8 Powodów Dlaczego Warto Praktykować Jogę Iyengara W Nowym Roku

Wkroczyliśmy w Nowy Rok i jak to mamy w zwyczaju, ustalamy nowe plany, cele i wyzwania, aby w kluczowych obszarach naszego życia, zaistniały pozytywne zmiany. Chcemy być zdrowsi, mieć więcej energii, mniej stresu i więcej czasu dla siebie…

W jaki sposób akurat joga może nam pomóc w realizacji tych najważniejszych noworocznych celów? Oto 8 powodów, dla których warto wprowadzić ten styl jogi do codziennego życia w 2019 roku!

1. Odnajdziesz równowagę

Wielu z nas prowadzi nie do końca zdrowy styl życia, który objawia się tym, że pochłaniamy w biegu niskiej jakości jedzenie, zbyt dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej, reagujemy na wiele zewnętrznych czynników gwałtownie – stresując się i nie potrafiąc zredukować silnego napięcia. W efekcie ciało zaczyna się „zamykać” – odczuwamy zagubienie, spadek formy i energii, obniżoną odporność…

Jeżeli ten stan rzeczy dotyczy także ciebie, to Joga Iyengara pomoże ci powrócić do równowagi.

Praktyka Jogi Iyengara opiera się na idei “alignment”. Choć z pozoru tylko odpowiednio ustawiasz swoje ciało w asanach, w rzeczywistości, powoli na właściwe miejsce wracają najważniejsze elementy Twojego życia.

Ciało, umysł i emocje są ze sobą połączone, dlatego, jeżeli ciało wytrwa w pozycji balansowej, otwierającej, podąży za tym twój umysł, a także emocje. Praktyka sprawi, że zaczniesz być w kontakcie ze sobą i zaspokajać faktyczne potrzeby twojego ciała i umysłu.

portalyogi joga Iyengara

2. Poprawisz postawę

Joga Iyengara to głęboka praca z kręgosłupem, postawą i poczuciem równowagi. Dzięki niej zaczniesz pewniej stąpać po ziemi. Zdrowy kręgosłup to podstawa twojego ciała, centrum dowodzenia i siły, a dzięki praktyce jogi ukształtujesz nawyk zachowania właściwej postawy ciała – zarówno w pozycjach stojących, jak i siedzących.

3. Poznasz uspokajającą moc oddechu

Podczas praktyki Jogi Iyengara nauczysz się oddychać głęboko nawet wtedy, gdy twoje ciało jest bardzo zmęczone wymagającą sesją.

Pogłębiony oddech dotlenia organizm, sprawia, że zwiększa się koncentracja i skupienie. Spokojny, głęboki oddech to także sygnał dla ciała, że wszystko jest w porządku, nie ma zewnętrznych zagrożeń – dzięki czemu zmniejsza się poziom stresu. W dłuższej perspektywie, dzięki regularnej praktyce, poziom napięcia w ciele obniży się, a ty będziesz w stanie zachować spokój nawet w trudnych sytuacjach.

portalyogi joga iyengara

4. Zregenerujesz ciało i umysł

Połączenie ruchu i oddechu odpręża i regeneruje. W określonych pozycjach napinasz, rozciągasz, ale też rozluźniasz często spięte mięśnie i tkanki. Określone pozycje w jodze oraz ich rytmiczna zmiana w trakcie sesji, wpływa na lepsze ukrwienie tkanek ciała (otrzymują one optymalną ilość tlenu i substancji odżywczych) i zwiększenie wydalania niepotrzebnych składników przez nerki. Dodatkowo zostaje pobudzony do bardziej wydajnej pracy układ immunologiczny.

5. Nauczysz się być „tu i teraz”

Joga Iyengara to głębokie wejście w asany. Skupisz się na pracy swojego ciała, wsłuchasz w instrukcje nauczyciela i w rezultacie skoncentrujesz na chwili obecnej. Regularna praktyka oraz towarzyszące jej skupienie pomoże Ci nauczyć się świadomości swojego ciała, jego ograniczeń, ale też pełnej jego akceptacji.

6. Nauczysz się wyciszać

Każda sesja jogi w nurcie Iyengara kończy się relaksacją. To ważne, aby nie rezygnować z tej części praktyki i pozwolić sobie pozostanie kilka minut w świadomym bezruchu np. w Savasanie. Pozycje relaksacyjne usuwają zmęczenie po praktyce i przynoszą spokój umysłu. Możesz tę naukę wykorzystać na co dzień – jeśli nauczysz się na macie dawać sobie czas na wytchnienie i zebranie sił, to i w życiu wyczujesz moment, kiedy niezbędny jest odpoczynek i co ważne, pozwolisz sobie na niego!

PORTALYOGI JOGA IYENGARA

7. Poznasz i pokochasz siebie 

Podczas praktyki jogi Iyengara zaobserwujesz swoje ciało i myśli jak nigdy wcześniej. Rozpoznasz zarówno swoje słabe, jaki mocne strony A poznanie to pierwszy krok na Twojej drodze do akceptacji siebie.

8. Uwierzysz w swoje możliwości 

Mówimy, że joga jest dla każdego. Ale to właśnie Iyengar opracował metodę z wykorzystaniem pomocy (klocki, paski itp.), dzięki którym absolutnie każde ciało, nawet to z ograniczeniami, może wejść w asany i odczuć ich korzyści. Ty także!

Akcesoria pozwolą Ci wejść w pozycje z odpowiednim ułożeniem ciała i odczuć wszystkie korzyści z nich płynące. Użycie akcesoriów pozwali Ci na bardziej świadome zaangażowanie ciała w praktykę – utrzymując klocek lub pasek odkrywasz, w jaki sposób odpowiednio używać mięśni i ich napięcia, by wykonać wybraną pozycję.


Chcesz rozpocząć regularną praktykę jogi w nurcie Iyengara?

Jeżeli, tak to Idealne się składa! ?

Już 21 stycznia w Internetowym Studio PortalYogi rozpoczynamy wyzwanie: 30 Dni z Jogą – Wstęp do Praktyki Jogi! To 30 sesji video na każdy kolejny dzień wyzwania i olbrzymia dawka codziennej motywacji dla Ciebie (e-maile i powiadomienia na jogowej grupie).

Zobacz wszystkie szczegóły i korzyści tego wyzwania — > KLIK, KLIK

 

 



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora