Portal Yogi

10 najlepszych asan dla biegaczy i sportowców

Biegacz Marcin Świerc oraz joginka Justyna Jaworska pomogli nam stworzyć mini kurs: Joga dla Biegaczy. Oto asany, które sugerują biegaczom.

Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też PortalYogi postanowił poprosić dwójkę profesjonalistów – biegacza Marcina Świerca oraz joginkę Justynę Jaworską o pomoc w stworzeniu mini kursu: Joga dla Biegaczy, dzięki któremu za pomocą jogi możesz zacząć budować siłę i elastyczność zapobiegając kontuzjom.

weź rozbieg z jogą

Dzisiaj polecamy Ci najlepsze asany dla biegaczy. Zapewniamy jednak, że doskonale sprawdzą się też u innych sportowców – kolarzy, koszykarzy, a nawet szachistów.

1. Pies z głową w górę – Urdhva Mukha Svanasana

Pozycja ta nie tylko otwiera biodra ale też rozciąga całą górną połowę ciała. Otwiera również klatkę piersiową i ramiona a tym samym pomaga w odpowiednim oddychaniu.

joga dla biegaczy pies z głową w górę

2. Pies z głową w dół – Adho Mukha Svanasana

Doskonale rozciąga ścięgna i łydki. Asana ta także wzmacnia ramiona i łydki a także poprawia postawę ciała.

asany dla biegaczy pies z głową w dół

3. Pozycja Trójkąta – Utthita Trikonasana

Pozycja Trójkąta rozciąga i wzmacnia uda, kolana i kostki, uśmierza bóle pleców i szyi a także wzmacnia okolice kostek. Dodatkowo rozwija i rozciąga klatkę piersiową, czyli wspomaga biegaczy w opanowaniu trudnej sztuki odpowiedniego oddychania.

asany dla biegaczy pozycja trójkąta

Weź Rozbieg Z Jogą

Mistrz Polski w biegach górskich Marcin Świerc wziął rozbieg z jogą już kilka lat temu. Nadal nie zwalnia tempa. Wygrał nawet maraton po Wielkim Murze Chińskim! 🔗🆕🔥👉 bit.ly/WezRobiegZJoga4Marcin mówi, że część jego sukcesów to zasługa jogi! 🧘‍♀️ ➕🏃‍♂️ = ❤️💪 💥Połącz jogę z bieganiem i poznaj asany na rozciąganie po treningu, dzięki którym rozluźnią się mięśnie i zniknie wszelkie napięcia z ciała! bit.ly/WexRobiegZJoga4📣 Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu „Weź Rozbieg z Jogą”❗️ Wszystko pod czujną opieką joginki Justyny Jaworskiej (Justyna Jaworska Yoga) i mistrza Polski w biegach górskich👣 Marcina Świerca. Zaczynamy 💥 30.08, ale już teraz otwieramy drzwi do studio – za nimi czeka ponad 120 sesji jogi dla początkujących i zaawansowanych 🔗🆕🔥👉 bit.ly/WezRobiegZJoga4

Posted by PortalYogi on Saturday, August 18, 2018

4. Pozycja Odwróconego Trójkąta – Parivrtta Trikonasana

Ta pozycja stojąca wzmacnia i rozciąga nogi, biodra i kręgosłup. Zwiększa też dopływ krwi do dolnej części kręgosłupa (łagodzi łagodne bóle pleców) a także otwiera klatkę piersiową i poprawia oddychanie. Wskazówka – jeżeli nie sięgasz podłogi możesz podeprzeć się na klocku do jogi a nawet stercie książek.

asany dla biegaczy Parivrtta Trikonasana

Weź Rozbieg Z Jogą

Czy wiesz, że joga z bieganiem to układ idealny? Yin i Yang ☯️ Przeciwieństwa się przyciągają! 🏃‍♀️ ➕ 🧘‍♀️ Stara prawda, a tak często pomijana w sporcie 🔗🆕🔥👉 bit.ly/BieganieJogaJoga rozgrzewa🔥 relaksuje🧘‍♀️ wzmacnia💪 zwiększa 🙏 świadomość ciała i uczy oddechu 🌬Z bieganiem wzajemnie się dopełniają i  zapewniają lepsze wyniki, a jednocześnie mniej kontuzji❗️ więcej energii i mocne mięśnie nóg, kręgosłupa, ramion oraz bioder 💥Same plusy! 🤜🏼 Wyzwanie rusza już 🏁 30.08! 🤛🏼👏 Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu i 👟Weź Rozbieg z Jogą! Praktyka z doświadczoną nauczycielką jogi Justyną Jaworską (Justyna Jaworska Yoga) oraz mistrzem Polski w bieganiu Marcinem Świercem – to będzie cenne doświadczenie i dla biegaczy i joginów 🔗🆕🔥👉 bit.ly/BieganieJogaPS. 📣 A wiesz, że jak zapiszesz się do Internetowego Studia PortalYogi to zyskasz dostęp do ponad 120 różnorodnych sesji jogi? 🎨 Joga brzucha, kręgosłupa, twarzy, joga dla aktywnych i dla poszukujących relaksu, na plaży i w domowym zaciszu. A niektórzy biegacze 🏃‍♀️🎽mówią, że joga jest nudna… 😘

Posted by PortalYogi on Thursday, August 16, 2018

5. Pozycja Rozciągniętego Kąta – Utthita Parsvakonasana

Asana ta otwiera biodra a także wzmacnia mięśnie ud oraz biodra. Należy też do grupy pozycji. które otwierają klatkę piersiową ułatwiając oddychanie.

asany dla biegaczy Utthita Parsvakonasana

6. Pozycja Odwróconego Kąta – Parivrtta Parsvakonasana

Ta pozycja doskonale poprawia balans i równowagę ciała. Dodatkowo rozciąga kręgosłup, ramiona i klatkę piersiową, a także mięśnie nóg.

asany dla biegaczy

7. Skłon Do Przodu z Szeroko Rozstawionymi Nogami – Prasarita Padottanasana

Pora na silne rozciąganie – szczególnie tylnych mięśni ud! Skłony pomagają też w walce z problemami z kręgosłupem. Co więcej pozycja ta eliminuje bóle głowy oraz działa relaksująco i uspokajająco.

asany dla biegaczy

8. Pozycja Silnie Rozciągająca Boki – Utthita Parsvottanasana

Parsvottanasana obejmuje kilka ruchów, które zachowują ruchomość w następujących stawach – szyi, ramion, barków, nadgarstków, pach, kostek, kolan, miednicy i kręgosłupa. Każdy staw bierze udział i jest zaangażowany w pracę. Pozycja ta rozciąga kręgosłup, ramiona i nadgarstki (w pełnej pozycji), biodra i uda. Wzmacnia również nogi.

pozycja silnie rozciągająca boki

9. Pozycja Drzewa – Vriksasana

Pozycja drzewa wzmacnia mięśnie nóg i stawy skokowe. Wyciąga kręgosłup, otwiera klatkę piersiową i uelastycznia barki. Pozycja wykonywana prawidłowo uświadamia nam i koryguje nierównowagę wynikającą z tego, że na co dzień jedną nogę obciążamy bardziej.

asany dla biegaczy pozycja drzewa

10. Pozycja Girlandy – Malasana

Ta świetna dla biegaczy pozycja rozciąga kostki, pachwiny i dolne plecy.

asany dla biegaczy pozycja girlandy

11. Pozycja Nóg Uniesionych Na Ścianie – Viparita Karani

Idealna na koniec rozciągającej sesji pozycja ta przynosi ulgę zmęczonym i skurczonym nogom i stopom, delikatnie rozciąga tylną część nóg, przód tułowia, tył szyi. Przynosi też ulgę w bólu pleców i wycisza umysł.

asany dla biegaczy

Wskakuj więc na matę i już teraz zadbajj o swoje mięśnie tak aby uniknąć kontuzji i osiągać lepsze efekty.

Zobacz Facebook Live na temat jogi i biegania

Dowiesz się:
👉Jakie asany będą najlepsze dla pracy nad Twoimi mięśniami
👉Czy są jakieś przeciwskazania do praktyki i jak radzić sobie z urazami
👉Dlaczego warto zacząć praktykę jogi i łączyć ją z bieganiem

Spotkanie Live przed 12–dniowym wyzwaniem 👉Weź rozbieg z jogą👈 Popraw swoją elastyczność i wytrzymałość od 30 sierpnia w Internetowym Studio ➡️ http://bit.ly/WezRozbieg_ZJogaLive Prowadzi Magdalena Bałdys 🧘‍♀️Dowiesz się:👉Jakie asany będą najlepsze dla pracy nad Twoimi mięśniami;👉Czy są jakieś przeciwskazania do praktyki i jak radzić sobie z urazami;👉Dlaczego warto zacząć praktykę jogi i łączyć ją z bieganiem.Masz jakieś pytania? Zadaj je w komentarzu!Dołącz do studia i weż udział w wyzwaniu: Weź rozbieg z jogą❗️ Startujemy 30 sierpnia ➡️http://bit.ly/WezRozbieg_ZJoga

Posted by PortalYogi on Friday, August 24, 2018


Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też dzięki pomocy ultramaratończyka Marcina Świerca oraz joginki Justyny Jaworskiej stworzyliśmy wyzwanie: „Weź Rozbieg Z Jogą”.

Wyzwanie dostępne w Internetowym Studio PortalYogi.

weź rozbieg z jogą

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.