10 Najlepszych Asan Dla Biegaczy I Sportowców

Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też PortalYogi postanowił poprosić dwójkę profesjonalistów – biegacza Marcina Świerca oraz joginkę Justynę Jaworską o pomoc w stworzeniu mini kursu, dzięki któremu za pomocą jogi możesz zacząć budować siłę i elastyczność zapobiegając kontuzjom.

Dzisiaj polecamy Ci najlepsze asany dla biegaczy. Zapewniamy jednak, że doskonale sprawdzą się też u innych sportowców – kolarzy, koszykarzy, a nawet szachistów 😉

1. Pies z głową w górę – Urdhva Mukha Svanasana

Pozycja ta nie tylko otwiera biodra ale też rozciąga całą górną połowę ciała. Otwiera również klatkę piersiową i ramiona a tym samym pomaga w odpowiednim oddychaniu.

asany dla biegaczy

2. Pies z głową w dole – Adho Mukha Svanasana

Doskonale rozciąga ścięgna i łydki. Asana ta także wzmacnia ramiona i łydki a także poprawia postawę ciała.

asany dla biegaczy

3. Pozycja Trójkąta – Utthita Trikonasana

Pozycja Trójkąta rozciąga i wzmacnia uda, kolana i kostki, uśmierza bóle pleców i szyi a także wzmacnia okolice kostek. Dodatkowo rozwija i rozciąga klatkę piersiową, czyli wspomaga biegaczy w opanwaniu trudnej sztuki odpowiedniego oddychania.

asany dla biegaczy

4. Pozycja Odwróconego Trójkąta – Parivrtta Trikonasana

Ta pozycja stojąca wzmacnia i rozciąga nogi, biodra i kręgosłup. Zwiększa też dopływ krwi do dolnej części kręgosłupa (łagodzi łagodne bóle pleców) a także otwiera klatkę piersiową i poprawia oddychanie. Wskazówka – jeżeli nie sięgasz podłogi możesz podeprzeć się na klocku do jogi a nawet stercie książek.

asany dla biegaczy

5. Pozycja Rozciągniętego Kąta – Utthita Parsvakonasana

Asana ta otwiera biodra a także wzmacnia mięśnie ud oraz biodra. Należy też do grupy pozycji. które otwierają klatkę piersiową ułatwiając oddychanie.

asany dla biegaczy

6. Pozycja Odwróconego Kąta – Parivrtta Parsvakonasana

Ta pozycja doskonale poprawia balans i równowagę ciała. Dodatkowo rozciąga kręgosłup, ramiona i klatkę piersiową
a także mięśnie nóg.

asany dla biegaczy

7. Skłon Do Przodu Z Szeroko Rozstawionymi Nogami – Prasarita Padottanasana

Pora na silne rozciąganie – szczególnie tylnych mięśni ud! Skłony pomagają też w walce z problemami z kręgosłupem. Co więcej pozycja ta eliminuje bóle głowy oraz działa relaksująco i uspokajająco.

asany dla biegaczy

8. Pozycja Silnie Rozciągająca Boki – Utthita Parsvottanasana

Parsvottanasana obejmuje kilka ruchów, które zachowują ruchomość w następujących stawach – szyi, ramion, barków, nadgarstków, pach, kostek, kolan, miednicy i kręgosłupa. Każdy staw bierze udział i jest zaangażowany w pracę. Pozycja ta rozciąga kręgosłup, ramiona i nadgarstki (w pełnej pozycji), biodra i uda. Wzmacnia również nogi.

pozycja silnie rozciągająca boki

9. Pozycja Drzewa – Vriksasana

Pozycja drzewa wzmacnia mięśnie nóg i stawy skokowe. Wyciąga kręgosłup, otwiera klatkę piersiową i uelastycznia barki. Pozycja wykonywana prawidłowo uświadamia nam i koryguje nierównowagę wynikającą z tego, że na co dzień jedną nogę obciążamy bardziej.

asany dla biegaczy

10. Pozycja Girlandy – Malasana

Ta świetna dla biegaczy pozycja rozciąga kostki, pachwiny i dolne plecy.

asany dla biegaczy

11. Pozcja Nóg Uniesionych Na Ścianie – Viparita Karani

Idealna na koniec rozciągającej sesji pozycja ta przynosi ulgę zmęczonym i skurczonym nogom i stopom, delikatnie rozciąga tylną część nóg, przód tułowia, tył szyi. Przynosi też ulgę w bólu pleców i wycisza umysł.

asany dla biegaczy

Na naszym blogu znajdziesz dokładne instrukcje jak wykonać te asany krok po kroku. Wskakuj więc na matę i już teraz zadabaj o swoje mięśnie tak aby uniknąć kontuzji i osiągać lepsze efekty.


Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też dzięki pomocy ultramaratończyka Marcina Świerca oraz joginki Justyny Jaworskiej stworzyliśmy wyzwanie: „Weź Rozbieg Z Jogą”.Dołącz do 12-dniowe wyzwanie dla joginów i biegaczy, rozgrzej się i rozciągnij. Zadbaj o mobilizację do biegania i elastyczność, która uchroni Ciebie przed kontuzjami! Wyzwanie dostępne JUŻ 30.08.2018. w Internetowym Studio PortalYogi.
Dołącz dziś do nas i zyskaj dostęp do ponad 120 sesji jogi! Czekają na Ciebie jogowe wyzwania i porady od specjalistów!

joga dla biegaczy

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.