Poznaj 6 Największych Mitów na Temat Jogi

Istnieje wiele mitów na temat Jogi. Czy musisz być rozciągnięty aby praktykować jogę? Czy jogę jest tylko dla kobiet? Czy musisz się pocić, by Twoja praktyka była skuteczna? A może joga jest tylko dla osób w młodym wieku? Będziesz naprawdę zaskoczona odpowiedziami na te pytania.

1. Musisz być rozciągnięty, żeby ćwiczyć jogę.

Podejdź do tego inaczej- zacznij praktykować jogę a poczujesz się rozciągnięty. Gdyby joga była tylko dla silnych, giętkich i rozciągniętych czy znaleźliby się na nią chętni? Dzięki wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia sprawności fizycznej poznajesz sedno jogi. Praktyka jogi jest drogą i celem samym w sobie.

2. Mężczyźni nie praktykują jogi.

Z punktu widzenia historii jogi i jej źródeł, parę setek lat temu tylko mężczyźni uprawiali jogę. Oczywiście w dzisiejszych czasach wraz z rozprzestrzenianiem się jogi na cały świat może praktykować ją każdy- zarówno mężczyzna jak i kobieta. Przekonanie jakoby joga była tylko dla kobiet być może bierze się z tego, że jest ona niewystarczająco męska, w porównaniu do np. siłowni, biegania czy piłki nożnej. Ci, którzy umieją wychodzić poza utarte schematy i mają otwartą głowę stwierdzą, że joga to dobrodziejstwo dla każdego, niezależnie od płci. Rozejrzyj się i zobacz ilu nauczycieli płci męskiej masz wokoło.

3. Joga jest zbyt drogą przyjemnością.

Jeśli stać Cię na regularne uprawianie fitnessu czy pływania, stać Cię również na praktykowanie jogi. Co więcej, jeśli osiągniesz już pewien stopień świadomości ciała i wiedzy, będziesz mógł ją praktykować w domowym zaciszu. A czego potrzebujesz? Maty i kilku pomocy jogicznych. Dalej uważasz, że nie stać Cię na jogę?

4. Joga jest religią.

Joga jest sztuką, nauką i filozofią. Jest wszystkim tylko nie religią. Joga zwraca dużą uwagę na aspekt duchowy i samorozwój, ale jest otwarta na wszystkie religie świata. Nie faworyzuje żadnej.

5. Joga jest dla młodych.

Joga jest dla wszystkich, niezależnie od wieku. Osoby starsze z konkretnymi schorzeniami mogą praktykować jogę, najlepiej jednak kiedy wybiorą się do doświadczonych nauczycieli lub na zajęcia tzw. terapeutyczne ( w ramach jogi oczywiście). Jest dużo odmian i technik jogi, dlatego każdy może wybrać coś dla siebie. Co więcej, nawet w ramach jednej odmiany jogi mamy mnóstwo różnych nauczycieli, z różna charyzmą i sposobem prowadzenia zajęć. Do wyboru do koloru.

6. Joga nie jest dla osób z chronicznymi bólami lub konkretnymi schorzeniami.

Po pierwsze, jeśli jeszcze takowych dolegliwości nie masz joga może tylko pomóc Ci taki stan zdrowia utrzymać. Jeśli jednak przychodzisz na zajęcia z nadszarpniętym bagażem zdrowotnym- dobrze trafiłeś. Pamiętaj tylko, żeby powiedzieć nauczycielowi co Ci dolega, on wtedy będzie miał na Ciebie oko podczas zajęć podrzucając Ci specjalne zestawy asan lub ich modyfikacje.



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora