Portal Yogi

10 powodów, dla których warto rozpocząć poranek z jogą

Poranna joga to sposób w jaki rozpoczynasz dzień. Może okazać się bezcenna dla samopoczucia na następne godziny.

Poranna joga to sposób, w jaki rozpoczynasz dzień. Może okazać się bezcenna dla samopoczucia na następne godziny. Ten poranny czas, wpływa na jakość myślenia, zachowania oraz odbierania rzeczywistości przez cały dzień.

Warto więc, aby były to moment inspirujący i pozytywny. W dzisiejszym poście znajdziesz 10 powodów, dla których naprawdę warto rozpocząć dzień z nawet 10-minutową porcją jogi.

banner blog

1. Poranna joga napełnia twoje życie pozytywnymi intencjami

Kiedy wypowiadamy intencję lub pragnienie, nadajemy naszym myślom kierunek działania.

To samo zjawisko zachodzi, kiedy siadasz na macie i zasiewasz ziarenko pozytywności w twoim umyśle każdego poranka. Dzięki temu przez następne godziny dysponujesz czasem, aby to ziarenko podlewać swoimi myślami, słowami i czynami.

poranna joga

2. Staniesz się spokojniejszy i przygotowany na wszystko, co może się przydarzyć

Jeśli należysz do grona osób, które, zanim podniosą się z łóżka, naciskają przycisk drzemki w telefonie co najmniej kilka razy, a później biegną z do pracy z niedojedzoną kanapką, na pewno spodoba ci się ta perspektywa.

Kiedy twój dzień rozpoczyna się w niekontrolowany i bałaganiarski sposób, sprawiasz, że przyciągasz w ten sposób jeszcze więcej niechcianych zdarzeń w stylu całej serii czerwonych świateł na drodze.

Spróbuj wstać chwilkę wcześniej i poświęcić nawet 10 minut na poranną praktykę jogi. W ten sposób staniesz się spokojniejszy, co zaowocuje tym samym podczas reszty twojego dnia.

3. Poranna joga zmieni się jakość twojego oddechu

Twój sposób oddychania ma znaczący wpływ na funkcjonowania systemu nerwowego, a pogłębiony oddech i odpowiednia ilość tlenu zagwarantują wspaniały dzień.

4. Ciało o poranku jest lekko zastane i sztywne

Leżenie całą noc, powoduje pewne sztywności i często nawet nie możemy osiągnąć tej samej pozycji, którą bezproblemowo osiągaliśmy poprzedniego wieczora.

Właśnie napotkałeś przed sobą idealną korzyść, którą możesz przynieść organizmowi stawiając wyzwanie swojemu ego.

Dlaczego?

Ponieważ nie możesz robić nic na siłę i swoją praktykę musisz dostosować do stanu aktualnego. Praktyka z samego rana daje ci szansę, aby naprawdę wsłuchać się w siebie oraz potraktować z szacunkiem to, co dzieje się na twojej macie, w tej konkretnej chwili.

Kiedy praktykujesz jogę raz w tygodniu – zmieniasz swój umysł. Kiedy dwa razy w tygodniu – zmieniasz swoje ciało. A praktykując codziennie – zmieniasz swoje życie.

 

Sprawdź nasz Plan praktyki na wrzesień i powoli, ale regularnie wróć z nami na matę! W tym Planie znajdziesz wiele krótkich praktyk, by w spokojnym tempie wejść znowu w swój wewnętrzny rytm.

5. Poranna joga sprzyja ciągłemu pozostawaniu w ruchu

Ciało ma tendencję do lenistwa, szczególnie rano, co może wpłynąć na spokojniejszą praktykę w tak wczesnych godzinach.

Dzięki powolniejszym ruchom możesz stworzyć unikalne połączenie między ciałem i umysłem, dając sobie sposobność na poruszanie się w naprawdę świadomy sposób.

A później? Po prostu kontynuuj i podąż z prądem swojego cudownego dnia.

6. Wytwarza pozytywną i kreatywną energię

Asany opierające się na stymulacji energii czakry sakralnej (Swadisthana) sprawiają, że kreatywność znacznie lepiej krąży w Twoim ciele.

Nie musisz być artystą, pisarzem czy muzykiem, by móc doceniać jej moc, ponieważ przejawi się ona i ukaże pozytywny wpływ w każdej rzeczy, której się dotkniesz.

Wypróbuj następujące asany:

7. Pomaga jeść w zbilansowany sposób w ciągu całego dnia

Kiedy poświęciłeś poranny czas, aby odżywić swoje ciało i umysł praktyką jogi, staniesz się mniej skłonny, aby kierować się emocjami podczas wyboru pożywienia.

Dzięki temu Twoje posiłki będą lepiej zbilansowane i zdrowsze.

8. Masz to z głowy na cały dzień

Joga rano czy wieczorem? Po bardzo wyczerpującym dniu odpuszczenie planowanej praktyki staje się bardzo łatwe.

Oto z kolejnych korzyści, które przynosi joga o poranku. Masz to z głowy na resztę dnia. Oznacza to, że po ciężkim dniu nie musisz już czuć się winny, ponieważ odbyłeś praktykę z samego rana – uff!

9. Joga pobudza metabolizm w naturalny sposób

Surya Namaskar, Setu Bhandasana oraz Ardha Matsyendrasana w naturalny sposób stymulują układ trawienny i metabolizm. Poranna joga jest lepsza niż poranna kawa.

joga rano

10. Joga rano wysyła pozytywną wiadomość do naszej podświadomości

Podświadomość jest bardzo potężna. Kiedy wstajemy rano i robimy coś tak wielce pozytywnego, jak joga, wysyła to wiadomość do naszego wnętrza, która mówi o tym, jak bardzo troszczymy się o nasze samopoczucie.

A jeszcze lepiej, kiedy dzieje się to regularnie, nasze działania będą podążały tą drogą we wszystkim, za co się weźmiemy. Proste.


Zadbaj o energię od samego rana! W Internetowym Studio PortalYogi znajdziesz specjalnie przygotowany program: Joga na poranki, który doda Ci sił na każdy dzień! Pomożemy Ci wykształcić zdrowy rytuał porannej praktyki.

Czekają na Ciebie zajęcia energetyzujące, wzmacniające i relaksujące.

Dołącz już dziś i zyskaj dostęp do tego wyzwania, do 30 innych wyzwań dostępnych w Studio oraz do 180 sesji jogi i medytacji!

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.

    [blog]
    [blog]
    [pop_up]
    [pop_up]
    [_wroc_na_mate_plan_praktyki_kalendarz]
    [_wroc_na_mate_plan_praktyki_kalendarz]