Aby pozbyć się bólu kręgosłupa… wzmacniaj brzuch i grzbiet!

Czy kiedy boli Cię kręgosłup najchętniej położyłbyś się na kanapie lub udał na łagodny masaż?

Skądś to znam 😉

Niestety są to sposoby jedynie na chwilową ulgę i w dłuższej perspektywie nie rozwiążą problemu bólu.

A to dlatego, że bóle pleców bardzo często spowodowane są osłabieniem mięśni, które podtrzymują Twój kręgosłup – czyli mięśni brzucha i grzbietu.

Tak dzieje się zwykle kiedy prowadzisz mało aktywny tryb życia lub uprawiasz sporty, które nie angażują mięśni brzucha i grzbietu (jak na przykład bardzo popularne ostatnio bieganie).

Co dają silne mięśnie grzbietu i brzucha?

Mięśnie brzucha i grzbietu nadają Twojemu kręgosłupowi charakterystyczną krzywiznę w kształcie litery S:

Man with glowing backbone
Mocne mięśnie brzucha i grzbietu wspierają naturalną krzywiznę Twojego kręgosłupa, źródło: Fotolia.pl

Osłabione mięśnie brzucha i grzbietu przyczyniają się do odkształcenia Twojego kręgosłupa co w konsekwencji prowadzi do bólu.

Co wiec robić?

Najlepszym wyjściem z takiej sytuacji jest oczywiście wzmocnienie mięśni 🙂

Dlatego polecam jogę – wzmacnia mięśnie zapewniając im siłę i elastyczność. Dzięki temu Twój kręgosłup otrzymuje dodatkowe wsparcie.

Na początek zacznij od POWITAŃ SŁOŃCA.

Podczas trzech cykli powitań słońca budzisz zarówno mięśnie, układ nerwowy jak i krwionośny. Twoje ciało z każdym ruchem staje się silniejsze i bardziej elastyczne.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak poprzez jogę możesz samemu rehabilitować swój kręgosłup?

 



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora