Portal Yogi

Chcesz pozbyć się bólu kręgosłupa? Wzmacniaj brzuch i grzbiet!

Ból kręgosłupa bardzo często spowodowany jest osłabieniem mięśni, które podtrzymują twój kręgosłup – czyli mięśni brzucha i grzbietu

Ból kręgosłupa bardzo często spowodowany jest osłabieniem mięśni, które podtrzymują twój kręgosłup – czyli mięśni brzucha i grzbietu. Tak dzieje się zwykle kiedy prowadzisz mało aktywny tryb życia lub uprawiasz sporty, które nie angażują mięśni brzucha i grzbietu (jak na przykład bardzo popularne ostatnio bieganie).

moc zdrowego kręgosłupa

Co dają silne mięśnie grzbietu i brzucha?

Mięśnie brzucha i grzbietu nadają Twojemu kręgosłupowi charakterystyczną krzywiznę w kształcie litery S.

Osłabione mięśnie brzucha i grzbietu przyczyniają się do odkształcenia Twojego kręgosłupa, co w konsekwencji prowadzi do bólu.

ból kręgosłupa

Dlatego, żeby uniknąć bólu kręgosłupa należy: po pierwsze wzmacniać mięśnie brzucha, po drugie: wzmacniać mięśnie pleców.

Posłuchaj Facebook Live, w którym Magda Bałdys mówi o tym, dlaczego warto zadbać o mocny brzuch:

Porozmawiajmy o brzuchu! 🙂 Live z Magdą Bałdys pomoże Ci zadbać o Twoje centrum. Bo Power Brzuch to nie tylko dobry look w bikinii. To też zdrowy kręgosłup, poprawna postawa, lepszy metabolizm i wiele więcej! Dołącz do rozmowy!A jeśli tak jak my nie możesz doczekać się wyzwania Power Brzuch, to już dzisiaj czekamy na Ciebie w Studio. Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu Power Brzuch! Zyskaj dostęp do ponad 180 sesji jogi i każdego dnia odkrywaj różne barwy jogi! 😀 → portalyogi.pl/wyzwania/power-brzuch

Posted by PortalYogi on Monday, May 20, 2019

Mocne mięśnie brzucha to:

  • dobra postawa: mięśnie brzucha stabilizują kręgosłup i zapobiegają jego przeciążeniom. Osoby pracujące w pozycji siedzącej mają osłabione mięśnie brzucha, a to przekłada się na ból kręgosłupa lędźwiowego
  • prawidłowe trawienie: skracanie i wydłużanie mięśni brzucha powoduje zmianę kształtu w jamie brzusznej, co wpływa na narządy wewnętrzne i trawienie
  • prawidłowe oddychanie: mięsień poprzeczny brzucha splata się z włóknami przepony, w związku z tym jest mięśniem, który równoważy pracę przepony. Jeżeli ten mięsień jest wiotki lub zbyt napięty – będzie zakłócał pracę przepony

Jakie asany wzmocnią brzuch?

1. Khumbakasana – Deska

joga na mięśnie brzucha Khumbakasana

2. Navasana – Okręt (uproszczona i pełna)

joga na mięśnie brzucha Navasana
joga na mięśnie brzucha

3. Urdhva Dandasana – Wzniesiony Kij (etap 1-2 x5 powtórzeń)

joga na mięśnie brzucha Urdhva Dandasana

Urdhva Dandasana

4. Uttana Padasana – Uniesione ręce i nogi

Uttana Padasana

5. Dandasana utpluthih – Uniesienie w kiju

 Dandasana utpluthih

Jakie asany wzmocnią plecy?

1. Purvottanasana – Intensywne rozciąganie przodu ciała

asany na wzmocnienie pleców

2. Matsyasana – Ryba

asany na wzmocnienie pleców

3. Setu Bandhasana – Budowa mostu (etap/pełna)

etap:

asany na wzmocnienie pleców

pełna:

setu-bandhasana-budowanie-mostu

 


Dołącz do wyzwania: Moc zdrowego kręgosłupa w Internetowym Studiu Portal Yogi.

moc zdrowego kręgosłupa

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.