oddychaj. Rociągnij swój brzuch i klatkę piersiową.
  5. Ponownie wyprostuj się i rozłóż ciężar ciała równomiernie na obu pośladkach. Aktywuj bandhy, przyciągnij pępek do kręgosłupa.
  6. Na wydechu wyciągnij tułów do przodu i złap się rękoma za lewą stopę. Zrób wklęsłe plecy. W zależności od Twoich możliwości, chwyć kostkę lub złap się za nadgarstek za stopą. Jeśli obie te opcje są dla Ciebie nieosiągalne – użyj paska.
  7. Z wydechem zacznij rozszerzać łokcie na boki i wyciągnij tułów jeszcze bardziej do przodu. Oprzyj czoło na lewym goleniu.
  8. Rotuj udo wyprostowanej nogi do środka, a zgiętej nogi na zewnątrz. Z każdym wydechem staraj się coraz pełniej rozluźnić, zachowując pracę nóg.
  9. Pozostań w pozycji od 30-60 sekund a następnie na wdechu wyprostuj się i przejdź do Dandasany. Powtórz na drugą stronę.

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Biegunka
  • Astma
  • Urazy kolan (podłóż pod nie koc lub klocek)
  • Przepuklina dysku lędźwiowego
  • Poważny uraz kręgosłupa

Porada dla początkujących

Najpierw upewnij się, że zgięta stopa znajduje się zawsze obok prostej nogi i nie przesuwa się na dól, i kiedy patrzysz w dół, powinieneś widzieć podeszwę stopy.

Musisz również upewnić się, że wygięta noga jest aktywna. Poszerz stopę i dociśnij piętę do wewnętrznej pachwiny prostej nogi.

Już w Studio Sesja: Skręty w Jodze Iyengara – Pobudź Swój Metabolizm!

❗️A w Studio jest już dostępna Sesja Tygodnia: Skręty w Jodze Iyengara – Pobudź Swój Metabolizm 💥 (dla początkujących!) ➡️ bit.ly/JogaMetabolizm🎥 A już dziś naucz się jednej z pozycji tej sesji 👇 Parivrtta Janu Sirsasana 🧘‍♂️ Adam Ślęczek dokładnie wytłumaczy Ci, jak krok po kroku ją wykonać. 👌 ❗️A skręty w jodze to prawdziwy masaż dla organów wewnętrznych. Podczas praktyki poprawia się krążenie, a ciało oczyszcza się z toksyn.Zyskujesz nową energię i czujesz się lekko i dobrze. 🤩Wejdź do Studia i zacznij praktykę skrętów na pobudzenie przemiany materii ➡️ bit.ly/JogaMetabolizm

Posted by PortalYogi on Wednesday, July 24, 2019

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Janu Sirsasana

  • Uspokaja umysł
  • Rozciąga brzuch, ścięgna udowe i ramiona
  • Stymuluje prace wątroby i nerek
  • Poprawia trawienie
  • Łagodzi bóle głowy, niepokój i zmęczenie
  • Leczy bezsenność, zapalenie zatok i wysokie ciśnienie krwi
  • Podczas ciąży ta asana może wzmocnić mięśnie pleców (ale można ją praktykować tylko do drugiego trymestru).

Nauka o Janu Sirsasanie

Ta asana może być wyzwaniem, szczególnie dla mężczyzn, ponieważ istotne jest, aby całe ciało było mocno rozciągnięte.

Chociaż ta asana tłumaczona jest jako przybliżenie głowy do kolana, dotykanie głowy do kolan nie jest tak ważne, jak utrzymywanie rozciągniętego tułowia przez całą pozę.

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

Potrzeba zarówno cierpliwości, jak i dyscypliny, aby poprawnie wykonać tą asanę. Ten skłon pomoże Ci w wykonywaniu trudniejszych asan, uelastyczni ciało i uspokoi umysł.


Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Zmień swoje życie z jogą.

7 tygodniowa podróż, która pozwoli Ci zadbać o Twoje ciało, umysł i ducha. Tydzień po tygodniu. Zaczniesz żyć tu i teraz, nauczysz się rozumieć swoje emocje, staniesz się bardziej pewny siebie, połączysz ze swoim sercem i intuicją. Poczujesz równowagę i harmonię.

zmień swoje życie z jogą

Magdalena Bałdys

Nauczycielka Hatha Jogi (RYS200), Yin Jogi (YACEP)

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących. Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.