fbpx
Portal Yogi

10 najlepszych asan dla biegaczy i sportowców

Biegacz Marcin Świerc oraz joginka Justyna Jaworska pomogli nam stworzyć mini kurs: Joga dla Biegaczy. Oto asany, które sugerują biegaczom.

Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też PortalYogi postanowił poprosić dwójkę profesjonalistów – biegacza Marcina Świerca oraz joginkę Justynę Jaworską o pomoc w stworzeniu mini kursu: Joga dla Biegaczy, dzięki któremu za pomocą jogi możesz zacząć budować siłę i elastyczność zapobiegając kontuzjom.

weź rozbieg z jogą

Dzisiaj polecamy Ci najlepsze asany dla biegaczy. Zapewniamy jednak, że doskonale sprawdzą się też u innych sportowców – kolarzy, koszykarzy, a nawet szachistów.

1. Pies z głową w górę – Urdhva Mukha Svanasana

Pozycja ta nie tylko otwiera biodra ale też rozciąga całą górną połowę ciała. Otwiera również klatkę piersiową i ramiona a tym samym pomaga w odpowiednim oddychaniu.

joga dla biegaczy pies z głową w górę

2. Pies z głową w dół – Adho Mukha Svanasana

Doskonale rozciąga ścięgna i łydki. Asana ta także wzmacnia ramiona i łydki a także poprawia postawę ciała.

asany dla biegaczy pies z głową w dół

3. Pozycja Trójkąta – Utthita Trikonasana

Pozycja Trójkąta rozciąga i wzmacnia uda, kolana i kostki, uśmierza bóle pleców i szyi a także wzmacnia okolice kostek. Dodatkowo rozwija i rozciąga klatkę piersiową, czyli wspomaga biegaczy w opanowaniu trudnej sztuki odpowiedniego oddychania.

asany dla biegaczy pozycja trójkąta

Weź Rozbieg Z Jogą

Mistrz Polski w biegach górskich Marcin Świerc wziął rozbieg z jogą już kilka lat temu. Nadal nie zwalnia tempa. Wygrał nawet maraton po Wielkim Murze Chińskim! 🔗🆕🔥👉 bit.ly/WezRobiegZJoga4Marcin mówi, że część jego sukcesów to zasługa jogi! 🧘‍♀️ ➕🏃‍♂️ = ❤️💪 💥Połącz jogę z bieganiem i poznaj asany na rozciąganie po treningu, dzięki którym rozluźnią się mięśnie i zniknie wszelkie napięcia z ciała! bit.ly/WexRobiegZJoga4📣 Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu „Weź Rozbieg z Jogą”❗️ Wszystko pod czujną opieką joginki Justyny Jaworskiej (Justyna Jaworska Yoga) i mistrza Polski w biegach górskich👣 Marcina Świerca. Zaczynamy 💥 30.08, ale już teraz otwieramy drzwi do studio – za nimi czeka ponad 120 sesji jogi dla początkujących i zaawansowanych 🔗🆕🔥👉 bit.ly/WezRobiegZJoga4

Posted by PortalYogi on Saturday, August 18, 2018

4. Pozycja Odwróconego Trójkąta – Parivrtta Trikonasana

Ta pozycja stojąca wzmacnia i rozciąga nogi, biodra i kręgosłup. Zwiększa też dopływ krwi do dolnej części kręgosłupa (łagodzi łagodne bóle pleców) a także otwiera klatkę piersiową i poprawia oddychanie. Wskazówka – jeżeli nie sięgasz podłogi możesz podeprzeć się na klocku do jogi a nawet stercie książek.

asany dla biegaczy Parivrtta Trikonasana

Weź Rozbieg Z Jogą

Czy wiesz, że joga z bieganiem to układ idealny? Yin i Yang ☯️ Przeciwieństwa się przyciągają! 🏃‍♀️ ➕ 🧘‍♀️ Stara prawda, a tak często pomijana w sporcie 🔗🆕🔥👉 bit.ly/BieganieJogaJoga rozgrzewa🔥 relaksuje🧘‍♀️ wzmacnia💪 zwiększa 🙏 świadomość ciała i uczy oddechu 🌬Z bieganiem wzajemnie się dopełniają i  zapewniają lepsze wyniki, a jednocześnie mniej kontuzji❗️ więcej energii i mocne mięśnie nóg, kręgosłupa, ramion oraz bioder 💥Same plusy! 🤜🏼 Wyzwanie rusza już 🏁 30.08! 🤛🏼👏 Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu i 👟Weź Rozbieg z Jogą! Praktyka z doświadczoną nauczycielką jogi Justyną Jaworską (Justyna Jaworska Yoga) oraz mistrzem Polski w bieganiu Marcinem Świercem – to będzie cenne doświadczenie i dla biegaczy i joginów 🔗🆕🔥👉 bit.ly/BieganieJogaPS. 📣 A wiesz, że jak zapiszesz się do Internetowego Studia PortalYogi to zyskasz dostęp do ponad 120 różnorodnych sesji jogi? 🎨 Joga brzucha, kręgosłupa, twarzy, joga dla aktywnych i dla poszukujących relaksu, na plaży i w domowym zaciszu. A niektórzy biegacze 🏃‍♀️🎽mówią, że joga jest nudna… 😘

Posted by PortalYogi on Thursday, August 16, 2018

5. Pozycja Rozciągniętego Kąta – Utthita Parsvakonasana

Asana ta otwiera biodra a także wzmacnia mięśnie ud oraz biodra. Należy też do grupy pozycji. które otwierają klatkę piersiową ułatwiając oddychanie.

asany dla biegaczy Utthita Parsvakonasana

6. Pozycja Odwróconego Kąta – Parivrtta Parsvakonasana

Ta pozycja doskonale poprawia balans i równowagę ciała. Dodatkowo rozciąga kręgosłup, ramiona i klatkę piersiową, a także mięśnie nóg.

asany dla biegaczy

7. Skłon Do Przodu z Szeroko Rozstawionymi Nogami – Prasarita Padottanasana

Pora na silne rozciąganie – szczególnie tylnych mięśni ud! Skłony pomagają też w walce z problemami z kręgosłupem. Co więcej pozycja ta eliminuje bóle głowy oraz działa relaksująco i uspokajająco.

asany dla biegaczy

8. Pozycja Silnie Rozciągająca Boki – Utthita Parsvottanasana

Parsvottanasana obejmuje kilka ruchów, które zachowują ruchomość w następujących stawach – szyi, ramion, barków, nadgarstków, pach, kostek, kolan, miednicy i kręgosłupa. Każdy staw bierze udział i jest zaangażowany w pracę. Pozycja ta rozciąga kręgosłup, ramiona i nadgarstki (w pełnej pozycji), biodra i uda. Wzmacnia również nogi.

pozycja silnie rozciągająca boki

9. Pozycja Drzewa – Vriksasana

Pozycja drzewa wzmacnia mięśnie nóg i stawy skokowe. Wyciąga kręgosłup, otwiera klatkę piersiową i uelastycznia barki. Pozycja wykonywana prawidłowo uświadamia nam i koryguje nierównowagę wynikającą z tego, że na co dzień jedną nogę obciążamy bardziej.

asany dla biegaczy pozycja drzewa

10. Pozycja Girlandy – Malasana

Ta świetna dla biegaczy pozycja rozciąga kostki, pachwiny i dolne plecy.

asany dla biegaczy pozycja girlandy

11. Pozycja Nóg Uniesionych Na Ścianie – Viparita Karani

Idealna na koniec rozciągającej sesji pozycja ta przynosi ulgę zmęczonym i skurczonym nogom i stopom, delikatnie rozciąga tylną część nóg, przód tułowia, tył szyi. Przynosi też ulgę w bólu pleców i wycisza umysł.

asany dla biegaczy

Wskakuj więc na matę i już teraz zadbajj o swoje mięśnie tak aby uniknąć kontuzji i osiągać lepsze efekty.

Zobacz Facebook Live na temat jogi i biegania

Dowiesz się:
👉Jakie asany będą najlepsze dla pracy nad Twoimi mięśniami
👉Czy są jakieś przeciwskazania do praktyki i jak radzić sobie z urazami
👉Dlaczego warto zacząć praktykę jogi i łączyć ją z bieganiem

Spotkanie Live przed 12–dniowym wyzwaniem 👉Weź rozbieg z jogą👈 Popraw swoją elastyczność i wytrzymałość od 30 sierpnia w Internetowym Studio ➡️ http://bit.ly/WezRozbieg_ZJogaLive Prowadzi Magdalena Bałdys 🧘‍♀️Dowiesz się:👉Jakie asany będą najlepsze dla pracy nad Twoimi mięśniami;👉Czy są jakieś przeciwskazania do praktyki i jak radzić sobie z urazami;👉Dlaczego warto zacząć praktykę jogi i łączyć ją z bieganiem.Masz jakieś pytania? Zadaj je w komentarzu!Dołącz do studia i weż udział w wyzwaniu: Weź rozbieg z jogą❗️ Startujemy 30 sierpnia ➡️http://bit.ly/WezRozbieg_ZJoga

Posted by PortalYogi on Friday, August 24, 2018


Jeśli lubisz uprawiać sport, a w szczególności biegać, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne dla zdrowia (i wyników!) jest zadbanie o odpowiednią rozgrzewkę oraz rozciąganie. Dlatego też dzięki pomocy ultramaratończyka Marcina Świerca oraz joginki Justyny Jaworskiej stworzyliśmy wyzwanie: „Weź Rozbieg Z Jogą”.

Wyzwanie dostępne w Internetowym Studio PortalYogi.

weź rozbieg z jogą

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.