3 Pozycje Jogi Na Odblokowanie Ukrytych Emocji

Czy kiedykolwiek czułeś się zdenerwowany i nie byłeś w stanie jednoznacznie określić dlaczego? Te pozycje jogi pomogą Ci odblokować ukryte głęboko emocje. Musisz chcieć się otworzyć.

Rozpoznaj swoje emocje

Jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy zmagasz się sam ze sobą i próbujesz dowiedzieć się, co dokładnie tak bardzo Cię denerwuje, wiedz, że nie jesteś w tym sam. Jesteśmy w końcu tylko ludźmi. Często możesz potrzebować trochę czasu i miejsca, aby przetworzyć to, jak się czujesz i co – jeśli cokolwiek – chcesz z tym zrobić. Jeśli to zignorujesz, tego typu odłączenie się od Twojej jaźni może powodować stres, konflikty wewnętrzne, a nawet mieć negatywny wpływ na Twoje relacje z ludźmi.

Oddychanie, medytacja i poświęcanie czasu, aby spowolnić wszystko, może często zapewnić silniejsze połączenie z Twoim prawdziwym poczuciem siebie. Możesz to odnaleźć przez regularną praktykę jogi, ale również przez wprowadzenie do domowej praktyki tych trzech asan, które pozwolą odblokować i przetwarzać Twoje najgłębsze emocje.

1. Pozycja Gołębia/ Eke Pada Rajakapotasana

Pozycja gołębia

Pozycja Gołębia otwiera Twoją czakrę sakralną

Od pozycji Psa Z Głową W Dół, wysuń prawe kolano wzdłuż tylnej części prawego nadgarstka, a lewą nogę opuść, starając się zachować kwadratowe biodra. Jeśli jest Ci niewygodnie, możesz podtrzymać prawe biodro na macie.
Dostosuj ustawienie tylnej nogi, aby upewnić się, że znajduje się w centrum Twojej maty. Prawa noga może pozostać blisko lewego biodra lub jeśli jesteś w stanie, możesz też delikatnie przedłużyć ją do przodu tak, by była równoległa z górną częścią maty. Zacznij układać do przodu tułowie, obniżając przedramiona i spoczywając czołem na rękach lub macie.

Gołąb jest wspaniałym sposobem na otworzenie bioder i angażuje Twoją sakralną czakrę (Swadhihthana). Biodra to miejsce, w którym często magazynujemy nasze emocje, zwłaszcza tyczy się to kobiet. Gołąb pomoże otworzyć zarówno zginacze bioder i rotatory, a także może pomóc rozładować napięcie w dolnej części pleców.
Przebudzenie sakralnej czakry w dolnej części brzucha pomoże podłączyć Cię do swoich emocji, relacji i kreatywności. Poświęć trochę czasu na to, aby dostrzec też inne doznania Twojego ciała, pozwalając poczuć się bezpiecznym i uziemionym.

Pozostań w tej pozycji przez 10 do 20 oddechów na każdą stronę.

2. Pozycja Koła/Urdhva Dhanurasana (lub Pozycja Mostu)

pozycja koła

Pozycja Koła otwiera Twoją Czarkę Serca. Pozycja Mostu to mniej intensywna opcja o tym samym działaniu

Leżąc na plecach, ugnij kolana i złącz stopy płasko na macie, ustawiając pięty bliżej bioder.
Ustaw ręce za głowę, zegnij łokcie i umieść dłonie wprost pod ramiona, z palcami skierowanymi w kierunku ciała.
Unieś biodra naciskając Twoje ręce i nogi. Naciśnij górną partię ud, unosząc swoją klatkę piersiową w górę.

Koło jest wspaniałą pozą pozwalającą poczuć wrażliwość, gdyż budzi Twoją czakrę serca (Anahata). Uwolnienie szyi i spuszczenie wzroku w tej pozie, pomoże Ci zobaczyć rzeczy inaczej, może nawet dać nowe spojrzenie na Twoje życie. Jest to szczególnie przydatne, gdy zmagasz się ze złamanym sercem i zachęci Cię do wypełnienia się miłością, wdzięcznością i uznaniem.

Pamiętaj, żeby oddychać powoli i głęboko, gdy Twoje płuca zaczną naturalnie pracować dla Ciebie. Poczuj jak Twoja klatka piersiowa się poszerza i szybuje. Jeśli chcesz mniej intensywną odmianę, spróbuj Pozycję Mostu.

Możesz spróbować wytrzymać w pełnej Pozycji Koła przez minutę i wykonać 2-3 powtórzenia.

3. Pozycja Dziecka/Balasana

pozycja dziecka

Pozycja Dziecka w różnych wariantach może wnieść w Twoją praktykę bardzo odmienne efekty

Klęcząc na macie, złącz kolana razem i usiądź na piętach. Połóż klatkę piersiową nad udami i zrelaksuj szyję, upuszczając swój wzrok w dół i zamykając oczy. Umieść swoje ramiona w dół tuż przy sobie, dłonie skieruj do góry i opuść ramiona. Ta odmiana Pozycji Dziecka pozwala zbalansować Twoją sakralną czakrę (Swadhishthana), ale również pozwoli na głębszy relaks ramion.

Kiedy położysz czubek głowy w kierunku przodu maty (Sahasrara), czakra zacznie się otwierać. Spróbuj przyjrzeć się swoim przemyśleniom, jak przychodzą i odchodzą, zaproś mądrość i kreatywność by nadeszły, kiedy praktykujesz tę skromną pozę. Wykonywana z otwartym umysłem, pozwoli uwolnić fizyczne, umysłowe i emocjonalne napięcie.
Kontynuuj pogłębianie oddechu i wytrzymaj w tej pozie przez około minutę.

Wypróbuj te asany decydując o ich wariantach i intensywności na podstawie tego, co jest dobre dla Ciebie i Twojego ciała, pozwalając, by Twoja naturalna energia i intuicja były Twoim przewodnikiem.


Kiedy poddasz się tym potężnym pozycjom, zaobserwuj co zaczyna wychodzić na powierzchnię.

Jednak miej cierpliwość, kluczem do pozbycia się ukrytych emocji jest czas i praktyka.

Źródło


Jeżeli chcesz się lepiej komunikować i lepiej siebie wyrażać w różnych aspektach życia, to zapraszamy Cię do Internetowego Studio PortalYogi! Znajdziesz w nim sesję „Otwarcie Czakry Gardła”, prowadzoną przez Agnieszkę Berę. Aga zabierze Cię w świat Jogi Kundalini, i razem z nią odblokujesz niezwykle ważną przestrzeń energetyczną w swoim ciele – czakrę gardła.
Dlaczego jest to tak istotne? Poprzez czakrę gardła wyrażasz swoje emocje, poglądy, uczucia, zamiary i pragnienia. Jeżeli czakra gardła funkcjonuje prawidłowo, wówczas nie masz żadnych problemów ze szczerą komunikacją, z wyrażaniem siebie, a także z kreatywnością.

 



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora