Portal Yogi

Virabhadrasana II, czyli Pozycja Wojownika II. Jak ją wykonać?

Jak wykonać pozycję Virabhadrasana II (Pozycję Wojownika II). W tym artykule znajdziesz wideo!

Virabhadrasana II pochodzi od mitologicznej postaci stworzonej przez Śiwę zwanej Veerabhadrą. Veera w sanskrycie oznacza bohatera, Bhadra oznacza przyjaciela, a asana oznacza postawę. Ta postawa jest jedną z najbardziej zgrabnych pozycji w jodze. Świętuje osiągnięcia mitycznego wojownika.

nauka asan

Typ: Pozycja Stojąca
Dristi (punkt skupienia wzroku): przed siebie

Vira – Wojownik, Odważny,
Bhadra  – Dobry, Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Virabhadrasana II?
Poziom Początkujący
Styl: Vinyasa
Czas: 30 sekund w pozycji
Powtarzanie: Raz na każdą nogę
Rozciąganie: Kostki, pachwiny, ramiona, nogi, płuca, klatka piersiowa
Wzmacnianie: Kostki, nogi

Virabhadrasana I, II i III

Pozycja Wojownika (Virabhadrasana) występuje w 3 wariantach💥To piękne i pełne wyzwań pozycje 💞 pochodzące od wielkiego bohatera, wojownika Virabhadry, z hinduskiej mitologii.W poniżym video Basia zaprezentue Ci 3 wariany Virabhadrasany💞⬇Spróbuj sam, w swoim własnym tempie wykonać to flow. Wszystkie trzy pozycje wzmacniają nogi, ramiona i mięśnie rdzenia.⭐Wszystkie też rzucają nam wyzwanie, aby znaleźć siłę i odwagę do wychodzenia z własnych ograniczeń i słabości⭐Co ważne! Praktykujemy Virabhadrasanę, nie po to, by tolerować przemoc ⛔ !!! ale po to aby powstrzymać nasze ego 😲 rozwijać siłę i odwagę 💥 do robienia właściwych rzeczy w trudnych sytuacjach.Powodzenia:) 💪

Posted by PortalYogi on Thursday, January 31, 2019

Jak wykonać pozycję Virabhadrasana II

  1. Stań w Tadasanie.
  2. Weź głęboki wdech i z wydechem przejdź do szerokiego rozkroku, do pozycji Utthita Hasta Padasana.
  3. Obróć prawą stopę na zewnątrz o około 90 stopni, a lewą stopę do wewnątrz o około 15 stopni. Upewnij się, że pięta prawej stopy jest idealnie wyrównana do środka lewej stopy.
  4. Unieś ręce do boku, tak aby znajdowały się na wysokości ramion i ułóż je równolegle do podłogi.
  5. Weź głęboki wdech i zegnij prawe kolano. Ważne jest, aby kolano znajdowało się w jednej linii z kostką.
  6. Delikatnie obróć głowę i spójrz w prawo.
  7. Gdy już poczujesz się komfortowo, możesz zniżyć swoje biodra, wypychając miednicę w dół.
  8. Oddychaj głęboko i wytrzymaj w pozycji 30 sekund.

Przeciwwskazania

  • Schorzenia kręgosłupa
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Problemy z kolanami
  • Problemy z karkiem

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Virabhadrasana II

  • Wzmacnia ramiona, nadgarstki, barki i mięśnie brzucha
  • Uelastycznia i wzmacnia mięśnie nóg
  • Usuwa skurcze łydek i ud
  • Uelastycznia mięśnie pleców
  • Otwiera biodra
  • Zwiększa poczucie równowagi
  • Stymuluje narządy jamy brzusznej
  • Rozciąga i wzmacnia ramiona

Pozycje rozwijające

Kontrpozycje

Praktykowanie tej asany wzmacnia równowagę i siłę woli. Może wydawać się łatwa, ale jest to wyzwanie, które warto podjąć.


Chcesz nauczyć się podstawowych asan? Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: Nauka asan z Ullą. T zbiór kilkunastu pozycji w jodze, pokazanych krok po kroku, aby wesprzeć Twoją praktykę.

nauka asan

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.