Portal Yogi

Czy Ty też miewasz te problemy z Pozycją Lotosu?

Pozycja Lotosu do pozycja najbardziej kojarzona z praktyką jogi

Pozycja Lotosu do pozycja najbardziej kojarzona z praktyką jogi (pamiętajmy, że początkowo asany były pozycjami do medytacji).

Niestety niewiele osób może wykonać tę pozycję, zwłaszcza na początku jogowej praktyki.

Dlaczego?

W krajach zachodnich nie ma zwyczaju siedzenia na podłodze. Siedzimy na krzesłach, fotelach i kanapach, co powoduje, że biodra się zamykają. Na dodatek największa trudność polega na tym, że tej asany nie ćwiczymy tak, jak innych. Przygotowujemy się do niej poprzez praktykę innych asan i czekamy, aż nasze ciało będzie gotowe, żeby ją wykonać.

Asana to pozycja, która jest wygodna i stabilna.
Jogasutry Patanjalego

Nie przejmuj się zatem, że JESZCZE nie medytujesz w pozycji Lotosu, czyli Padmasany. Praktykuj jogę i ciesz się podróżą, w której jesteś, bo to przecież podróż jest ważniejsza od destynacji.

banner mini blog Internetowe Studio PortalYogi

Otwieranie bioder „otwiera drogę” do Lotosu

Wiele ludzi ma wrażenie, że to elastyczne kolana sprawiają, że jogini mogą wykonać Lotos.

Błąd.

To elastyczne biodra ułatwiają tę pozycję. Dlatego powinniśmy pracować nad otwieraniem bioder. Wykonywanie lotosu jest obrazem tego, jak bardzo elastyczne są biodra.

Pozycja Lotosu: jak wykonać?

  1. Usiądź w Dandasanie, wyciągnij pośladki, wyprostuj kręgosłup.lotos
  2. Zegnij jedną nogę i pozwól kolanu opaść.pozycja lotosu
  3. Wsuń stopę głęboko w kierunku pachwiny, pozwól kolanu opaść. Bezpieczny lotos to kolano na wysokości bioder.pozycja lotosu
  4. Unikaj wchodzenia do lotosu zakładając stopę od górypozycja lotosu

Asany przygotowujące do Lotosu:

  1. Baddha Konasana, Pozycja spętanego kąta

Baddha Konasana czyli Pozycja Spętanego Kąta!

2️⃣2️⃣4️⃣0️⃣ – tyle osób już dołączyło do wyzwania: Hanumanasana 11-dniowa Droga Do Szpagatu!!! 😮Jeśli chcesz rozciągnąć swoje ciało, uelastycznić mięśnie, stawy 👉 dołącz do nas teraz ➡️ http://bit.ly/PySzpagatA jedną z poznanych do tej pory asan, jest Baddha Konasana czyli Pozycja Spętanego Kąta! W tej wersji mocno otwieramy biodra, pachwiny oraz rozciągamy i wydłużamy kręgosłup. Adam Ślęczek, krok po kroku tłumaczy jak ją prawidłowo wykonać. 👌 Ta pozycja jest dodatkowo prawdziwym dobrodziejstwem dla organów wewnętrznych w dolnym rejonie brzucha oraz dla układu moczowego!👉 Pamiętaj, że jeśli chcesz postawić tak duży krok w swojej praktyce, to możesz to zrobić właśnie teraz razem z nami w Studio PortalYogi http://bit.ly/PySzpagat

Posted by PortalYogi on Tuesday, April 23, 2019

Położenie obu kolan na podłodze da ci zielone światło do rozpoczęcia pracy nad Lotosem.

2. Malasana, Pozycja Girlandy

3. Ardha Baddha Padmottanasana, Skłon do przodu w pół-lotosie

4. Eka Pada Rajakapotasana, Jednonożny król gołębi

Eka Pada Rajakapotasana

5. Baby Cradle, rocking baby pose

baby cradle

Ważne wskazówki przy wykonywaniu Pozycji Lotosu:

  • Napięcie w pośladkach może ograniczyć nam założenie nogi do lotosu. Warto wtedy użyć piłeczki tenisowej do rozmasowania pośladków.
  • W pozycji lotosu pracują 3 stawy: biodrowy, kolanowy, skokowy.
    W stawie biodrowym zależy nam na maksymalnej rotacji zewnętrznej. W stawie kolanowym na zgięciu (rotacje nie są dla kolan!). W kostce dochodzi i do odwrócenia stopy do góry, w kierunku sufitu.
  • Kolano nie powinno wisieć w powietrzu, powinno się znajdować na ziemi

Coraz bliżej do Lotosu

Dziś Basia pokaże Ci jedną z pozycji: Ardha Baddha Padma Paschimottanasana 🌸🌸🌸➡️ http://bit.ly/CorazBliżejLotosWykonaj tą pozycję razem z Basią. Obejrzyj je tyle razy, ile potrzebujesz, aby poprawnie opanować asanę. Nie śpiesz się. W tej asanie rozciągniesz tył ciała, a dzięki ułożeniu nogi w półlotosie, kolana staną się coraz bardziej giętkie a biodra otwarte. W tej pozycji rozciągasz też narządy wewnętrzne, a dzięki temu poprawia się krążenie w tym obszarze.MODYFIKACJA! Jeśli masz wrażenie że prawe kolano zbyt opada i mocno ciągnie, możesz podłożyć sobie pod nie kostkę ⬛️, lub grubą książkę 📚WAŻNE: pamiętaj, żeby wsłuchać się w swoje ciało i szanować jego sygnały! Weź się za towyzwanie krok po kroku, oddech po oddechu. Nie musisz wykonać pełnej wersji tej asany, żeby“się liczyło” lub żeby odczuć jej korzyści. Najważniejsza jest podróż i to, czego się nauczysz po drodze. 🙏🏼PAMIĘTAJ! o rozgrzewce. Może być to kilka Powitań Słońca☀️ , ważne aby ciało było dobrze przygotowane do dalszej praktyki.Już za niedługo kolejna pozycja. Tymczasem powodzenia i czekamy na Twoją relację oraz zdjęcia!

Posted by PortalYogi on Monday, January 8, 2018

Korzyści z wykonywania Padmasany, czyli Lotosu:👍

💬 Otwiera biodra
💬 Rozciąga kostki i kolana
💬 Uspokaja mózg – doskonała do medytacji
💬 Zwiększa świadomość i uważność
💬 Utrzymuje prosty kręgosłup
💬 Pomaga rozwijać dobrą postawę
💬 Łagodzi dolegliwości menstruacyjne i rwę kulszowa
💬 Pomaga utrzymać elastyczne stawy i więzadła
💬 Stymuluje kręgosłup, miednicę, brzuch i pęcherz
💬 Wyrównuje poziomy energetyczne


Praktykuj jogę w domu z Internetowym Studiem PortalYogi

banner mini blog Internetowe Studio PortalYogi

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.