Portal Yogi

Virabhadrasana I, czyli Pozycja Wojownika I – wyzwól moc, która drzemie w Tobie

Jak znaleźć harmonię w Pozycji Wojownika? Jest to wbrew pozorom złożona pozycja, która może sprawiać wrażenie walki z własnym ciałem.

Zastanawialiście się kiedyś skąd wzięła się nazwa Virabhadrasana I? Jest pierwszą z trzech asan, których nazwa pochodzi od mitologicznego wojownika Virabhadry. Historie mitologii indyjskiej wzbogacają wyobraźnię. Pozycja Wojownika I jest inspirowana tragiczną historią opowiadającą o miłości, nienawiści, przemocy, żalu, współczuciu i przebaczeniu.

Jak znaleźć harmonię w Pozycji Wojownika?

Jest to wbrew pozorom złożona pozycja, która może sprawiać wrażenie walki z własnym ciałem. Pomiędzy rozciąganiem, skręcaniem, niezależną pracą obu kończyn, miednicą skręconą o 90°, oraz wymaganą siłą, trudno znaleźć harmonię.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: dlaczego praktykujemy pozycję celebrującą wojownika, który znany jest ze swojej przemocy?

Czyż w jodze nie powinniśmy promować ahimsę, czyli niekrzywdzenie? Być może każdy jogin jest wojownikiem walczącym z własnymi słabościami? Wyzwalamy naszą wewnętrzną siłę.

Czasem może ona przerodzić się w negatywne uczucia gniewu czy frustracji lub pozytywny wewnętrzny ogień.

To od nas zależy czy negatywne uczucia potrafimy zamienić w kreatywną energię.

Wykonuj więc pozycję Virabhadrasana I i wyzwól w sobie pozytywną moc. Co Wy o tym myślicie ?

Virabhadrasana I – jedna z najpiękniejszych pozycji w jodze.

A teraz trochę praktycznych informacji dotyczących Virabhadrasana I. Asana ta jest uważana za jedną z najpiękniejszych pozycji w jodze.

Virabhadrasana I 

Poziom: początkujący
Wzmacnia: kostki, uda, ramiona, łydki, ramiona, plecy,
Rozciąga: kostki, pachwina, uda, ramiona, łydki, klatka piersiowa, szyja

Jak wykonać pozycję Virabhadrasana I?

  1. Zrób duży krok prawą nogą do tyłu i skręć się w prawą stronę. Stopy w linii środkowej ciała. Prawa stopa skierowana w przód, lewa pod kątem 45 ° , biodra skierowane w przód.
  2. Ugnij prawą nogę w kolanie pod kątem ok 90 °. Kolano znajduje się nad kostką.
  3. Utrzymuj aktywny brzuch i otwartą klatkę piersiową.
  4. Na wdechu wyciągamy ręce w górę, wydłużając kręgosłup, dłonie złączone. Patrzymy na wyciągnięte w górę dłonie.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PortalYogi (@portalyogi_pl)

Modyfikacje

  1. Jeśli masz problemy z szyją, nie powinieneś patrzeć w górę, lecz do przodu. Aby uniknąć bólu kolan, pamiętaj, aby zawsze znajdowały się nad kostką.
  2. Jeśli czujesz, że nie możesz utrzymać równowagi w tej asanie, stwórz stabilną podstawę, umieszczając stopę kilka centymetrów od linii środkowej ciała.

Korzyści z wykonywania Virabhadrasana I

1. Asana ta wzmacnia dolną część pleców, ramion i nóg.
2. Pomaga ustabilizować i zrównoważyć ciało, ponieważ zwiększa wytrzymałość.
3. Jest to również świetna asana dla osób wykonujących prace biurowe lub siedzące.
4. Pobudza metabolizm.
5. Po wykonaniu tej asany czujemy duże rozluźnienie ramion.
6. Ta asana rozluźnia umysł i ciało dodając energii.

Asany przygotowujące do wykonania Virabhadrasany I

  1. Supta Virasana
  2. Upavistha Konasana
  3. Adho Mukha Svanasana
  4. Utthita Parsvakonasana
  5. Supta Padangusthasana
  6. Parivrtta Parsvakonasana
  7. Virabhadrasana II
  8. Vrikshasana

Zobacz video, jak wykonać pozycję Virabhadrasana I


Autorką tekstu jest Małgorzata Lelorrain, uczestniczka kursu nauczycielskiego prowadzonego przez Basię Lipską-Larsen. Gosiu, trzymamy kciuki!

Jeśli świat Jogi cię fascynuje i chcesz stawiać swoje pierwsze kroki na macie – mamy kurs dla Ciebie: Fundamenty Jogi – Miesięczny kurs jogi dla każdego.

Pierwszym krokom na macie często towarzyszy sporo wątpliwości dotyczących praktyki i powracające pytanie „czy wszystko robię dobrze?”. Ten kurs pomoże Ci znaleźć odpowiedź i wyposaży Cię w niezbędną wiedzę, dzięki której bezpiecznie wkroczysz w fascynujący świat asan. Bez obaw i w swoim własnym tempie.

dołącz do Kursu Fundamenty Jogi z Gerardem Szymańskim

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.