Małgorzata Kobus-Kwiatkowska

Chcesz pozbyć się bólu kręgosłupa? Wzmacniaj brzuch i grzbiet!

Ból kręgosłupa bardzo często spowodowany jest osłabieniem mięśni, które podtrzymują twój kręgosłup – czyli mięśni brzucha i grzbietu

Ból kręgosłupa bardzo często spowodowany jest osłabieniem mięśni, które podtrzymują twój kręgosłup – czyli mięśni brzucha i grzbietu. Tak dzieje się zwykle kiedy prowadzisz mało aktywny tryb życia lub uprawiasz sporty, które nie angażują mięśni brzucha i grzbietu (jak na przykład bardzo popularne ostatnio bieganie).

moc zdrowego kręgosłupa

Co dają silne mięśnie grzbietu i brzucha?

Mięśnie brzucha i grzbietu nadają Twojemu kręgosłupowi charakterystyczną krzywiznę w kształcie litery S.

Osłabione mięśnie brzucha i grzbietu przyczyniają się do odkształcenia Twojego kręgosłupa, co w konsekwencji prowadzi do bólu.

ból kręgosłupa

Dlatego, żeby uniknąć bólu kręgosłupa należy: po pierwsze wzmacniać mięśnie brzucha, po drugie: wzmacniać mięśnie pleców.

Posłuchaj Facebook Live, w którym Magda Bałdys mówi o tym, dlaczego warto zadbać o mocny brzuch:

Porozmawiajmy o brzuchu! 🙂 Live z Magdą Bałdys pomoże Ci zadbać o Twoje centrum. Bo Power Brzuch to nie tylko dobry look w bikinii. To też zdrowy kręgosłup, poprawna postawa, lepszy metabolizm i wiele więcej! Dołącz do rozmowy!A jeśli tak jak my nie możesz doczekać się wyzwania Power Brzuch, to już dzisiaj czekamy na Ciebie w Studio. Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu Power Brzuch! Zyskaj dostęp do ponad 180 sesji jogi i każdego dnia odkrywaj różne barwy jogi! 😀 → portalyogi.pl/wyzwania/power-brzuch

Posted by PortalYogi on Monday, May 20, 2019

Mocne mięśnie brzucha to:

  • dobra postawa: mięśnie brzucha stabilizują kręgosłup i zapobiegają jego przeciążeniom. Osoby pracujące w pozycji siedzącej mają osłabione mięśnie brzucha, a to przekłada się na ból kręgosłupa lędźwiowego
  • prawidłowe trawienie: skracanie i wydłużanie mięśni brzucha powoduje zmianę kształtu w jamie brzusznej, co wpływa na narządy wewnętrzne i trawienie
  • prawidłowe oddychanie: mięsień poprzeczny brzucha splata się z włóknami przepony, w związku z tym jest mięśniem, który równoważy pracę przepony. Jeżeli ten mięsień jest wiotki lub zbyt napięty – będzie zakłócał pracę przepony

Jakie asany wzmocnią brzuch?

1. Khumbakasana – Deska

joga na mięśnie brzucha Khumbakasana

2. Navasana – Okręt (uproszczona i pełna)

joga na mięśnie brzucha Navasana
joga na mięśnie brzucha

3. Urdhva Dandasana – Wzniesiony Kij (etap 1-2 x5 powtórzeń)

joga na mięśnie brzucha Urdhva Dandasana

Urdhva Dandasana

4. Uttana Padasana – Uniesione ręce i nogi

Uttana Padasana

5. Dandasana utpluthih – Uniesienie w kiju

 Dandasana utpluthih

Jakie asany wzmocnią plecy?

1. Purvottanasana – Intensywne rozciąganie przodu ciała

asany na wzmocnienie pleców

2. Matsyasana – Ryba

asany na wzmocnienie pleców

3. Setu Bandhasana – Budowa mostu (etap/pełna)

etap:

asany na wzmocnienie pleców

pełna:

setu-bandhasana-budowanie-mostu

 


Dołącz do wyzwania: Moc zdrowego kręgosłupa w Internetowym Studiu Portal Yogi.

moc zdrowego kręgosłupa

 

Małgorzata Kobus-Kwiatkowska

Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.